    From: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zakaz fotografowania w centrach od strony KC 140
    Date: Mon, 13 Nov 2006 18:02:13 +0100

    Temat bumerang - fotografowanie w centrach handlowych.
    Dostałem ostatnio miłą odpowiedź od kierownictwa centrum
    handlowego że wprowadzono zakaz fotografowania w regulaminie
    powołując się na KC 140

    "Art. 140. W granicach określonych przez ustawy i zasady współżycia
    społecznego właściciel może, z wyłączeniem innych osób, korzystać z rzeczy
    zgodnie ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem swego prawa, w
    szczególności może pobierać pożytki i inne dochody z rzeczy. W tych samych
    granicach może rozporządzać rzeczą."

    To że fotografować nie może zabronić to oczywiste - czy jednak może
    zabronić publikacji takich zdjęć? Oprócz tego powołują się na prawo
    autorskie (tak ładnie poustawiali kwiatki że aż się dzieło objęte
    prawem autorskim z tego zrobiło).
    Z powołaniem się na KC 140 jeszcze się nie spotkałem - czy mają rację
    czy też nadinterpretują?

    Pozdrawiam,
    Henry