  • 1. Data: 2005-05-16 16:12:11
    Temat: Zwrot towaru kupionego w "zawyzonej cenie"
    Od: "doktorski" <d...@W...onet.pl>

    6, tu doktorski;

    Googlowalem troche ale odpowiedzi na moje pytanie nie udalo mi sie znalezc.
    Moze pomozecie rozwiac moje watpliwosci.

    Sytuacja jest nastepujaca: jest produkt, powiedzmy buty. Buty te importuje
    firma "Boots". Jest jedynym importerem tychze. Oczywiscie jest tez
    generalnym dystrybutorem. Buty te mozna kupic w sklepie firmy "Boots" i w
    innych sklepach obuwniczych. Importer sprzedaje te buty w swoim sklepie w
    cenie detalicznej rownej 100. Mi zdarzylo sie niestety kupic te same buty w
    sklepie obuwniczym za 150.

    Pewien jestem, ze ot tak sobie butow zwrocic nie moge. Buty sa
    pelnowartosciowe. Sprzedawca wykazuje zla wole i mojej prosby przyjecie
    zwrotu nie chce rozpatrzyc pozytywnie (twierdzi, ze sprowadzil te buty dla
    mnie mimo, ze ich nie zamawialem). Oczywiscie buty kupilem z wlasnej woli.

    Natomiast watpliwosci mam nastepujace:
    - czy istnieje termin okreslajacy zawyzona cene (zawyzona wobec standardu
    rynkowego, bo we wszystkich innych sklepach te buty kosztuja 100)?
    - czy w takiej sytuacji mozliwe jest domaganie sie od sprzedajacego
    przyjecia towaru i zwrotu ceny?
    - czy taka sytuacja nie zakrawa nieco na zwykla nieuczciwosc sprzedajacego
    (zeby nie powiedziec naciaganie/oszustwo)

    Czy moze zastosowanie ma zasada "madry Polak po szkodzie" (jak dla mnie
    najbardziej prawdopodobna odpowiedz)?

    Z gory dziekuje wskazowki.

    pzdr, dr

  • 2. Data: 2005-05-16 16:25:08
    Temat: Re: Zwrot towaru kupionego w "zawyzonej cenie"
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    doktorski wrote:
    > Natomiast watpliwosci mam nastepujace:
    > - czy istnieje termin okreslajacy zawyzona cene (zawyzona wobec standardu
    > rynkowego, bo we wszystkich innych sklepach te buty kosztuja 100)?

    nie

> [...]

    nie

    > Czy moze zastosowanie ma zasada "madry Polak po szkodzie" (jak dla mnie

    tak.

  • 3. Data: 2005-05-16 19:47:48
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    witek napisał(a):

    > nie

    możesz jeszcze coś kombinować z Federacją Konsumentów - może sprzedawca
    się przestraszy, ale w 99,999% on ma rację. Towar jest wart tyle, ile
    nabywca chce za niego zapłacić

    M.

  • 4. Data: 2005-05-16 19:55:11
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    doktorski napisał(a):
> [...]
    > rynkowego, bo we wszystkich innych sklepach te buty kosztuja 100)?
    > - czy w takiej sytuacji mozliwe jest domaganie sie od sprzedajacego

    Zwariowałeś czy co?

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 5. Data: 2005-05-16 19:57:40
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    > możesz jeszcze coś kombinować z Federacją Konsumentów

    Federacja Konsumenta vs. Wolny Rynek o Złoty Pas A.D. 2005

    To byłby ciekawy pojedynek ;)

    > Towar jest wart tyle, ile nabywca chce za niego zapłacić

    O, i tu masz świętą rację.

    pozdrawiam

    Monika

  • 6. Data: 2005-05-16 20:51:02
    Od: "Piotr/inw" <p...@a...alto.com.pl>

    > Zwariowałeś czy co?

    Nie. Ostatnie kilka lat spędził na Kubie albo innym "przyjaznym" dla ludzi
    kraju:-)

    --
    Piotr