  • 1. Data: 2006-11-02 20:59:55
    Temat: zajęcie wynagrodzenia przez komornika
    Od: "Paweł " <p...@g...pl>

    Czy komornik może zabrać całość wynagrodzenia z tytułu umowy o pracę?

  • 2. Data: 2006-11-02 21:03:14
    Temat: Re: zajęcie wynagrodzenia przez komornika
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Thu, 2 Nov 2006 20:59:55 +0000 (UTC), Paweł napisał(a):

    > Czy komornik może zabrać całość wynagrodzenia z tytułu umowy o pracę?

    Nie, zajęcie może sięgać max.60% poborów.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 3. Data: 2006-11-03 01:01:48
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 2 Nov 2006 22:03:14 +0100, ===Tomy=== napisał(a):

    > Nie, zajęcie może sięgać max.60% poborów.

    Oraz kwoty wolnej od zajęcia komorniczego ;)

  • 4. Data: 2006-11-03 06:19:29
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Fri, 3 Nov 2006 02:01:48 +0100, Artur napisał(a):

    > Oraz kwoty wolnej od zajęcia komorniczego ;)

    Fakt, mea culpa :-)

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 5. Data: 2006-11-03 09:04:06
    Od: k...@g...com

    Wysokość zajęcia wynagrodzenia zależy od rodzaju świadczenia,
    które jest egzekwowane i wacha się od 1/2 (przy egz. świadczeń
    niealimentacyjnych) do 3/5 (przy egz. świadczeń alimentacyjnych) jego
    wysokości.
    Kwota wolna od zajęcia, to ok. 890 zł. brutto (nie dot. egz.
    świadczeń alimentacyjnych)

  • 6. Data: 2006-11-03 11:39:40
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    k...@g...com napisał(a):

> [...]
    > wysokości.
    > Kwota wolna od zajęcia, to ok. 890 zł. brutto (nie dot. egz.

    Powiedzmy, że osoba z której ezgekwują pieniądze komornicy zarabia 3000
    netto bo rozumiem, że tylko z netto można prowadzić ezgekucję. Mam
    dłużnika, który mi wisi kilka tysięcy złotych (za zlecenie - jest
    faktura, podpisany odbiór pracy) ale... zarabia 3000 (z małą górką) -
    płaci 1500 złotych alimentów (to wiem od jego byłej konkubiny - płaci
    przelewem więc nie jest to ezgekucja). Wiem, że lada moment wsiądą mu na
    łeb komornicy bo ma sporo długów.

    Rozumiem to tak. Zabiorą mu połowę wynagrodzenia i nie będzie już w
    stanie płacić alimentów. Wtedy konkubina spuści ze smyczy komornika -
    czy egzekucja alimentów ma jakieś pierwszeństwo? Czy pozostali komornicy
    będą się jakoś dzielić tym co mu wyszarpią z pensji?

    Dla przykładu. Trzech komorników w tym jeden "alimentacyjny" - jak to
    będzie wyglądało? Czy wysokość długów - pewnie wielokrotnie
    przekraczających miesięczne pobory ma znaczenie w sprawie pierwszeństwa?

    A, ponieważ była dłużnika nie ma wyroku sądu w sprawie alimentów a koleś
    płaci je dobrowolnie (tak to sobie jakoś podzielił że oddaje byłej
    połowe pensji) to do ezgekucji będzie musiała uruchomić sąd. To potrwa
    czyli jest szansa, że komornik alimentacyjny włączy się do sprawy
    później i będzie więcej do podziału? :)

    Majątku żadnego sensownego koleś nie posiada poza starymi meblami i
    mieszkaniem spółdzielczym lokatorskim.

  • 7. Data: 2006-11-03 12:17:52
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Juzek Kocimientka" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:eif9vc$3pc$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > połowe pensji) to do ezgekucji będzie musiała uruchomić sąd. To potrwa
    > czyli jest szansa, że komornik alimentacyjny włączy się do sprawy

    dokladnie tak, jesli alimenty sa dobrowolne, to ona najpierw bedzie
    musiala przez sad te alimenty zasadzic i dopiero wtedy bedzie mogla
    sciagac je przez komornika, do tego czasu komornicy sciagajacy zwykle
    dlugi beda mieli wiecej kasy dla siebie, wydaje mi sie ze swiadczenia
    alimentacyjne maja pierwszenstwo, ale pewnosci nie mam

  • 8. Data: 2006-11-03 16:25:08
    Od: k...@g...com

    Zaspokajanie zależności alimentacyjnych ma pierwszeństwo w trakcie
    egzekucji przed innymi należnościami, wyjątkiem są koszty
    egzekucyjne.
    Do egzekucji (za pośrednictwem komornika) alimentów, a także
    wszelkich innych należności niezbędny jest tytuł wykonawczy.

  • 9. Data: 2006-11-04 15:18:14
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    k...@g...com napisał(a):

> [...]
    > Do egzekucji (za pośrednictwem komornika) alimentów, a także
    > wszelkich innych należności niezbędny jest tytuł wykonawczy.

    Jestem po rozmowie z dłużnikiem (mieszka w innym mieście) i jasno dał mi
    do zrozumienia, że jest w takiej sytuacji, że tylko egzekucja komornicza
    może mi coś dać bo dobrowolnie nie jest w stanie (chodzi głównie o
    dziecko) nic zapłacić. Jak mu zapowiedziały banki, które mu
    wypowiedziały kredyty będą z niego ściągać to przez komorników. Jak mu
    uświadomiłem (może niepotrzebnie), że jego dobrowolne alimenty nie
    uchronią się przed egzekucją czy to moją czy banku to nieco się
    wystraszył i powiedział, że w takim razie będzie starał się, żeby wyrok
    o alimenty zapadł jak najszybciej. Mnie wisi za wymianę okien (ekipie
    która je montowała pieniądze już dawno zapłaciłem) fakture mam i
    przyjęcie pracy. Nie wiecie jak to wygląda czasowo - w sumie byłoby
    najlepiej żebym był pierwszy z tą egzekucją ale może w przypadku
    alimentów sprawa idzie jakoś wyjątkowo szybko. I ostatnie pytanie - jak
    to jest z wysokością zasądzonych alimentów. Może sobie sam ustalic ich
    wysokość? Sąd mu to przyklepie? Przecież w ten sposób może całą swoją
    pensję (minus jakies grosze na życie) przelewać w formie alimentów i jak
    będzie to prawnie zaklepane to komornicy nie dostaną od niego nic poza
    swoimi kosztami (o ile koszty mogą naruszyć kwotę wolną od zajęcia).

  • 10. Data: 2006-11-04 19:51:14
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > przyjęcie pracy. Nie wiecie jak to wygląda czasowo - w sumie byłoby
    > najlepiej żebym był pierwszy z tą egzekucją

    Masz szansę. Załatwiasz to w postępowaniu uproszczonym więc raczej szybko.
    Mi raz zdarzyło się otrzymać nakaz zapłaty w siódmym dniu po złożeniu
    pozwu, choć bywało też kilka tygodni.