  • 1. Data: 2005-05-16 15:51:34
    Temat: Firma - Fundacja (unikanie podatków)
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    Czy przypadek który niżej opisuje jest niezgodny z prawem? Nie udało mi sie
    znalezc odpowiedniego artykulu w zadnym kodeksie.

    Mam szkole jezykowa, a jakas inna osoba ma fundacje wspierajaca szkoly
    jezykowe. Poniewaz ja jestem dobrym czlowiekiem, przeznaczam calu swoj zysk
    na konto fundacji, a tak sie dziwnie sklada, ze ta fundacja wspiera calymi
    swoimi srodkami tylko moja szkole.

    Czy jest to zgodne z prawem, a jesli tak, to czy jest to sposob na unikanie
    placenia podatkow? Zadna z firm nie ma zysku, fundacja ma obrot, a szkola
    dostaje darowizne, czy zatem szkola bedzie jedynie placila podatek od
    darowizny?

  • 2. Data: 2005-05-16 16:52:31
    Temat: Re: Firma - Fundacja (unikanie podatków)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Yusek" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    Z podatków jestem cienki, ale na mój gust, to bez sensu. No bo ta
    dotacja będzie stawiła przychód dla szkoły, więc szkoła osiągnie dochód
    i będzie musiała zapłacić podatek dochodowy. Ale zapytaj na grupie
    pl.soc.prawo.podatki