  • 111. Data: 2017-09-10 13:24:29
    Temat: Re: wytoczenie auta
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-09-10 o 12:17, RadoslawF pisze:

    > To że czegoś nie znalazłeś w "pierwszej lepszej instrukcji" na
    > dowodzić
    > Ĺźe nie istnieje?
    >
    > http://www.motofakty.pl/artykul/odpalanie-silnika-na
    -zaciag-lub-popych-to-ostatecznosc-dlaczego.html

    > Radzę czytać powoli i ze zrozumieniem, bez ograniczania się do tego
    > w co sam wierzysz.

    A co tam takiego jest w tym artykule oprócz opinii wielu mechaników, ze
    to metoda
    niepolecana? A wg opinii wielu innych - w komentarzach również -
    jest metoda jak każda inna. Daj lepiej linka do instrukcji :-)

  • 112. Data: 2017-09-10 14:02:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-10 o 13:24, cef pisze:

> [...]
    > niepolecana? A wg opinii wielu innych - w komentarzach również -
    > jest metoda jak każda inna. Daj lepiej linka do instrukcji :-)

    Odpowiedz na jego tekst że w pierwszej lepszej instrukcji nie znalazł.
    Taka:
    "Większość producentów samochodów zabrania uruchamiania silnika inną
    metodą, niż użycie rozrusznika. Tłumaczą to właśnie tym, że może się
    zerwać pasek albo mogą się przestawić fazy rozrządu, co pociągnie za
    sobą pogięcie zaworów, uszkodzenie głowicy silnika, tłoków"

    ps. Kodowanie psujesz w cytatach.

    Pozdrawiam

  • 113. Data: 2017-09-10 15:15:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-09-10 o 14:02, RadoslawF pisze:

> [...]
    > zerwać pasek albo mogą się przestawić fazy rozrządu, co  pociągnie za
    > sobą pogięcie zaworów, uszkodzenie głowicy silnika, tłoków"

    Ale to też tylko dziennikarska opinia.
    Ilu dziennikarzy, tyle opinii - jak tutaj :-)

    > ps. Kodowanie psujesz w cytatach.

    Nie umiem sobie z tym poradzić.

  • 114. Data: 2017-09-10 16:05:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.09.2017 o 12:09, RadoslawF pisze:

    > Swojego czasu w poprzednim ustroju takie odpalanie było codziennością.
    > Więc wiem jak skutecznie puszczać sprzęgło aby zapalić przy najmniejszej
    > prędkości i wiem ile to trwa. Doświadczalnie.

    I ile razy ci rozrząd przeskoczył. Albo twojemu znajomemu (pierwszego
    stopnia, a nie znaomemu znajomego, tego co to...).

    Shrek

  • 115. Data: 2017-09-10 16:14:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-10 o 16:05, Shrek pisze:

    > I ile razy ci rozrząd przeskoczył. Albo twojemu znajomemu (pierwszego
    > stopnia, a nie znaomemu znajomego, tego co to...).

    W poprzednim ustroju miałem silnik 8 zaworowy a nie 16 i był
    projektowany przez inżynierów a nie przez księgowych jak
    te dzisiejsze.
    Dzisiaj ma kable rozruchowe jako stałe wyposażenie bagażnika.

    Pozdrawiam

  • 116. Data: 2017-09-10 16:18:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.09.2017 o 14:02, RadoslawF pisze:

> [...]
    > zerwać pasek albo mogą się przestawić fazy rozrządu, co  pociągnie za
    > sobą pogięcie zaworów, uszkodzenie głowicy silnika, tłoków"

    Jest spora część dziennikarzy co prąd mierzą w woltach, samoloty dla
    nich kołują nad lotniskami albo jak się dwa pociągi stukną, to
    zastanawiają się który miał pierwszewństwo. Inni piszą o tym że Tusk,
    będący niemcem zamachnął się na debeściaków, czego dowodem ma być
    kociołek parówek i puszka po żubrze.

    To co zacytowałeś jest jedynie opinią dziennikarza. Opinnia dziennikarza
    jest średnio warta tyle samo, co opinia na przykład taksówkarza (ba, w
    ramach wiedzy motoryzacyjnej prędzej zaufałbym złotówie niż
    dziennikarzowi autoświata). Zresztą sam link mówi prawie wszystko
    "motofakty" to taki motoryzacyjny "Fakt"?

    Shrek.

  • 117. Data: 2017-09-10 16:18:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-10 o 15:15, cef pisze:

    -zaciag-lub-popych-to-ostatecznosc-dlaczego.html

    > Ale to też tylko dziennikarska opinia.
    > Ilu dziennikarzy, tyle opinii - jak tutaj :-)

    A pisałem żeby czytać ze zrozumieniem. :(
    Dziennikarz powołuje się na opinie producenta i fachowców a nie
    na innych dziennikarzy. Shrek powołuje się na swoją niezachwianą
    opinie.

    > Nie umiem sobie z tym poradzić.

    To ja ci poradzę, nie wdawaj się w dyskusję bo ktoś taką nieumiejętność
    wykorzysta do wykazania że nie znasz się również na temacie w którym
    zabierasz głos.

    Pozdrawiam

  • 118. Data: 2017-09-10 16:28:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.09.2017 o 16:18, RadoslawF pisze:

    > A pisałem żeby czytać ze zrozumieniem.  :(
    > Dziennikarz powołuje się na opinie producenta

    Ale którego konkretnie oprócz "prawie wszystkich"?

    > i fachowców

    "W samochodach z napędem rozrządu paskiem zębatym może dojść do
    przestawienia faz rozrządu albo wręcz do zerwania paska.

    - To prawda, ale taka sytuacja może się zdarzyć, gdy pasek rozrządu jest
    zużyty albo źle napięty - uważa Mariusz Staniuk, właściciel salonu i
    serwisu AMS Toyota w Słupsku."

    Czyli pasek może się zerwać jak jest zużyty - albo przeskoczyć jak nie
    napięty. No zajebiste odkrycie, tyle że gówno warte, bo wtedy przeskoczy
    również bez odpalania na pych

    Dalej:

    "Są też opinie, że takie odpalanie silnika jest szkodliwe również dla
    układu wydechowego. Wskazywane są np. problemy z katalizatorami. W aucie
    uruchamianym na zaciąg lub popych, zanim silnik zacznie pracować, do
    jego układy wydechowego - a zatem i katalizatora - może się dostać
    paliwo. To z kolei oznacza uszkodzenie tego elementu.

    - Ale w jaki sposób paliwo może się dostać do katalizatora? Jeśli cały
    układ jest sprawny to nie ma takiej możliwości - twierdzi Mariusz Staniuk."

    Czyli mówi, że nie szkodzi.

    dalej ekspert mówi:

    "Dodaje jednak, że uruchamiając na zaciąg lub popych samochód z
    turbosprężarką, ryzykujemy jej uszkodzenie. Gdy silnik nie pracuje, nie
    jest ona smarowana."

    I to pokazuje, ze ekspert jest z dupy wzięty, bo jak odpalasz z
    rozrusznika to jest identycznie.

    Na koniec przypomnę, że to oskarżyciel ma udowodnić, że mu pasek od
    przepychania przeskoczył i artykuł z gównogazety internetowej że komuś w
    innej sytuacji przeskoczył pasek jest gównodowodem.

    Shrek

  • 119. Data: 2017-09-10 17:04:22
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-09-10 o 16:18, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Dziennikarz powołuje się na opinie producenta i fachowców a nie
    > na innych dziennikarzy. Shrek powołuje się na swoją niezachwianą

    Ja nie widzę specjalnie różnicy czy opinia jest od dziennikarza,
    kierowcy czy fachowca czy moją czy RadosławaF czy Shreka czy kogoś innego.
    U producenta nie znalazłem takiej informacji.

    > To ja ci poradzę, nie wdawaj się w dyskusję bo ktoś taką nieumiejętność
    > wykorzysta do wykazania że nie znasz się również na temacie w którym
    > zabierasz głos.

    Staram się nie dyskutować z ludźmi o tak niskim poziomie argumentacji.
    Ale jestem dość tolerancyjny. :-)

  • 120. Data: 2017-09-10 19:16:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-09-17 o 07:25, Shrek pisze:

    > To pisz. Przy okazji zapytaj o ten litr oleju na tysiąc.

    Tu nie muszę, bo wiem z czego to wynika.

> [...]
    > będziesz stał na luzie, albo odpalasz na trawniku!, i dwa o tym, że
    > spaliny bywają trujące). O odpalaniu na pych ani słowa.

    W instrukcji do CITROEN C5 II nie ma takiego zastrzeżenia. Za 10 lat
    jego użytkowania ze dwa razy na pych paliłem i nic nie przeskoczyło. Co
    oczywiście nie wyklucza tego, że teoretycznie może.

    Gdy ja studiowałem, to rozrząd był albo na przekładniach, albo na
    łańcuszkach. Paski, to była nowość - przynajmniej w Polsce. Te nie
    pamiętam, by ktoś jakieś obostrzenia wprowadzał. Być może w niektórych
    pojazdach są jakieś takie rozwiązania techniczne, które powodują
    szczególne zagrożenie.