  • 1. Data: 2004-08-12 16:21:34
    Temat: zagraniczny wspolnik w spolce cywilnej
    Od: "Michal" <c...@N...gazeta.pl>

    Witam!

    Mialbym do Was pytanie z zakresu dzialalnosci gospodarczej. jestem obywatele
    Polskim i chce zalozyc spolke cywilna w Polsce. Za wspolnika chce miec
    obywatela Wielkiej Brytanii na stale tam mieszkajacego.

    Jakie specjelne dzialania musze podjac by zarejestrowac spolke cywilna na
    takich zasadach? Nie jestem ekspertem ale wobec tekstow ktore znalazlem w
    Internecie sprawa wydaje sie byc nastepujaca:

    W druku nr 2118 z 2003 roku o swobodzie dzialanosci gospodarczej wyraznie
    pisze ze osoba zagraniczna z kraju Unii Europejskiej podejmuje i wykonuja
    dzialalnosc gospodarcza na takich samych zasadach jak przedsiebiorcy polscy.

    Przed 1 majem nie mozna bylo zakladac spolki cywilnej z osobami
    zagranicznymi. Czy zatem po zmianie przepisow rejestruje spolke cywilna z
    osoba zagraniczna na takich samych zasadach ? W praktyce chodzi mi o to czy
    wpis do rejestru dostane bez koniecznosci wizyty w KRS.

    Bede wdzieczny za odpowiedz lub sugestie. Czy bez wizyty wspolnika w Polsce
    moge z nim zalozyc spolke? Czy potrzebna jest jego osobista obecnosc czy
    wystarcza podpisy przeslane poczta?

    Jak wyglada sprawa podatkow placonych przeze mnie i wspolnika pozniej?
    Michal