  • 1. Data: 2006-11-13 17:02:13
    Temat: zakaz fotografowania w centrach od strony KC 140
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Temat bumerang - fotografowanie w centrach handlowych.
    Dostałem ostatnio miłą odpowiedź od kierownictwa centrum
    handlowego że wprowadzono zakaz fotografowania w regulaminie
    powołując się na KC 140

    "Art. 140. W granicach określonych przez ustawy i zasady współżycia
    społecznego właściciel może, z wyłączeniem innych osób, korzystać z rzeczy
    zgodnie ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem swego prawa, w
    szczególności może pobierać pożytki i inne dochody z rzeczy. W tych samych
    granicach może rozporządzać rzeczą."

    To że fotografować nie może zabronić to oczywiste - czy jednak może
    zabronić publikacji takich zdjęć? Oprócz tego powołują się na prawo
    autorskie (tak ładnie poustawiali kwiatki że aż się dzieło objęte
    prawem autorskim z tego zrobiło).
    Z powołaniem się na KC 140 jeszcze się nie spotkałem - czy mają rację
    czy też nadinterpretują?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 2. Data: 2006-11-13 17:44:57
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Henry (k) napisał(a):
> [...]
    > prawem autorskim z tego zrobiło).
    > Z powołaniem się na KC 140 jeszcze się nie spotkałem - czy mają rację

    wg. mnie nadinterpretuja, aczkolwiek jesli by wprowadzili "oplate za
    fotografowanie artystycznie ustawionych gratow/regalow/scianpomalowanych
    itp", to juz byloby ciezej.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2006-11-13 17:47:25
    Od: "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL>

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości

> [...]
    > zabronić publikacji takich zdjęć? Oprócz tego powołują się na prawo
    > autorskie (tak ładnie poustawiali kwiatki że aż się dzieło objęte

    Zadne prawo nie definiuje "artyzmu" dla jednego fikus z obsiusianym lisciem
    bedzie forma artystyczna .
    Zreszta daleko nie musisz szukac wystarczy wybrac sie do Czarka :)))

    Jacek

  • 4. Data: 2006-11-13 21:54:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Henry (k) wrote:
    > Temat bumerang - fotografowanie w centrach handlowych.
    > Dostałem ostatnio miłą odpowiedź od kierownictwa centrum
    > handlowego że wprowadzono zakaz fotografowania w regulaminie
    > powołując się na KC 140

    MegaROTFL

    [ciach]

    > To że fotografować nie może zabronić to oczywiste - czy jednak może
    > zabronić publikacji takich zdjęć? Oprócz tego powołują się na prawo

    Architekturę wystawioną na widok publiczny można publikować ile się
    tylko chce.

    > autorskie (tak ładnie poustawiali kwiatki że aż się dzieło objęte
    > prawem autorskim z tego zrobiło).
    > Z powołaniem się na KC 140 jeszcze się nie spotkałem - czy mają rację
    > czy też nadinterpretują?

    Fotografowanie ani publikowanie rzeczy w żaden sposób nie narusza KC140,
    bo ani nie utrudnia pobierania pożytków (ba! jeśli publikujesz zdjęcia
    czyjejś wystawy reklamowej to wręcz przeciwnie!) ani nie ogranicza
    rozporządzania rzeczą.

  • 5. Data: 2006-11-14 10:02:03
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 13 Nov 2006 22:54:34 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Architekturę wystawioną na widok publiczny można publikować ile się
    > tylko chce.

    Z zewnątrz na pewno. Ale wewnątrz centrum handlowego obwiązuje punkt 1
    czy 2 art 33 PA?

> [...]
    > bo ani nie utrudnia pobierania pożytków (ba! jeśli publikujesz zdjęcia
    > czyjejś wystawy reklamowej to wręcz przeciwnie!) ani nie ogranicza

    No właśnie - wydaje mi się że już pierwsze zdanie tego artykułu
    "W granicach określonych przez ustawy..." załatwia wszystko?
    Poza tym nie świadczą usług fotografowania się na tle ruchomych
    schodów ;-) Chociaż pewnie oferują agencjom reklamowym możliwość
    robienia spotów reklamowych i zdjęć na swoim terenie...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 6. Data: 2006-11-14 10:03:15
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 13 Nov 2006 18:44:57 +0100, BartekK napisał(a):

    > wg. mnie nadinterpretuja, aczkolwiek jesli by wprowadzili "oplate za
    > fotografowanie artystycznie ustawionych gratow/regalow/scianpomalowanych
    > itp", to juz byloby ciezej.

    Do tego to by chyba potrzebowali jakąś ofertę. Z drugiej strony
    jak by udowodnili że skorzystałem z ich "usługi" nie płacąc?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 7. Data: 2006-11-14 10:04:51
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 13 Nov 2006 18:47:25 +0100, fotomania napisał(a):

    > Zadne prawo nie definiuje "artyzmu" dla jednego fikus z obsiusianym lisciem
    > bedzie forma artystyczna .
    > Zreszta daleko nie musisz szukac wystarczy wybrac sie do Czarka :)))

    Wiesz.. czasami wolę pójść do centrum handlowego i sobie pooglądać
    jak robią klimat żeby zachęcić klientów do siedzenia tam niż pójść
    na wystawę sztuki współczesnej ;-) Więcej artyzmu znajduję zdecydowanie
    w tym pierwszym.

    Pozdrawiam,
    Henry