  • 161. Data: 2005-11-10 09:06:38
    Temat: Re: zakaz wstępu do pubu?
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:43721D7A.B20778E4@gazeta.pl...

    > No to skoro nie ma wlasciwie roznicy, to czemu niektorzy mowia, ze do
    > klubu ktos ma prawo nie wpuszczac, a do sklepu nie ma prawa?

    to ze tak mowia nie oznacza ze jest to zgodne z prawem.
    IMO nie jest a lokal uslugowo handlowy niewiele rozni sie od zwyklego
    sklepu, no moze poza godzinami otwarcia :D

    Jacek

  • 162. Data: 2005-11-10 09:11:45
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości

    > A gdzie to jest napisane, że otwarcie lokalu = zaproszenie? Poza tym to
    > zaproszenie jest skierowane do wszystkich czy tylko np. do osób wybranych
    > przez właściciela lokalu? I dlaczego?

    sam z uporem maniaka caly czas podajesz, art 71 KC

    > Tylko najpierw trzeba wejść.

    Otwieram drzwi i wchodze, chyba ze sa zamkniete na klucz - przeciez nie bede
    ich forsowal :)

    Jacek

  • 163. Data: 2005-11-10 09:13:08
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > Ale co to zmienia z punktu widzenia art. 71 KC? Czy menu jest bardziej
    > "ofertowe" niż cennik?

    Tak czy inaczej nic to nie zmienia.
    Czy w sklepie czy w barze masz mozliwosc rokowan, ale sprzedawca nie ma
    prawa odmowic ci sprzedazy, po maksymalnej cenie jaka umieszczona jest w
    menu badz na metce z cena

    Jacek

  • 164. Data: 2005-11-10 09:14:01
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > Ale już wszedłeś do tego lokalu? Bo chyba omawiamy sytuację, w której ktoś
    > nie może wejść.

    Jak to jak wszedlem?? Przez drzwi, jak cywilizowany czlowiek

    Jacek

  • 165. Data: 2005-11-10 09:15:55
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > Jejku, no... Nie mógłby wejść, bo właściciel sobie tego nie życzy. A może
    > sobie nie życzyć, prawda?

    Oczywiscie, moze zamknac lokal

    > Jakbyś był właścicielem najbardziej ekskluzywnej restauracji w Warszawie,
    > najbardziej odpicowanej, gdzie przystawki rozpoczynają się od 50 zł, a
    > dania główne od 200 zł i gdzie przychodzą tacy goście, że szczena opada i
    > przyszedłby tam śmierdzący i brudny kloszard z wózkiem z kartonami i 5
    > zawszonymi psami, wyłożył 500 zł i powiedział, że chce zjeść to byś go
    > chciał obsłużyć?

    Musialby

    > I obsłużyłbyś go? Oczywiście rachunek ekonomiczny każe takiego pana
    > wyprosić, bo nawet jak on zje to wypłoszy kilku innych klientów.

    A moze to byc przebieraniec, i potem narobic takiego bigosu ze knajpa
    padnie.

    W stanach byla kiedys taka sytuacja, ze jakis bardzo znany aktor
    przygotowywal sie do roli w jakims filmie. To wymagalo aby zapuscil brode, i
    generalnie wygladal na kloszarda - polazl do eksluzywnego sklepu i go
    wywalili.

    Jacek

  • 166. Data: 2005-11-10 09:18:31
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > Dobrze, żeby być konsekwentnym: chce wejść do środka, a na bramce stoi
    > kelner od wskazywania gościom stolików. Co robimy?

    Ale co sie zmienia?? Czy kelner jest kims wyjatkowym i moze mowic kto moze
    wejsc a kto nie??
    Moze nie byc np wolnych stolikow, ale kloszard moze chciec poczekac, do
    czasu az stolik sie zwolni.

    Nie moga go ani wyrzucic, ani nie obsluzyc.

    Jacek

  • 167. Data: 2005-11-10 09:21:47
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > Owszem, ale oba przypadki są do siebie podobne i w obu rozwiązanie będzie
    > również podobne. Chciałem tylko, żebyś postawił się w innej sytuacji - nie
    > klienta a właściciela lokalu - zmienił tok myślenia i zaczął szukać
    > rozwiązania w drugą stronę czyli jednak na rzecz dopuszczalnej selekcji.

    to ty sie postaw w podobnej sytuacji i

    Zamiast kelnera wstaw ochroniarza z licencja
    Zamiast restauracji wstaw dowolny hipermarket
    Zamiast kloszarda wstaw zwyklego czlowieka chcacego wejsc do hipermarketu z
    plecakiem

    I postaw sie w sytuacji nie klienta, a wlasciciela sklepu

    > Bo chyba każdy rozsądnie myślący w kazusie z restauracją dojdzie do
    > wniosku, że ten menel tam nie pasuje i w związku z tym właściciel może go
    > wyprosić (sposobów i środków nie biorę pod uwagę).

    bo chyba kazdy rozsadnie myslacy w kazusie z hipermarketem dojdzie do
    wniosku, ze ten klient z plecakiem to zlodziej i tam nie pasuje, w zwiazku z
    tym wlasciciel moze go wyprosic (sposobow i srodkow nie biore pod uwage)

    Wyprosic mozna zawsze, ale klient niekoniecznie musi sie na to zgodzic

    Jacek

  • 168. Data: 2005-11-10 09:24:55
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > mówimy również, a może przede wszystkim o świadczeniu usług
    > mam nadzieję że widzisz różnicę między tymi pojęciami?

    Ja zauwazylem ze caly czas mowimy o sprzedazy i uslugach z tym zwiazanymi.
    Czy w sklepie czy restauracji czy w pubie to nadal jest to sprzedaz, a
    wszystkie te lokale sa placowkami praktycznie handlowo - uslugowymi

    Jacek

  • 169. Data: 2005-11-10 09:26:42
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > A kto to stwierdził? Mamy jakieś precedensowe orzeczenie w tym temacie?

    Ale po co orzeczenie?? Pokaz mi paragraf ktory zabrania mi wejscia do sklepu
    z plecakiem??
    Tak samo pokaz paragraf ktory zabrania robienia zdjec w sklepie??
    Pokaz paragrafa na to ze ochroniarz moze mnie zatrzymac i sila zmusic do
    przechowania plecaka w przechowalni.
    Pokaz paragraf ktory zagwarantuje mi ze moje 100 tys w plecaku bedzie tam
    nadal kiedy ten plecak odbiore

    itp itd

    Jacek

  • 170. Data: 2005-11-10 09:28:53
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > A w sensie prawnym to czym jest menu? Cennikiem? Moim zdaniem tak, a skoro
    > cennikiem, to patrz art. 71 KC.

    Dobrze, cytuje
    Art. 71. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, skierowane do ogółu
    lub do poszczególnych osób, poczytuje się w razie wątpliwości nie za ofertę,
    lecz za zaproszenie do rozpoczęcia rokowań.

    Gdzie tu jest mowa o tym ze sprzedawca ma prawo odmowic mi sprzedazy bo mu
    sie tak podoba??
    Juz wielokrotnie o tym pisalem

    Cena w menu czy przy towarze jest cena koncowa, ale nie zwalnia nas to od
    mozliwosci rokowan czyli targowania sie o cene koncowa.

    Targowac sie masz prawo w sklepie, na bazarze, w restauracji. Ale cena
    koncowa nie moze byc wyzsza niz podana w menu/cenniku/na metce

    > Ale ja już nie wiem co mam uzasadniać. Tok moich wywodów uznaję za
    > logiczny, powtarzać się nie mam zamiaru.

    Masz do tego prawo

    Jacek