  • 1. Data: 2005-05-16 16:20:00
    Temat: zaginiona paczka na poczcie - jak się odowłać?
    Od: "Kamil" <b...@b...pl>

    Witam!
    Mam pewien problem i proszę o pomoc.
    Wysłałem paczkę do znajomego priorytetem. Paczka zaginęła. Przesyłałem mu
    telefon wart okolo 300 zł. Złożyłem reklamacje na poczte. Dostałem
    odpowiedź. Oto jej treść:

    Na podstawie art. 57 Prawo pocztowe, Ustawa z dnia 12.06.2003 r. (Dz.U.Nr
    130 z 2003 r. poz. 1188) - Rejonowy Urząd Poczty w Rybniku po rozpatrzeniu
    Pana reklamacji z dnia 12.04.05 r., w sprawie zaginięcia paczki nr nadania
    j/w, o wadze 0,450 kg, nadanej dnia 31.03.05 r. w UP Żory 1 - stwierdza, że
    reklamacja jest uzasadniona.

    W związku z tym, na podstawie postanowień art. 58 pkt. 2 oraz art. 60 w/w
    Ustawy - Rejonowy Urząd Poczty w Rybniku przyznaje Panu ustawowe
    odszkodowanie za zaginięcie reklamowanej paczki w kwocie 60,00 zł oraz
    opłaty pobranej przy nadaniu tej paczki w kwocie 6,00 zł.
    Kwotę 66,00 zł wypłacimy Panu za pomocą przekazu pocztowego, który zostanie
    nadany dnia 12.05.05 r.

    UZASADNIENIE

    W myśl postanowień art. 58 Prawa pocztowego Poczta Polska odpowiada za
    zaginięcie paczki bez podanej wartości, bez względu na jej zawartość, w
    wysokości rzeczywiście poniesionej szkody tj. wg zwyczajnej wartości
    zaginionych przedmiotów. Jednakże odszkodowanie to nie może przewyższać
    10-krotności opłaty pobranej za jej nadanie.
    Przedmioty wartościowe zaleca się przesyłać w przesyłkach z zadeklarowaną
    wartością, wtedy PPUP Poczta Polska odpowiada za jej zaginięcie w wysokości
    zadeklarowanej wartości.
    Tutejszy Urząd nie może zatem wypłacić Panu żądanego odszkodowania w kwocie
    305 zł.
    Od powyższej decyzji przysługuje Panu odwołanie do Dyrekcji Okręgu Poczty w
    Katowicach za pośrednictwem Rejonowego Urzędu Poczty w Rybniku w terminie 14
    dni od dnia doręczenia tego pisma.
    Za powstałą sytuację i związane z tym kłopoty uprzejmie przepraszamy.

    Jeżeli chciałbym się odwołać od tej decyzji i żądać większego odszkodowania
    co powinienem zrobić??
    Bardzo proszę o pomoc.

    Kamil

  • 2. Data: 2005-05-16 16:23:40
    Temat: Re: zaginiona paczka na poczcie - jak się odowłać?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kamil wrote:

    > Jeżeli chciałbym się odwołać od tej decyzji i żądać większego odszkodowania
    > co powinienem zrobić??
    > Bardzo proszę o pomoc.

    przy wysyłniu paczki wysłać ją jako wartościową z podaną kwotą 300 zł i
    przeczytać regulamin świadczenia usług przez pocztę, a także archiwum grupy.

  • 3. Data: 2005-05-16 16:27:23
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "Kamil" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    ~
    > Jeżeli chciałbym się odwołać od tej decyzji i żądać większego
    > odszkodowania
    > co powinienem zrobić??

    Zły czas. Nie powiem Ci co powienes zrobić. Powiem Ci co powineineś był
    zrobic - wyslać paczkę z podaną wartością.. Kosztowałoby Cię to 6 zl
    wiecej - [priorytet od paczki do 1kg zl o wartosci 300zl - 12 zl, bez
    podanej wartości - 6zl]

    HaNkA

  • 4. Data: 2005-05-16 16:59:25
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <b...@b...pl> napisal(a):
    > Jeżeli chciałbym się odwołać od tej decyzji i żądać większego odszkodowania
    > co powinienem zrobić??
    > Bardzo proszę o pomoc.

    Jeśli to byłą zwykła paczka - większe odszkodowanie nie przysługuje.
    --
    Samotnik