    From: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zajęcie wynagrodzenia przez komornika
    Date: Sat, 04 Nov 2006 16:18:14 +0100

    k...@g...com napisał(a):

    > Zaspokajanie zależności alimentacyjnych ma pierwszeństwo w trakcie
    > egzekucji przed innymi należnościami, wyjątkiem są koszty
    > egzekucyjne.
    > Do egzekucji (za pośrednictwem komornika) alimentów, a także
    > wszelkich innych należności niezbędny jest tytuł wykonawczy.

    Jestem po rozmowie z dłużnikiem (mieszka w innym mieście) i jasno dał mi
    do zrozumienia, że jest w takiej sytuacji, że tylko egzekucja komornicza
    może mi coś dać bo dobrowolnie nie jest w stanie (chodzi głównie o
    dziecko) nic zapłacić. Jak mu zapowiedziały banki, które mu
    wypowiedziały kredyty będą z niego ściągać to przez komorników. Jak mu
    uświadomiłem (może niepotrzebnie), że jego dobrowolne alimenty nie
    uchronią się przed egzekucją czy to moją czy banku to nieco się
    wystraszył i powiedział, że w takim razie będzie starał się, żeby wyrok
    o alimenty zapadł jak najszybciej. Mnie wisi za wymianę okien (ekipie
    która je montowała pieniądze już dawno zapłaciłem) fakture mam i
    przyjęcie pracy. Nie wiecie jak to wygląda czasowo - w sumie byłoby
    najlepiej żebym był pierwszy z tą egzekucją ale może w przypadku
    alimentów sprawa idzie jakoś wyjątkowo szybko. I ostatnie pytanie - jak
    to jest z wysokością zasądzonych alimentów. Może sobie sam ustalic ich
    wysokość? Sąd mu to przyklepie? Przecież w ten sposób może całą swoją
    pensję (minus jakies grosze na życie) przelewać w formie alimentów i jak
    będzie to prawnie zaklepane to komornicy nie dostaną od niego nic poza
    swoimi kosztami (o ile koszty mogą naruszyć kwotę wolną od zajęcia).