  • 1. Data: 2005-01-19 00:14:06
    Temat: Operator sieci osiedlowej - umowa a ograniczenia.
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Podpisalem na poczatku grudnia, z operatorem lokalnej sieci komputerowej -
    firma ktora wygladala na wiarygodna, obejmujaca zasiegiem cala Warszawska
    Saska Kepe umowe na swiadczenie uslug. W/w umowa brzmi tak (pomija punkty
    bez znaczenia dla sprawy):

    par 1.
    Przedmiotem niniejszej umowy jest swiadczenie przez Local Network uslug
    transmisji danych w sieci szkieletowej Local Network na rzecz Abonenta w
    zakresie i na warunkach okreslonych w "Regulaminie korzystania z uslug
    transmisji danych w sieci szkieletowej Local Netwrok, swiaczonych przez
    Local Network - Jan Sebastian Młotkowski", zwanym w dalszej części umowy
    "Regulaminem", który stanowi załącznik nr. 1 do niniejszej umowy. O każdej
    zmianie regulaminu Local Network powiadomi Abonenta pisemnie na 14 dni
    przed wprowadzeniem zmian.

    par 10. pkt.4
    Abonent moze rozwiazac umowe w trybie natychmiastowym w przypadku nie
    swiadczenia uslug objetych umowa z przyczyn zaleznych od LN przez okres 60
    dni.

    par. 13
    W sprawach nieuregulowanych niniejsza umowa zastosowanie maja przepisy
    Kodeksu Cywilnego

    par. 14
    Spory winikle z niniejszej umowy, po wyczerpaniu ich ugodowego zalatwienia
    rozpoznawane beda przez wlasciwy Sad Powszechny dla siedziby firmy LN.

    Regulamin dostepny tutaj:
    http://www.localnetwork.pl/pliki/Regulam%20Local%20N
    etwork.doc

    W kazdym badz razie przechodzac do sedna sprawy - w/w firma sztucznie
    zaniza transfer na konkretne uslugi internetowe (SSH/P2P
    rozmaite/USENET/poczta na innych portach niz 110) nie informujac o tym
    swoich abonentow. Chcialbym sie dowiedziec (jako ze wyczerpalem juz
    ugodowe metody rozwiazania sprawy) co mozna z tym fantem zrobic. Ogolnie
    mam okolo 480kbit przez WWW i FTP, a Panowie twierdza ze:

    00:37:15 LN (2645368)
    w naszej ofercie jest ograniczenie predkosci do 512 i takie Państwo w
    zeczywistosci otzrymujecie - wiec bardzo chetnie spotkamy sie z Panem w
    sadzie.

    00:35:21 LN (2645368)
    w naszej ofercie nie ma gwarancji predkosci lacza

    00:41:11 LN (2645368)
    nasze dokumenty sa 100% wporzadku, umowa nie gwarantuje Państwu prędkości
    łącza

    Rzeczywiscie - gwarancji na to nie ma. Chcialbym sie jednak dowiedziec czy
    jesli konkretne uslugi maja sztucznie zanizona predkosc do 64kbit kiedy
    inna czesc uslug dziala calkiem dobrze jest mozliwosc walki prawnej z
    nimi? Jesli tak to na podstawie jakich przepisow?

    Pozdrawiam serdecznie i z gory dziekuje za pomoc.

    --
    *** Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz ***
    *** l...@u...net / +48 505 433 946 / gg://5888 ***

  • 2. Data: 2005-01-19 12:22:31
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

> [...]
    > inna czesc uslug dziala calkiem dobrze jest mozliwosc walki prawnej z
    > nimi? Jesli tak to na podstawie jakich przepisow?

    IMHO nie ma. Możesz zmienić providera.

    A na marginesie: czy w ogóle gwarantują dostęp do internetu, czy tylko
    transmisję w obrębie ich sieci szkieletowej?

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2005-01-19 14:10:14
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 19.01.2005 Beniamin <b...@c...pl> napisał/a:
    > IMHO nie ma. Możesz zmienić providera.

    I zaplacic 600PLN za zerwanie umowy. Niezbyt mi, sasiadowi i 3 innym
    osobom sie to widzi.

    > A na marginesie: czy w ogóle gwarantują dostęp do internetu, czy tylko
    > transmisję w obrębie ich sieci szkieletowej?

    Tak. Wg parametrow wybranego Pakietu uzyskuje dostep z predkoscia 512kbit
    do zasobow sieci internet.