  • 1. Data: 2003-05-13 23:21:20
    Temat: zakaz wstępu na mój teren...
    Od: "Paweł T." <pawta*WYWAL_TO*@go2.pl>

    Witam,
    Trochę poszalałem w temacie...ale sprawa wygląda tak. Jest sobie wspólnota
    mieszkaniowa (na razie z mocy prawa jakoś się wszystko ślimaczy - nie mamy
    jeszcze zarządu stautu, regulaminu...i innych papierkowych spraw). Wspołnota
    to jakieś 40 mieszkań. Blok pietrowy. I ludzie mieszkający na dole wymyślili
    sobie, że ziemia przed balonem jest ich (akty notarialne nic na ten temat
    nie wspominają) i pozakładali sobie ogródki...zrzucili się na furtki (blok
    ma kształ litery c - furtki zamykają przejście wokół bloku) i stwierdzili,
    że nikt nie będzie chodził im pod oknami po ich ziemi.
    Wydaje mi się, że to chyba jest niezgodne z prawem (oczywiście nie ma w tej
    kwestii żadnej uchwały wspólnoty).
    W jaki sposób możemy temu przeciwdziałać?

    Pozdrawiam
    Paweł

    Paweł

  • 2. Data: 2003-05-14 04:27:46
    Temat: Re: zakaz wstępu na mój teren...
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł T." <pawta*WYWAL_TO*@go2.pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
    > W jaki sposób możemy temu przeciwdziałać?

    pol biedy jesli za to placa, z tego cowiem, takie ogrodki przyparterowe :)
    to czesta praktyka, ale ci co je maja, musza bulic za ta glebe dodatkowy
    podatek, jesli tego nie robia, nie maja prawa do jej uzytkowania

    wiecej moze napisze pozniej jak skonsultuje sie z ojcem :) on jest czlonkiem
    rady spoldzielni wiec powinien cos wiedziec na ten temat

  • 3. Data: 2003-05-14 10:57:26
    Od: "marcus_mgs" <m...@p...onet.pl>

    Hej!

    > Wydaje mi się, że to chyba jest niezgodne z prawem (oczywiście nie ma w
    tej
    > kwestii żadnej uchwały wspólnoty).
    > W jaki sposób możemy temu przeciwdziałać?
    Moze cos uchwalic??

    U nas jest tak (wspolnota - 40 mieszkan / po 20 na parater i pietro):
    Uchwala nr XX
    W sprawie: zagospodarowania terenu wspólnoty pod "ogródki"
    Wspólnota Mieszkaniowa niniejszym uchwala zgodę na wydzielenie terenów
    wspólnych pod "ogródki" indywidualne z zachowaniem 60 cm od granicy działki.
    Nie przestrzeganie tego spowoduje rozebranie płotu na koszt danego członka
    wspólnoty.
    Teraz widze, ze to jest beznadziejnie zapisane - chodzilo o zachowanie
    swobodnego przejscia miedzy ogrodkami (w razie gdyby cos spadlo z pietra
    zeby mozna bylo sie do tego dostac). No i plotek mial byc "niski" co jest
    zapisane gdzies w innej uchwale.

    Pozdrawiam
    Marek Goslawski

  • 4. Data: 2003-05-14 13:25:00
    Od: "Paweł T." <pawta*WYWAL_TO*@go2.pl>

    marcus_mgs wrote:
> [...]

    > spadlo z pietra zeby mozna bylo sie do tego dostac). No i plotek mial
    > byc "niski" co jest zapisane gdzies w innej uchwale.

    u nas nie ma problemu płotków...(przynajmniej jeszcze narazie). Problemem są
    dodatkowe furtki na końcach bloku. Klucze mają tylko właściciele mieszkań na
    parterze...i twierdza, że nic nam do "ich" ogródków. Jedna Pani powiedziała
    nawet "...Przecież nie po to kupowalam mieszkanie na parterze, żeby nie mieć
    ogródka...." Co na to KC?

  • 5. Data: 2003-05-14 13:25:16
    Od: "Paweł T." <pawta*WYWAL_TO*@go2.pl>

  • 6. Data: 2003-05-15 04:52:33
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    dowiadywalem sie troche dokladniej, wyglada na to ze sprawa ogrodkow
    rozwiazywana jest indywidualnie przez kazda spoldzielnie, wiec musial bys
    isc do swojej i tam sie wszystkiego dowiedziec, na co im pozwolon i na
    jakich warunkach

  • 7. Data: 2003-05-15 09:44:12
    Od: "marcus_mgs" <m...@p...onet.pl>

    > Co na to KC?
    Moze cos znajdzesz w ustawie o wlasnosci lokali (Dz.U. 1994 Nr 85 poz. 388 )
    , ale do tego ja juz sie nie nadaje - nie jestem prawnikiem.
    Zasugerowalbym jeszcze jakies przepisy przeciwpozarowe - moze sie okazac, ze
    caly plotek jest "nielegalny" ...

    Najprosciej jest poprosic o klucz, ale pewnie takie rozwiazanie nie wchodzi
    w gre.
    Moze jak Ci pare razy pranie spadnie z balkonu to sami zaproponuja, zebys
    sobie dorobil?

    Pozdrawiam
    Marek Goslawski

  • 8. Data: 2003-05-15 10:06:05
    Od: "Paweł T." <pawta*WYWAL_TO*@go2.pl>

    marcus_mgs wrote:
> [...]
    > moze sie okazac, ze caly plotek jest "nielegalny" ...

    > Najprosciej jest poprosic o klucz, ale pewnie takie rozwiazanie nie

    Prosiłem...prośba...grożbą ...nic...

    > Moze jak Ci pare razy pranie spadnie z balkonu to sami zaproponuja,
    > zebys sobie dorobil?

    spadło mi nie raz....nawet ostatnio zatrzasneły mi się drzwi i musiałem się
    sporo napocić, żeby zdobyć klucz do furtki i wejść przez balkon do domu :)

    pozdrawiam
    paweł

  • 9. Data: 2003-05-15 18:55:55
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    SzerszeN wrote:
> [...]
    > rozwiazywana jest indywidualnie przez kazda spoldzielnie, wiec musial bys
    > isc do swojej i tam sie wszystkiego dowiedziec, na co im pozwolon i na

    Żeby to jeszcze była spółdzielnia :)

    KG