  • 1. Data: 2003-05-13 22:23:23
    Temat: amatorskie sieci a spóldzielnia i administracja
    Od: "BananaBoy" <s...@o...pl>

    witam grupowiczów
    sytuacja przedstawia sie nastepująco
    4 miesace temu z kumplami zrobilismy sieć na osiedlu 5 bloków i 60 osób,
    sieć jest w 90 % w budynku żadnych kabli na zewnatrz tylko 4 małe dwu
    metrowe przewieszki
    od niedawna weszła na nasze osiedle firma która dostała pozwolenie ze
    spółdzielni na pociagniecie internetu i zrobienie sieci
    my tej sieci nie rejestrowalismy i zadnych papierów nnie mamy i okazało sie
    że wszystkie sieci typu jak nasza ( jest ich około 5 osobnych podobnych do
    naszych ) zostana wcielone do tej głównej od tej firmy co wchodzi na osiedle
    chciałem sie poradzic czy jest jakies prawo albo cos co pozwoli nam abysmy
    mieli jakis argument zeby nas nie wcielali do siebie
    mamy swoje 1,5 mbita polpaka i wszyscy są zadowoleni u nas w sieci, nie
    wiadomo co za badziestwo bedzie potem po przejęciu naszych amatorskich sieci

    czy jest jakis sposób aby ich powstrzymać
    prosze o wszelkie rady
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-05-13 23:29:17
    Od: Artur <a...@j...net>

    Z technicznego punktu widzenia, przewieszki to nie jest najlepszy
    pomysl. Ale to Wasza sprawa.

> [...]
    > tej głównej od tej firmy co wchodzi na osiedle chciałem sie
    > poradzic czy jest jakies prawo albo cos co pozwoli nam abysmy

    A jakim prawem? Okablowanie budynku nie nalezy do spoldzielni, tylko...
    no wlasnie - jest niczyje raczej. Na Waszym miejscu zalegalizowalbym
    dzialanosc w najszybszy mozliwy sposob. Wybierzcie sposrod siebie kogos,
    kto wezmie na siebie dzialalnosc gospodarcza i wniesie posiadane zasoby
    do niej.

    > mieli jakis argument zeby nas nie wcielali do siebie mamy
    > swoje 1,5 mbita polpaka i wszyscy są zadowoleni u nas w
    > sieci, nie wiadomo co za badziestwo bedzie potem po przejęciu
    > naszych amatorskich sieci

    A dlaczego 1.5Mbit/s? W Polpaku 1.5 i 2 Mbit kosztuja tyle samo.
    Dlaczego placicie tyle samo z mniejsza przepustowosc?

    > czy jest jakis sposób aby ich powstrzymać

    Moim zdaniem tak - po pierwsze nalezy wykonac dokumentacje sieci -
    wiedziec gdzie, co i jak jest przylaczone. Po drugie : czy macie
    oficjalny dokument, stwierdzajacy, ze spoldzielnia chce Was pozbawic
    Waszej wlasnosci? Jezeli tak, to w odpowiedzi napisalbym, ze
    nieautoryzowany dostep do Waszych urzadzen zostanie zgloszony na Policje
    jako wlamanie, ze wskazaniem winnego na podstawie dokumentu jaki
    posiadacie.
    A szczegoly to juz raczej na priv :-)

    A.

  • 3. Data: 2003-05-13 23:56:34
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    > Z technicznego punktu widzenia, przewieszki to nie jest najlepszy
    > pomysl. Ale to Wasza sprawa.
    jakie są w taki razie lepsze?

    > A jakim prawem? Okablowanie budynku nie nalezy do spoldzielni, tylko...
    > no wlasnie - jest niczyje raczej.
    niczyje????? a kto to kupił, kto za to zapłacił? niczyje? no to jak taką
    polskę ludzie budują gdzie wszystko jest niczyje to ja cie kręcę

    > A dlaczego 1.5Mbit/s? W Polpaku 1.5 i 2 Mbit kosztuja tyle samo.
    > Dlaczego placicie tyle samo z mniejsza przepustowosc?
    no to to ciekawe, macie na fakturze VAT 1,5 Mb/s?

> [...]
    > nieautoryzowany dostep do Waszych urzadzen zostanie zgloszony na Policje
    > jako wlamanie, ze wskazaniem winnego na podstawie dokumentu jaki

    no to to jasne, jak odetną Wam kabel to tylko trzeba filować kto i na
    policje. Jak nie wskażecie kto to oleją sprawę i po problemie, ze wskazaniem
    to może się zdecydują przesłuchać. Co do podjętej akcji to nie wiem czy jaka
    kolwiek będzie jeżeli się mylę to proszę o komentarz dot. np. zepsucia
    kawałka przewodu o wartości powiedzmy 50 złotych

    Pozdr

    Icek

  • 4. Data: 2003-05-14 00:03:08
    Od: "Piotr C." <p...@m...com>

    Użytkownik "Michał Ickiewicz"
    <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-po
    ziostawiajac-do-pl-jako-
    domene-regexp@do_DOT.pl>
    napisał w wiadomości news:b9s10e$kb0$1@atlantis.news.tpi.pl
> [...]
    > nie wiem czy jaka kolwiek będzie jeżeli się mylę to proszę o
    > komentarz dot. np. zepsucia kawałka przewodu o wartości powiedzmy 50

    Musieli by być bardzo głupi, aby odciąć kabel. Bo może ich spotkać to
    samo...

    pozdr.

  • 5. Data: 2003-05-14 10:01:41
    Od: "t...@w...pl" <t...@w...pl>

    A nie lepiej zarejestrować stowarzyszenie i pod takim szyldem udostępniać
    internet. Obecnie urządzenia stanowią waszą własność, później będzie to
    własność stowarzyszenia. Sporo jest informacji w internecie na temat
    statutów i innych informacji jak coś takiego zrobić.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-05-14 21:04:06
    Od: a...@g...pl

    * o...@n...pl <o...@n...pl> [2003-05-14
    02:08:01]:
    > no to to jasne, jak odetną Wam kabel to tylko trzeba filować kto i na
    > policje. Jak nie wskażecie kto to oleją sprawę i po problemie, ze wskazaniem
    > to może się zdecydują przesłuchać.

    a czy na policje nie moze isc spoldzielnia? - to ona jest wlascicielem budynku.
    a robiac na jej wlasnosci jakies przewierty, przewieszki spowodowaliscie
    uszkodzenia.
    chyba spoldzielnia moze domagac sie zadoscuczynienia.

    czy moze spoldzielnia zlikwidowac nielegalna instalacje?
    jaki jest tryb/procedura takiego postepowania?

    tg

  • 7. Data: 2003-05-14 21:13:15
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

> [...]
    > uszkodzenia.
    > chyba spoldzielnia moze domagac sie zadoscuczynienia.
    ale to chyba nie z KK, samowola budowlana to gdziez w kpa bardziej niż kk

    > czy moze spoldzielnia zlikwidowac nielegalna instalacje?
    > jaki jest tryb/procedura takiego postepowania?

    no na mój stan wiedzy to trzeba byłoby jakieś wezwanie do własnoręcznego
    usunięcia instalacji. Myśmy kiedyś tak zrobili.

    Pomiędzy klatkami gdzie mielismy zgodę była jedna osobna wspólnota. Już mi
    to coś cuchnęło że od wszystklich innych się odłączyli. Mysmy poprowadzili
    jakieś może góra 5 metrów kabla po ich dachu (wszystkie budynki były w kupie
    połączone razem). Zrobili fair bo nie odcieli a wysłali wezwanie do
    usunięcia w terminie 2 tygodni bo inaczej zrobią to na nasz koszt

    na cięcie to ja bym się nie decydował bo w******na społeczność lokalna może
    spowodować takie straty że nie będzie opłacalne dostarczanie internetu

    Pozdr

    MI