  • Date: Mon, 13 Nov 2006 22:54:34 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakaz fotografowania w centrach od strony KC 140

    Henry (k) wrote:
    > Temat bumerang - fotografowanie w centrach handlowych.
    > Dostałem ostatnio miłą odpowiedź od kierownictwa centrum
    > handlowego że wprowadzono zakaz fotografowania w regulaminie
    > powołując się na KC 140

    MegaROTFL

    [ciach]

    > To że fotografować nie może zabronić to oczywiste - czy jednak może
    > zabronić publikacji takich zdjęć? Oprócz tego powołują się na prawo

    Architekturę wystawioną na widok publiczny można publikować ile się
    tylko chce.

    > autorskie (tak ładnie poustawiali kwiatki że aż się dzieło objęte
    > prawem autorskim z tego zrobiło).
    > Z powołaniem się na KC 140 jeszcze się nie spotkałem - czy mają rację
    > czy też nadinterpretują?

    Fotografowanie ani publikowanie rzeczy w żaden sposób nie narusza KC140,
    bo ani nie utrudnia pobierania pożytków (ba! jeśli publikujesz zdjęcia
    czyjejś wystawy reklamowej to wręcz przeciwnie!) ani nie ogranicza
    rozporządzania rzeczą.