    From: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zajęcie wynagrodzenia przez komornika
    Date: Fri, 03 Nov 2006 12:39:40 +0100

    k...@g...com napisał(a):

    > Wysokość zajęcia wynagrodzenia zależy od rodzaju świadczenia,
    > które jest egzekwowane i wacha się od 1/2 (przy egz. świadczeń
    > niealimentacyjnych) do 3/5 (przy egz. świadczeń alimentacyjnych) jego
    > wysokości.
    > Kwota wolna od zajęcia, to ok. 890 zł. brutto (nie dot. egz.
    > świadczeń alimentacyjnych)

    Powiedzmy, że osoba z której ezgekwują pieniądze komornicy zarabia 3000
    netto bo rozumiem, że tylko z netto można prowadzić ezgekucję. Mam
    dłużnika, który mi wisi kilka tysięcy złotych (za zlecenie - jest
    faktura, podpisany odbiór pracy) ale... zarabia 3000 (z małą górką) -
    płaci 1500 złotych alimentów (to wiem od jego byłej konkubiny - płaci
    przelewem więc nie jest to ezgekucja). Wiem, że lada moment wsiądą mu na
    łeb komornicy bo ma sporo długów.

    Rozumiem to tak. Zabiorą mu połowę wynagrodzenia i nie będzie już w
    stanie płacić alimentów. Wtedy konkubina spuści ze smyczy komornika -
    czy egzekucja alimentów ma jakieś pierwszeństwo? Czy pozostali komornicy
    będą się jakoś dzielić tym co mu wyszarpią z pensji?

    Dla przykładu. Trzech komorników w tym jeden "alimentacyjny" - jak to
    będzie wyglądało? Czy wysokość długów - pewnie wielokrotnie
    przekraczających miesięczne pobory ma znaczenie w sprawie pierwszeństwa?

    A, ponieważ była dłużnika nie ma wyroku sądu w sprawie alimentów a koleś
    płaci je dobrowolnie (tak to sobie jakoś podzielił że oddaje byłej
    połowe pensji) to do ezgekucji będzie musiała uruchomić sąd. To potrwa
    czyli jest szansa, że komornik alimentacyjny włączy się do sprawy
    później i będzie więcej do podziału? :)

    Majątku żadnego sensownego koleś nie posiada poza starymi meblami i
    mieszkaniem spółdzielczym lokatorskim.