    From: "katarzyna" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zabawa z CARGO
    Date: Wed, 31 Mar 2004 18:33:30 GMT

    Witam,

    Nikt ze zwnany mi "realnych" prawników nie wie, więc pomyślałam, że spytam
    tutaj:

    Otóż trzy tygodnie temu przybyła na warszawskie Okęcie przesyłka zagraniczna
    o znacznej wadze (koło 250kg). Odbiorca (instytucja państwowa) został o tym
    powiadomiony przez nadawcę z zagranicy tydzień temu i tylko dzięki temu
    zainteresował się jej losem.

    W cargo powiedzieli, że przesyłka jest już owszem trzy tygodnie i w związku
    z tym należy się opłata za składowanie wysokości około 500 USD. Sami
    przyznali, że dokładny adres odbiorcy ustalili dopiero tydzień temu (nadawca
    nie podał dokładnego adresu).

    Wystosowaliśmy pismo z prośbą o zwolnienie ze składowego, gdyż a) nie
    mogliśmy odebrać czegoś, jeśli o tym nie wiedzieliśmy i b) nie dysponujemy
    taką kwotą. Dostaliśmy zniżkę 50% ale to nadal koło 250 USD i ine zmienia to
    faktu, że ich nie posiadamy i sytuacja ta się nie zmieni.

    Pytanie: czy cargo miało prawo do naliczenia składowego nie powiadomiwszy
    adresata przesyłki o fakcie, że takowa przyleciała? I - jeśli nie - gdzie
    znaleźć odpowiednie przepisy?
    Byłoby bardzo niewskazane, gdyby przesyłka powróciła do nadawcy (popsucie
    stosunków etc) tym bardziej, że była to darowizna.

    Jeśli ktos coś wie - byłabym wdzięczna. Zależy mi na czasie o tyle, że każdy
    dzień to dodatkowe x USD składowego...

    pzdr, k