  • 1. Data: 2006-11-02 20:07:11
    Temat: Skarga - donos : do kogo ją napisać ?
    Od: " gosc" <g...@g...pl>

    Oto treść skargi - donosu, ale nie wiem do kogo ją napisać:
    ..............................Skarga
    Jestem byłym pracownikiem firmy PAJ-COMP, która nie zapłaciła mi ostatniej
    pensji za styczeń 2001.
    W dniu dzisiejszym (02-11-2006) byłam w Sądzie Pracy dla Warszawy Pragi
    Północ by przejrzeć akta sprawy (475/01, a obecnie 1025/06).
    Akta tej stanowią 2 grube tomy plus wiele załączników.
    Akta były w bardzo wielu częściach, okładki &#8211; teczki w których powinny się
    znajdować były podarte, tak, że nie stanowiły całości, ani nie miały żadnego
    fizycznego związku z aktami.
    Akta obecnie mają około 400 stron.
    ____Obok stron 32 i 38 są wszyte dodatkowe, nieponumerowane strony_____.
    Wiele stron z tego roku nie jest wszytych do akt.
    Akta sprawy przeglądałam wielokrotnie i dawniej nie było tam strony 38
    (koperta) i nienumerowanej strony obok niej (pismo z 2002 roku).
    Uważam , że ktoś popełnił przestępstwo, skierowane przeciwko mnie, dodając te
    strony do akt.
    Równocześnie, jest bardzo prawdopodobne, że w aktach brakuje wielu stron. Ze
    względu na grubość akt nie byłam w stanie tego dziś sprawdzić. Na pewno gdy
    przeglądałam akta we wrześniu tego roku , były w nich wszyte dokumenty z
    września tego roku, a
    ____nie było wszytych stron z czerwca i lipca tego roku____.
    Do sądu kilkakrotnie zwracałam się (nawet na piśmie) mając problemy z aktami:
    wielokrotnie nie chciano mi udostępnić akt, i musiałam przyjeżdżać do sądu
    ponownie. Zawsze gdy przeglądałam akta, wiele dokumentów było nie wszytych i
    fruwały luzem.

    Uważam, że człowiek, który niszczy i zmienia akta tej sprawy , jest powiązany
    korupcyjnie z sądem, firmą PAJ-COMP oraz prokuraturą i policją wołomińską, a
    być może także ze środowiskiem adwokackim.

    Bieg mojej sprawy był następujący:
    &#9679; Do dnia 31 stycznia 2001 roku pracowałam w firmie PAJ-COMP w Wołominie.
    Stosunek pracy został rozwiązany z powodu likwidacji stanowiska pracy z
    przyczyn ekonomicznych. Pracodawca nie zapłacił mi należnego wynagrodzenia i
    odprawy. Zwróciłam się do PIP, jednak mimo, że inspektor nakazał wypłatę
    należności &#8211; pieniędzy nie otrzymałam. 20 lutego 2001 złożyłam pozew do Sądu
    Pracy (Sąd Rejonowy w Warszawie, X Wydział Pracy nr XP 475/01). Sprawa jest
    dobrze udokumentowana (umowa o pracę, druki RMUA, świadectwo pracy). Pierwsza
    rozprawa została wyznaczona na 4 października 2001.
    &#9679; W celu zastraszenia mnie, pracodawca fałszywie oskarżył mnie o kradzież.
    Dowiedziałam się o tym 3 października 2001, w przed dzień pierwszej rozprawy
    w Sądzie Pracy. W tym dniu, wieczorem, 4 uzbrojonych policjantów dokonało u
    mnie przeszukania. Powodem było fałszywe oskarżenie mnie, przez właścicielkę
    firmy PAJ-COMP, o kradzież ćwiczeń (których byłam autorką) i bazy danych
    kursantów. Moja praca polegała bowiem na prowadzeniu kursów komputerowych.
    Policjanci nie pokazali nakazu przeszukania od prokuratury. Policjant
    potwierdził przy świadkach sąsiadach, że nie ma nakazu od prokuratury.
    Policjanci mieli jedynie nakaz od zastępcy komendanta wołomińskiej
    policji, jednak w moim mniemaniu całkiem nieprawomocny, gdyż został
    przekroczony 5 dniowy termin zawity z paragrafu 308 kpk. Termin został
    przekroczony o ponad 8 miesięcy . Tak więc zastępca komendanta nie miał prawa
    podpisać nakazu przeszukania w tym przypadku. Policjanci nie mieli prawa
    wejść do mojego domu, czyli naruszyli mir domowy.
    Dotąd nie odzyskałam komputera i zabranych mi rzeczy. Zresztą teraz
    nie chcę już ich odzyskać, bo nie tylko nie stanowią żadnej wartości, ale
    stanowią obciążenie, ponieważ sprzętu komputerowego nie można wyrzucić na
    śmietnik, a wyzłomowanie kosztuje.

    &#9679; W dniu po przeszukaniu, 4-10-2001 nikt z firmy PAJ-COMP nie stawił się na
    rozprawie.

    &#9679; Uważam również, że podczas tego procesu wielokrotnie naruszano prawo:
    Strona przeciwna wielokrotnie nie stawiała się na rozprawy, a sąd,
    praktycznie brakiem reakcji stawał po ich stronie, wyznaczając wciąż nowe
    odległe terminy posiedzeń .&#9679; Wielokrotnie, w sekretariacie sądu utrudniano mi
    dostęp do akt sprawy. Akta ginęły i znajdowały się, co zmuszało mnie do
    wielokrotnego przyjeżdżania do Sądu. &#9679; Pisma strony przeciwnej otrzymuję z
    kilkuletnim opóźnieniem, lub ich wcale nie dostaję i muszę odbijać na własny
    koszt. &#9679; Proces prowadzi 6 lub 7 sędzia (jednak gdy napisałam wniosek o
    wykluczenie sędziny nie został on uwzględniony) &#9679; Sprawę prowadziło 4
    pełnomocników z urzędu. Kolejni pełnomocnicy z urzędu albo działali
    bezpośrednio na moją szkodę, albo spotkałam się odmowa prowadzenia tej
    sprawy. Obecnie sędzia odebrał mi pełnomocnika z urzędu , a moje zażalenie (z
    12 lipca 2006) na jego decyzję dotąd nie zostało rozpatrzone. Tak więc nie
    wiem czy mam pełnomocnika, ani kto nim jest.

    Uważam, że tego typu przestępstwa są przestępczością zorganizowaną i ludzie
    którzy się tego dopuszczają stanowią mafię.

    Koniec skargi-donosu
    Pisałam w tej sprawie do prezesa sądu, pisałam skargę do sądu okręgowego,
    dziś byłam u Rzecznika Praw Obywatelskich , rozmawiałam z jakimś
    urzędnikiem , lecz praktycznie odmówiono mi pomocy.
    Mataczenie w aktach sprawy to przestępstwo, jednak nie ma sensu pisać do
    policji lub prokuratury, bo to przecież oni właśnie mataczą.
    Do kogo więc napisać tę skargę ?

  • 2. Data: 2006-11-02 20:36:29
    Temat: Re: Skarga - donos : do kogo ją napisać ?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 2 Nov 2006 20:07:11 +0000 (UTC), gosc napisał(a):
    (...)
    > Do kogo więc napisać tę skargę ?

    Streść to w paru zdaniach i napisz tu jeszcze raz. Myślisz, że komuś bedzie
    sie chcialo czytac ten elaborat?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-11-02 20:53:15
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik " gosc" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > korupcyjnie z sądem, firmą PAJ-COMP oraz prokuraturą i policją
    > wołomińską, a
    > być może także ze środowiskiem adwokackim.

    Radze te fragmenty wykreslic ze skargi, jesli nie chcesz narazic sie na
    postepowanie karne z art. 212 par. 1 kk. Nie majac 100% dowodow narażasz sie
    na zarzut pomowienia sedziow, prokuratorow i policjantow. Jesli ktorys z
    sedziow poczuje sie urazony Twoja skarga zlozy zawiadomienie o popelnieniu
    przestepstwa, a wtedy bedziesz miala dodatkowe klopoty na glowie.
    Obecnie bronie wlasnie czlowieka za zamieszczenie podobnych tekstow w pismie
    procesowym...

    Skarge kierujesz do Prezesa Sądu Apelacyjnego.
    --------------
    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl

  • 4. Data: 2006-11-02 21:03:50
    Od: "NOA" <m...@p...fm>

    > Streść to w paru zdaniach i napisz tu jeszcze raz. Myślisz, że komuś
    bedzie
    > sie chcialo czytac ten elaborat?

    Mnie się chciało przeczytać.
    Jedyne rozwiązanie to wziąć adwokata z innego miasta, będącego przeciwnikiem
    układów i spróbować nagłośnić sprawę w mediach. Skargę będą ignorować, nie
    znajdą znamion przestępstwa, "zgubią akta" albo wcale do nikogo nie dotrze.
    Zadzwoń do TVN, jeżeli masz pełną dokumentację prawdopodobnie zajmą się tym.

    Pozdrawiam

    Magda

  • 5. Data: 2006-11-02 21:04:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    gosc napisał(a):

> [...]

    > (koperta) i nienumerowanej strony obok niej (pismo z 2002 roku).
    > Uważam , że ktoś popełnił przestępstwo, skierowane przeciwko mnie, dodając te

    Jeśli sprawa jest o 1 wynagrodzenie, ma 400 stron i toczy sie od 2001
    roku znaczy że sądzą się dwaj pieniacze (nawet przy uwzględnieniu że to
    Warszawa).

> [...]
    > przyczyn ekonomicznych. Pracodawca nie zapłacił mi należnego wynagrodzenia i

    Nawet jeśli są 2 roszczenia to też przesada.

    Jak można miec taką cierpliwość by się sądzić 5 lat? O ile?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 6. Data: 2006-11-02 21:05:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    scream napisał(a):

    > Streść to w paru zdaniach i napisz tu jeszcze raz. Myślisz, że komuś bedzie
    > sie chcialo czytac ten elaborat?

    Przynajmniej wiadomo czemu akta mają 400 stron :)

  • 7. Data: 2006-11-02 21:06:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Łukasz N napisał(a):

    > Skarge kierujesz do Prezesa Sądu Apelacyjnego.
    > --------------

    Czemu do SA? Chyba do sądu okręgowego.

  • 8. Data: 2006-11-02 21:38:22
    Od: " gość" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Jak można miec taką cierpliwość by się sądzić 5 lat? O ile?

    Ja nie mogę przerwać, bo jak? Prawnie jak ?
    Nie ma takiej możliwośći.
    Jak wycofam roszczenia to bym musiała zapłaćić koszty za te prawie 6 lat
    swoje i ich i państwa.
    A tak , to roszczenie kilka już lat temu zostało rozszerzone o moje koszty ,
    które wciąż ponoszę.
    Poza tym oni mi wciążnie zapłacili tej ostatniej pensji.

  • 9. Data: 2006-11-02 21:42:06
    Od: "Angie" <j...@w...interia.pl>

    > Jak można miec taką cierpliwość by się sądzić 5 lat? O ile?

    Nie o ile, a dlaczego:) Dla zasady:)

    Angie

  • 10. Data: 2006-11-02 21:50:43
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    > Czemu do SA? Chyba do sądu okręgowego.

    Wynika to z wielu przepisow prawa o ustroju sadow powszechnych. Pozwol, ze
    nie bede juz szukal po art., bo to akurat zupelnie nie "moja" ustawa :)
    - prezes apelacji jest przelozonym kazdego sedziego w okregu apelacji
    - prezes ma prawo kontroli sedziow (samemu lub na wniosek prezesa okregu) z
    zakresu dzialalnosci administracyjnej (jak dobrze pamietam komentarze
    podaja, ze dzialalnosc administracyjna to wszystko co laczy sie z
    prowadzeniem akt, itp - a nie dotyczy bezposrednio orzekania).
    - postepowanie dyscyplinarne sedziow toczy sie przy sadzie apelacyjnym. Na
    wniosek prezesa apelacji dzialalnosc rozpoczyna wobec sedziego rzecznik
    dyscyplinarny.
    To tyle co po przewertowaniu ustawy pamietam.

    Oczywiscie Ty tez masz racje - bo prezes okregu rowniez ma pewien zakres
    mozliwosci dyscyplinujacych sedziego rejonu - ale jak na razie wszystkie
    skargi jakie widzialem na wlasne oczy byly kierowane wlasnie bezposrednio do
    apelacji. Byc moze w ten sposob przyspiesza sie procedure - lub po prostu
    sedzia bardziej sie boi jak widzie zainteresowanie apelacji jego
    postepowaniem :))

    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl