  • 171. Data: 2005-11-10 12:29:30
    Temat: Re: zakaz wstępu do pubu?
    Od: day <t...@d...com>

    castrol wrote:
    > U?ytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Dobrze, cytuje
    > Art. 71. Og?oszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, skierowane do ogó?u
    > lub do poszczególnych osób, poczytuje si? w razie w?tpliwo?ci nie za ofert?,
    > lecz za zaproszenie do rozpocz?cia rokowa?.

    rotfl

  • 172. Data: 2005-11-10 12:48:04
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Uzytkownik "day" <t...@d...com> napisal w wiadomosci

    > rotfl

    i co cie tak smieszy??

    Jacek

  • 173. Data: 2005-11-10 12:59:39
    Od: day <t...@d...com>

    castrol wrote:

    > Uzytkownik "day" <t...@d...com> napisal w wiadomosci

    > i co cie tak smieszy??

    ze cennik nie jest umowa. Panstwo prawa Lecha Kutasa Gardockiego.

  • 174. Data: 2005-11-10 15:20:25
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    castrol wyskrobał(a):
    > Ale co sie zmienia?? Czy kelner jest kims wyjatkowym i moze mowic kto moze
    > wejsc a kto nie??
    > Moze nie byc np wolnych stolikow, ale kloszard moze chciec poczekac, do
    > czasu az stolik sie zwolni.
    >
    > Nie moga go ani wyrzucic, ani nie obsluzyc.

    Czyli muszą go wpuścić? Dlaczego? Czy bez znaczenia jest fakt, że właściciel
    nie chce takiego gościa u siebie widzieć i go wpuszczać?
    Czyli muszą mu zrobić jedzenie choćby niewiem co? Dlaczego?

    --
    Bartek Gliniecki

  • 175. Data: 2005-11-10 15:35:26
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    castrol wyskrobał(a):
    > Ale po co orzeczenie?? Pokaz mi paragraf ktory zabrania mi wejscia do
    > sklepu z plecakiem??

    Akurat ta dyskusja nie dotyczy tego zagadnienia.

    > Tak samo pokaz paragraf ktory zabrania robienia zdjec w sklepie??
    > Pokaz paragrafa na to ze ochroniarz moze mnie zatrzymac i sila zmusic do
    > przechowania plecaka w przechowalni.
    > Pokaz paragraf ktory zagwarantuje mi ze moje 100 tys w plecaku bedzie tam
    > nadal kiedy ten plecak odbiore

    Napisałeś jednoznacznie, że jest to zgodne z prawem, więc myślałem, że jest
    jakieś orzeczenie w tej kwestii. Akurat co do tych zakazów nie mam zdania.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 176. Data: 2005-11-10 15:40:36
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    castrol wyskrobał(a):
    > Gdzie tu jest mowa o tym ze sprzedawca ma prawo odmowic mi sprzedazy bo mu
    > sie tak podoba??

    Tu chodzi o większą filozofię. Jakby to była oferta to wysraczy oświadczenie
    woli klienta, że ją przyjmuje, i mamy zawartą umowę. Wtedy właściciel lokalu
    jest zobowiązany do świadczenia. Skoro cennik ofertą nie jest to znaczy, że
    ma charakter informacyjny i że oświadczenie woli klienta wcale nie powoduje
    zawarcia umowy, bo jej zawarcia musi jeszcze chcieć sprzedawca/właściciel
    lokalu.

> [...]
    >
    > Targowac sie masz prawo w sklepie, na bazarze, w restauracji. Ale cena
    > koncowa nie moze byc wyzsza niz podana w menu/cenniku/na metce

    Targować się można, jasne. Ale druga strona jeszcze musi tego chcieć,
    prawda? Nikt nie zmusi sprzedawcy, żeby negocjował cenę. To jest jego dobra
    wola.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 177. Data: 2005-11-10 19:57:49
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wiadomość castrol z dnia Thu, 10 Nov 2005 10:21:47 +0100 o
    treści <news:4373112a$1@news.home.net.pl> wyjaśniam co następuje:

    > Wyprosic mozna zawsze, ale klient niekoniecznie musi sie na to zgodzic

    Podobnie jak niedawno odmówiłem policjantowi założenia kagańca na pysk
    mojemu psu, a następnie - wejścia do radiowozu. Zdębiał ;-)

    --
    Olgierd
    gsm: +48502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 178. Data: 2005-11-19 16:40:08
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <4...@g...pl>, mariposa doux wrote:

    > Ale to jest "uzasadniona przyczyna" wtedy.

    A kto decyduje, czy przyczyna jest uzasadniona czy nie?

    Renata

  • 179. Data: 2005-11-19 20:14:11
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > A kto decyduje, czy przyczyna jest uzasadniona czy nie?

    sąd?

    --
    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl

  • 180. Data: 2005-11-19 21:08:37
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    > sąd?