  • 1. Data: 2004-08-12 17:49:23
    Temat: Umowa Kupna-sprzedazy - Przedawnienie ???????
    Od: "york" <r...@w...pl>

    Po jakim czasie uplywa termin przedawnienie przy umowie Kupna-Sprzedazy ?
    Umowa zostala zawarta miedzy 2 osobami fizycznymi i dotyczyla sprzedazy
    towaru - odziez. Umowa nie byla potwierdzona notarialnie.

    4.12.2000 data podpisania umowy kupna - sprzedazy
    4.03.2001 termin w ktorym miala byc dokonana splata wedlug umowy.
    16.08 2001 czesciowa splata zadluzenia.

    Czy w przedstawionej sytuacji , umowa ulegla przedawnieniu ?

  • 2. Data: 2004-08-12 18:26:22
    Temat: Re: Umowa Kupna-sprzedazy - Przedawnienie ???????
    Od: stern <m...@a...com>

    york wrote:

    > 4.12.2000 data podpisania umowy kupna - sprzedazy
    > 4.03.2001 termin w ktorym miala byc dokonana splata wedlug umowy.
    > 16.08 2001 czesciowa splata zadluzenia.
    >

    > Czy w przedstawionej sytuacji , umowa ulegla przedawnieniu ?

    tak

    --
    http://bdp.e-wro.com

  • 3. Data: 2004-08-12 20:20:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "york" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 16.08 2001 czesciowa splata zadluzenia.
    >
    > Czy w przedstawionej sytuacji , umowa ulegla przedawnieniu ?

    Nie, bo przedawni się 16.08.2011 roku. 16.08.2001 roku uznano zadłużenie
    regulując je częściowo. W transakcji biorą udział osoby fizyczne. Przepisu
    szczególnego nie ma.

  • 4. Data: 2004-08-12 20:48:47
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    stern wrote:

    > tak

    Aby na pewno?

    Sprzedawca prowadził działalność gospodarczą?

    KG

  • 5. Data: 2004-08-12 21:20:50
    Od: stern <m...@a...com>

    kam wrote:

    > Aby na pewno?
    >
    > Sprzedawca prowadził działalność gospodarczą?

    oczywiście masz rację, nie doczytałem w treści pytania

    dzięki, pozdrawiam

    marcin

    --
    http://bdp.e-wro.com

  • 6. Data: 2004-08-13 04:23:23
    Od: "Arqadius" <a...@w...pl>

    Witam

    [...
    uznano zadłużenie
    > regulując je częściowo.
    ...]

    A czy regulujac czesc dlugu nie uznaje sie go jedynie do wysokosci tej/tych
    wplat ?
    Jakis czas temu w moim watku byly takie sugestie, ze jesli wplacano jakies
    kwoty to uznanie dlugu jest tylko do ich wysokosci, oczywiscie jesli nie
    bylo jakis pism, z ktorych wynikaloby uznanie calego dlugu. Jest mozliwe, ze
    wierzyciel przed uplywem terminu przedawnienia dlugu np. 10 000 zl wplaca na
    swoje konto w imieniu dluznika (druk wypelniony maszynowo bez podpisu) 10 zl
    i ma to stanowic o uznaniu calego dlugu ?

    Pozdrawiam
    Arqadius

    ---
    Virus Free.

  • 7. Data: 2004-08-13 05:47:42
    Od: "york" <r...@w...pl>

    > Aby na pewno?
    >
    > Sprzedawca prowadził działalność gospodarczą?

    Sprzedawca jest osoba fizyczna i nie prowadzil dzialalnosci gospodarczej.
    Umowa kupna sprzedazy zawarta jest miedzy 2 osobami fizycznymi.
    w umowie sa dane z dowodow osobistych

  • 8. Data: 2004-08-13 05:51:48
    Od: "york" <r...@w...pl>

    > Nie, bo przedawni się 16.08.2011 roku. 16.08.2001 roku uznano zadłużenie
    > regulując je częściowo. W transakcji biorą udział osoby fizyczne. Przepisu
    > szczególnego nie ma.

    Z tego co czytalem to wiekszosc umow i dokumentow traci waznosc po 2-3
    latach
    wiec przyjmojac nawet date 16.08.2001 , to mamy juz 3 lata.
    Czy w kodeksie karnym nie ma zapisu odnosnie przedawnienia umow , roznego
    typu ?

  • 9. Data: 2004-08-13 06:03:26
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Czy w kodeksie karnym nie ma zapisu odnosnie przedawnienia
    umow , roznego
    > typu ?

    Tak na marginesie:
    1) na pewno nie w kodeksie karnym
    2) umowy się nie przedawniają - przedawniają się konkretne
    roszczenia majątkowe wynikające z tych umów

    Aby ustalić czy doszło do przedawnienia trzeba znać dokładnie stan
    faktyczny
    bo np wg art. 554 k.c.: Roszczenia z tytułu sprzedaży dokonanej w
    zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedawcy, roszczenia
    rzemieślników z takiego tytułu oraz roszczenia prowadzących
    gospodarstwa rolne z tytułu sprzedaży płodów rolnych i leśnych
    przedawniają się z upływem lat dwóch.

    A nie wiemy dotąd np., czy sprzedaż była dokonana w zakresie
    działalności przedsiębiorstwa czy też kupowała i sprzedawała osoba
    fizyczna.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2004-08-13 06:05:11
    Od: Dredd<...@...pl>

    > A nie wiemy dotąd np., czy sprzedaż była dokonana w zakresie
    > działalności przedsiębiorstwa czy też kupowała i sprzedawała osoba
    > fizyczna.

    Przepraszam. Jednak w 1 wpisie w wątku jest wiadomość że stronami
    były osoby fizyczne

    -> http://usenet.pomocprawna.info