    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: z drogi sledzie
    Date: Wed, 26 Jul 2023 17:19:54 +0200

    On Wed, 26 Jul 2023 00:33:05 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Zaznaczam, że to moje prywatne zdanie! O wiele taniej i bezpieczniej
    > byłoby przerzucać Premiera, czy Prezydenta po prostu śmigłowcem. Niby

    No nie wiem, nie wiem ... pamietasz jak sie przerzucanie Millera
    skończyło :-)

    A mają jeszcze w ogóle jakies smigłowce?

    > koszt lotu jest większy, ale odpada cała kolumna. Śmigłowiec ląduje w
    > pobliżu miejsca docelowego. Stamtąd kolumną jadą i tu już na tę chwilę
    > można nawet w ogóle ruch zamknąć. Zawsze w okolicy takiej imprezy
    > znajdzie się jakieś boisko szkolne, parking, lądowisko sanitarne itp.
    > Tyle, że nie wiem, czy nie ma jakiś ograniczeń w locie z VIPem na takie
    > przygodne lądowisko - nie znam się na tym.

    No ba - przestrzen niekontrolowana, niedopuszczalne ryzyko :-)

    > Ale władza chce pokazać, że jest tania i nie lata, albo faktycznie
    > przepisy zabraniają lotu na przygodne lądowisko. Żeby bezpiecznie
    > prowadzić taką kolumnę, to trzeba to szybko robić. Kolumna musi na tyle
    > szybko jechać, by zaskoczyć potencjalnego zamachowca. Spróbuj trafić z
    > karabinu od boku w człowieka w samochodzie pędzącym 100 km/h. Jeśli
    > będziesz stał blisko, to w ogóle nie nadążysz za celem.

    A serią z kałasza?

    Ale ja nie mówię, ze szybko, tylko że spychają z przeciwnego pasa..

    > Jeśli będziesz
    > strzelał z daleka, to drobny błąd w ocenie prędkości, albo dystansu to
    > kilka metrów w miejscu trafienia. Ja powiedzmy mam tam swoje
    > przemyślenia, jak to zwiększyć szanse trafienia, ale nadal prędkość celu
    > zawsze zwiększa szanse pudła - mniej, albo więcej, ale zawsze. Tak samo,
    > jakbyś most chciał wysadzić, albo nawet kamieniem rzucić. Prędkość
    > zawsze zwiększa szanse.

    Zobacz jak tego niemieckiego dyrektora banku załatwili.

> [...]
    > kilometrów, choć widywałem takie pomysły. Celnie zwracasz uwagę, że
    > powinien im wystarczyć jeden pas, ale w takim wypadku wystarczyłoby na
    > trasę wysłać jakąś ciężarówkę, która po prostu nie zjedzie im z drogi.
    > Kolumna musiałaby zwolnić. Zatem opróżnia się "na wszelki wypadek" ten
    > drugi pas, by w razie braku możliwości kontynuowania jazdy właściwym
    > można było płynnie ominąć na pełnej prędkości przeszkodę. Po za tym
    > jadący pasem w przeciwnym kierunku pojazd mógłby dokonać zamachu na VIPa
    > po prostu skręcając w ostatniej chwili na czołówkę.

    O tym samym pomyslalem - stoi na poboczu, to nie zajedzie nagle drogi.

    Wiec jakies tam uzasadnienie sie znajdzie.

    > Popatrz na ten filmik. Samochód z VIP-em jest osłaniany przez inne
    > jadące w kolumnie. Ale żeby to było możliwe musi on jechać powiedzmy o
    > pół samochodu prawą stroną względem poprzedzającego i osłaniającego go
    > pojazdu. Na węższej drodze to w obrębie jednego pasa jest nierealne, bo
    > przecież na tym prawym poboczu stoją wyprzedzane pojazdy. Od nich też
    > musisz zachować separację. W konsekwencji mamy to, co widać na filmiku.

    To i tak szeroka droga jak na krajowe warunki.
    Na wiekszosci nie bedą mieli takich możliwości.

    J.