  • 21. Data: 2005-01-20 00:05:20
    Temat: Re: zaatakowany bezpodstawnie przez policjanta po cywilu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "trer wwerty" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:csmbbk$q3$1@inews.gazeta.pl...

    Pierwsze podstawowe pytanie: Dlaczego go uderzył i czy było to celowe
    uderzenie? A co do kolejności wejścia. niby masz rację. Ale z drugiej strony
    mógł wchodzić pierwszy, bo znał drogę. Wchodził, bo znał sąsiadów, więc mógł
    stwierdzić, czy to właściciel, czy złodziej. Piwnice, czy komórki bywają
    ciasne. Wszyscy jednocześnie wejść nie mogli.

    Z taktycznego punktu widzenia nagły "atak" jest moim zdaniem uzasadniony. W
    sumie nikomu się nic nie stało. gdyby tam byli włamywacze, to jakby mieli
    czas mogli by próbować się bronić. Mniejsza o wynik, ale po co narażać się
    na jakieś tam niebezpieczeństwo.

    Ale, tak czy inaczej nie rozumiem tego uderzenia. po co go uderzył. Kolega
    Twój coś mu "odpyskował", czy jakoś agresywnie się zachowywał?

  • 22. Data: 2005-01-20 00:11:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > panie Robercie... ale czy rowniez jesli policjant nie jest na sluzbie? i
    > zamierza chronic dobro chronione prawem? zdaje sie ze wowczas formulki sa
    zbyteczne.
    > myle sie?

    Mylisz się. nie ma czegoś takiego, jak policjant łapiący przestępców poza
    służbą. czyli przez 8 godzin ma obowiązek przestrzegać prawa, a później może
    lać po pysku, zamiast nakładać mandaty.

    > bo z tego co pisze pytajacy - policjant byl w tym wypadku cywilem
    /sasiadem/ a
    > nie funkcjonariuszem na sluzbie. a to chyba zwalnia go od obowiazku
    wydawania
    > okrzykow policja.

    Nic nie zwalnia. Trzeba dać szansę podporządkowania się poleceniu, czyli go
    wydać. W tym wypadku powinno paść polecenie typu: "Policja! Nie ruszać
    się.", Albo "Policja! wyjść pojedynczo z komórki". I nie było by
    wątpliwości. A tak, to siedzący w komórce, zanim dojrzeli mundurowych równie
    dobrze mogli szarżującego zdzielić kołkiem po głowie w dobrej wierze.

    Zresztą, tak, czy inaczej policjant może uderzać tylko w określonych w
    prawie wypadkach. jest kilka tych przypadków i staram się wydusić z
    pytającego właśnie owe okoliczności. No bo na zdrowy rozsądek, to z jego
    opisu wychodzi, że policjant przyszedł i bez dania racji na tzw. "dzień
    dobry" uderzył gościa. Cokolwiek irracjonalne i jakoś mi się w głowie nie
    mieści. Stąd moje dociekania.

  • 23. Data: 2005-01-20 11:18:01
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    mieli
    > czas mogli by próbować się bronić. Mniejsza o wynik, ale po co narażać

    a jakby mial przystawke i by zmarl od tego uderzenia?
    nie mozna patrzec tak:
    "nic sie nie stalo to siedziec cicho"

    P.

  • 24. Data: 2005-01-20 14:51:30
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> popełnił 20 sty 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:csmtat$jfk$2@inews.gazeta.pl:

    > z jego opisu wychodzi, że policjant przyszedł i bez dania racji na tzw.
    > "dzień dobry" uderzył gościa. Cokolwiek irracjonalne i jakoś mi się w
    > głowie nie mieści.
    Dlaczego irracjonalne?
    Facetowi pewnie kilka razy jakieś szczyle okradały taką "komórkę"
    (boksy w piwnicy?)
    Może kilka razy próbował ich podejść i złapać ale się mu wymknęli.
    Teraz profilaktycznie mając "złodzieja" pod ręką zdzielił go
    albo w celu uniemożliwienia ucieczki przytępionemu ciosem,
    albo żeby wyraźnie okazać, że ucieczka jest niecelowa - bo nie żartuje.

    Dlatego działania lokatora-policjanta były jak najbardziej racjonalne.
    A że bezprawne (karalne?) to inna para gumofilców, czyż nie?

    -- pozdro
    poreba

  • 25. Data: 2005-01-20 16:53:18
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

    powiem krotko: lecz pan sie!
    i zmien grupe na polityke.

  • 26. Data: 2005-01-20 17:21:24
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Pawel Kozik" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
    > powiem krotko: lecz pan sie!

    Powiem krótko. Olej debila a nie wyciągaj popaprańca innym z KF-a.

    Pzdr
    Leszek

  • 27. Data: 2005-01-20 19:11:42
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Pawel Kozik" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
    > powiem krotko: lecz pan sie!
    > i zmien grupe na polityke.

    do pl.soc.polityka też pisuję czasami.
    ten temat dotyczy aspektów prawnych a raczej bezprawnych działań policjanta.

  • 28. Data: 2005-01-20 19:12:05
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    > Użytkownik "Pawel Kozik" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Powiem krótko. Olej debila a nie wyciągaj popaprańca innym z KF-a.
    >
    > Pzdr
    > Leszek

    Sam jesteś debilem prawniczy bandyto

  • 29. Data: 2005-01-20 19:21:30
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Powiem krótko. Olej debila a nie wyciągaj popaprańca innym z KF-a.

    mozesz Leszku opisac nam jak on Ci go wyjal z KFa?
    I jak to wplynelo na Twoja psychike?

    P.

  • 30. Data: 2005-01-20 19:29:14
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>