  • 1. Data: 2005-05-16 15:38:16
    Temat: Jak to jest z dowodem osobistym?
    Od: "Yakub Yusufali" <y...@w...pl>

    Czy mogę ubiegać się o wystawienie mi dowodu osobistego przed ukończeniem 18
    roku zycia, ale tak abym go dostał po ukończeniu 18 roku życia (np bede sie
    ubiegal 2 tyg przed urodzinami a dostane tydzien po urodzinach). Jeśli to
    możliwe to proszę, napiszcie ile przed 18-stką mogę wyrobić sobie dowód.
    Chodzi mi oczywiście o stały, a nie tymczasowy. Dzięki

  • 2. Data: 2005-05-16 15:44:09
    Temat: Re: Jak to jest z dowodem osobistym?
    Od: "wolim" <w...@i...pl>

    nie możesz.
    najwcześniej w dniu urodzin.

    pozdrawiam
    /\/\\/\/

  • 3. Data: 2005-05-16 15:58:07
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *wolim* [ w...@i...pl ] napisał(a):

    > najwcześniej w dniu urodzin.

    najwczesniej nastepnego dnia po dniu urodzin

    --
    Sarpedon (nospam)sarpedon(małpa)gazeta(kropka)pl
    Uwaga! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13.

  • 4. Data: 2005-05-16 16:03:01
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    wolim napisał(a):
    > nie możesz.
    > najwcześniej w dniu urodzin.

    Chyba na Białorusi :-P

    Osoba będąca obywatelem polskim ma prawo otrzymać dowód osobisty od
    ukończenia 13 roku życia. Na uzasadniony wniosek rodziców lub opiekunów
    dowód osobisty może być wydany osobie, która nie ukończyła 13 roku życia.

    Jedyny problem to taki, że DO wydany w tym trybie jest ważny 5 a nie 10 lat

    M.

  • 5. Data: 2005-05-16 16:04:42
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Maciej* *Bebenek* [ m...@t...waw.pl ] napisał(a):

> [...]
    > ukończyła 13 roku życia.
    > Jedyny problem to taki, że DO wydany w tym trybie jest ważny 5 a

    no tak, ale mowa raczej o statystycznie najpopuralniejszej "wersji"
    dowodu osobistego :)

  • 6. Data: 2005-05-16 16:20:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Yakub Yusufali wrote:
> [...]
    > możliwe to proszę, napiszcie ile przed 18-stką mogę wyrobić sobie dowód.

    Poczytaj sobie ustawę o ewidencji ludności. W skrócie: możesz już od 13.
    roku życia.

    > Chodzi mi oczywiście o stały, a nie tymczasowy. Dzięki

    Teraz wszystkie takie same.

  • 7. Data: 2005-05-16 16:21:53
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    Chodzi o 10-letnia wersje, ale chodzi mi o to ze chce ja otrzymac po
    ukonczeniu 18 lat, ale chce teraz zlozyc wniosek, bo urodziny juz za 2 tyg

  • 8. Data: 2005-05-16 17:56:21
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Yusek* [ y...@w...pl ] napisał(a):

    > Chodzi o 10-letnia wersje, ale chodzi mi o to ze chce ja otrzymac
    > po ukonczeniu 18 lat, ale chce teraz zlozyc wniosek, bo urodziny
    > juz za 2 tyg

    nie mozesz, mozesz najwczesniej dzien po dniu urodzin

  • 9. Data: 2005-05-16 18:22:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sarpedon wrote:

    > nie mozesz, mozesz najwczesniej dzien po dniu urodzin

    Ciapulku... Weź sobie ustawę poczytaj - pod niu urodzin to już _musi_ MIEĆ.

    Jeśli zostanie _wydany_ po urodzinach - będzie ważny 10 lat. Jeśli przed
    - będzie ważny 5 lat.

  • 10. Data: 2005-05-16 20:32:05
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Sarpedon napisał(a):
    > nie mozesz, mozesz najwczesniej dzien po dniu urodzin

    po? jeśli już, to w dniu urodzin...

    KG