  • 1. Data: 2010-05-28 15:34:07
    Temat: wysyłka SMSów w firmie
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    Witam

    Opiszę sytuację i zdam pytanie.

    Opis:
    - mam komputer z podłączonym do niego telefonem komórkowym
    - komputer kontroluje pewne procesy
    - od czasu do czasu jakiś proces wymaga reakcje obsługi
    - komputer wysyła sms do pracowników firmy odpowiedzialnych za dany
    proces, przeważnie są to telefony służbowe, może się jednak zdążyć, że
    jakiś pracownik telefonu nie ma i sms pójdzie na tel. prywatny pracownika
    - może się też zdarzyć, że alarm podnoszony jest przez pracownika, on
    wtedy podnosi alarm a komputer rozsyła SMSy

    Czy taka działalność może być potraktowana jako 'operator
    telekomunikacyjny'?
    Czy należ z operatorem GSM podpisać specjalną umowę?

    Dodam tylko, że SMSy są wysyłane do pracowników wewnętrznych, nie do
    osób z poza firmy.

    mp.

  • 2. Data: 2010-05-28 16:48:24
    Temat: Re: wysyłka SMSów w firmie
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "Michał Pysz" <p...@w...pl> wrote in message
    > Czy taka działalność może być potraktowana jako 'operator telekomunikacyjny'?

    a operujesz na rynku gsm, swiadczac uslugi dla klientow czy informujesz
    pracownika co sie dzieje?

  • 3. Data: 2010-05-28 17:11:42
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Michał Pysz wrote:

> [...]
    > umowę?
    >
    > Dodam tylko, że SMSy są wysyłane do pracowników wewnętrznych, nie do

    Nie przesadzajmy.

    Na tej zasadzie to większość banków musiałaby się rejestrować jako
    "operatorzy telekomunikacyjni" - większość ma choćby autoryzację via
    sms, a często nawet powiadomienia o wpłatach/wypłatach.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 4. Data: 2010-05-28 20:29:41
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

> [...]
    > "operatorzy telekomunikacyjni" - większość ma choćby autoryzację via
    > sms, a często nawet powiadomienia o wpłatach/wypłatach.

    No więc może są operatorami ?? O SMSach dla klientów też myślimy ale to
    dopiero jest problem bo wiadomości będą wysyłane na zewnątrz.

    Narazie chcę zacząć od lokalnej grupy kilkudziesięciu osób. Technicznie
    nie jest to trudne ale nie chcemy mieć kłopotów prawnych.

    Jak z komórki pójdzie 40 smsów w ciągu kilku sekund to nie wytłumaczę
    się, że to ręcznie wysyłałem.

    mp.

  • 5. Data: 2010-05-28 20:32:09
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    W dniu 2010-05-28 18:48, m4rkiz pisze:

    > "Michał Pysz" <p...@w...pl> wrote in message
    >
    > a operujesz na rynku gsm, swiadczac uslugi dla klientow czy informujesz
    > pracownika co sie dzieje?

    No właśnie nie wiem czy operuję.

    Komputer jest podpięty do sieci komputerowej bo kontroluje urządzenia
    które też pracują w sieci.
    Podłączony jest też do telefonu komórkowego. To już jest komunikacja
    pomiędzy różnego rodzaju sieciami telekomunikacyjnymi.
    Telefony służbowe są w jednej sieci gsm ale prywatne mogą być w różnych.
    Kolejny problem.

    mp.

  • 6. Data: 2010-05-29 07:20:56
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-05-28 22:29, Michał Pysz pisze:

    > No więc może są operatorami ?? O SMSach dla klientów też myślimy ale to
    > dopiero jest problem bo wiadomości będą wysyłane na zewnątrz.

    To jest mniej więcej podobny absurd, jak wnioskowanie, że wysyłka 1000
    listów dziennie wymaga koncesji operatora pocztowego :-)

> [...]
    > nie jest to trudne ale nie chcemy mieć kłopotów prawnych.
    >
    > Jak z komórki pójdzie 40 smsów w ciągu kilku sekund to nie wytłumaczę

    Po pierwsze tyle nie pójdzie: 2-3 SMSy na sekundę. Po drugie - jedyny,
    który się tym może zainteresować, to operator karty SIM, którą będziesz
    męczyć. A jeśli myślisz o Play Fresh, to na pewno się zainteresuje.

  • 7. Data: 2010-05-29 09:06:15
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    > Po pierwsze tyle nie pójdzie: 2-3 SMSy na sekundę. Po drugie - jedyny,
    > który się tym może zainteresować, to operator karty SIM, którą będziesz
    > męczyć. A jeśli myślisz o Play Fresh, to na pewno się zainteresuje.

    Nie chcę pley'a, włożę tam służbową kartę sim z abonamentem.
    Cena SMS nie jest ważna, nie mamy aż tylu alarmów by to było istotne.
    Nawet jak będzie jeden sms po 30gr to przełkniemy.

    Właśnie boję się reakcji operatora. To on może się przyczepić i stosować
    różne środki nacisku. Cy to prawne czy finansowe.

    mp.

  • 8. Data: 2010-05-29 09:25:40
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Michał Pysz napisal:
> [...]
    > (...)
    > Czy taka działalność może być potraktowana jako 'operator

    Oferujesz usługę na zewnątrz? Nie? No to daj sobie spokój ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2010-05-29 09:43:46
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-05-29 11:06, Michał Pysz pisze:

> [...]
    >
    > Właśnie boję się reakcji operatora. To on może się przyczepić i stosować
    > różne środki nacisku. Cy to prawne czy finansowe.

    No to przeczytaj swoją umowę, bo możesz mieć ją inną niż standardowa. W
    stanardzie operator się cieszy, jak mu płacisz za wykonane usługi :-)

  • 10. Data: 2010-05-29 13:00:30
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (28.05.2010 22:32), Michał Pysz wrote:

> [...]
    > pomiędzy różnego rodzaju sieciami telekomunikacyjnymi.
    > Telefony służbowe są w jednej sieci gsm ale prywatne mogą być w różnych.

    Też się kiedyś nad tym zastanawiałem, czy jeżeli zaoferuję klientowi
    (pwoiedzmy jednemu) wysyłanie SMSów, to czy automatycznie staję się
    operatorem telekomunikacyjnym. W układzie takim, że on mi daje listę
    osób z treścią smsów, ja je wysyłam czy to przez komórkę czy przez różne
    firmy trudniące się wysyłkami SMSów, ja wystawiam klientowi fakturę za
    wysyłkę.

    Tak na chłopski rozum nie, bo korzystałbym z zewnętrznych podmiotów
    które są (być może) operatorami.

    Tak samo jak gdybym dostał od klienta plik wydrukowanych kartek z
    adresami, ja bym je pokopertował,zaniósł na pocztę i wystawił klientowi
    fakturę za wysłanie 100 listów, to nie stałbym się automatycznie
    operatorem pocztowym (chyba :D).

    Ale z drugiej strony - jakbym klientom zaoferował lokaty 5%, pieniądze z
    tych lokat zaniósłbym do banku na 5.5%, to raczej bym się nie wybronił
    przed odnośnymi służbami że to nie jest działalność bankowa.

    Przypadki niby analogiczne, a tak różne, ciekaw jestem gdzie leży
    granica "operatorstwa" w pośrednictwie między klientem a prawdziwym
    "operatorem".

    p. m.