  • 1. Data: 2006-02-08 22:26:30
    Temat: wyrok zaoczny w niewlasciwym (?) sadzie
    Od: "kolomyja" <k...@m...pl>

    Witam,
    Abacki wniosl sprawe o nakaz zaplaty przeciw Babackiemu. Nakaz ten dotyczy
    incydentu ktory jakoby mial nastapic w miejscowosci X. Incydent - rzekome
    uszkodzenie mienia.
    Babacki mieszkal kiedys w miejscowosci X, wiec Abacki wniosl sprawe w sadzie
    rejonowym dla tej miejscowosci.
    Babacki mieszka w miejscowosci Y (inny sad rejonowy). Zadne wezwania
    wysylane na jego byly adres w miejscowosci X nie byly przez niego odbierane.
    Po roku dostarczono wezwania do miejscowosci Y. Z przyczyn losowych Babacki
    nie mogl stawic sie na rozprawe. Zapadl wyrok zaoczny wydany przez sad
    rejonowy X..
    Babacki wniosl sprzeciw (przesluchanie swiadkow, nieskuteczne doreczenie
    itp) - zostal przez sad w miejscowosci X uwzgledniony.
    Odbyla sie juz kolejna rozprawa (pierwsza na ktorej jest Babacki) ciagle
    przed sadem X.
    Czy slusznie? Czy Babacki moze zadac ustanowienia/ustalenia sadu wlasciwego
    dla sprawy? Jest zameldowany i zamieszkuje w miejscowosci Y. Czy warto/mozna
    robic to juz teraz, czy lepiej poczekac na ewentualny niekorzystny wyrok i
    podniesc w apelacji?
    Bardzo prosze o podstawe prawna KC itd ...

    pozdrowienia
    Cabacki ;-)

  • 2. Data: 2006-02-09 08:46:54
    Temat: Re: wyrok zaoczny w niewlasciwym (?) sadzie
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    kolomyja napisał(a):
> [...]
    > podniesc w apelacji?
    > Bardzo prosze o podstawe prawna KC itd ...

    zniszczenie mienia -> roszczenie z czynu niedozwolonego, a więc właściwy
    jest również sąd miejsca zdarzenia wywołującego szkodę (art.35 kodeksu
    postępowania cywilnego)

    KG

  • 3. Data: 2006-02-09 17:14:04
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > Czy slusznie?

    tak

> [...]
    > warto/mozna
    > robic to juz teraz, czy lepiej poczekac na ewentualny niekorzystny wyrok i

    co chcesz podnosic jak wlasciwosc jest ok
    a dwa zarzut niewlasciwosci miejscowej jest zadnym zarzutem 200§3

    co najwyzej przesla akta do wlasciwego i bedzie dalszy ciag

    ps. jezeli uwazasz ,ze Sad sie myli a racje masz Ty proponuje zastanowic sie
    dwa razy.. w Sadach naprawde nie orzekaja kretyni

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-02-10 13:46:08
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 9 Feb 2006 18:14:04 +0100, Lookasik napisał(a):

> [...]
    >

    > ps. jezeli uwazasz ,ze Sad sie myli a racje masz Ty proponuje zastanowic sie
    > dwa razy.. w Sadach naprawde nie orzekaja kretyni

    Co do właściwości w tym wypadku to się zgadzam z K.G. Co do tego, że sąd
    zawsze ma rację to już nie. Sam byłem powodem w pewnej sprawie, w której
    sąd rejonowy na zarzut pozwanego stwierdził się niewłaściwy miejscowo.
    Dopiero po wniesieniu przeze mnie zażalenia okręg uchylił postanowienie
    sądu rejonowego. Generalnie sędzia orzekający miał duże braki w znajomości
    podstawowych instytucji prawa (przede wszystkim pr. materialnego). Nie
    wiedział co to jest Ustawa o szczeg.war. sprzedaży konsumenckiej, pomylił
    rękojmie z K.C. z niezgodnoscia towaru konsump. z umową z wymienionej
    ustawy, jak również popełnił błędy w terminologii np. używał określenia
    umowa kupna-sprzedaży (utartego, ale mimo wszystko nieprawniczego). Sąd nie
    zawsze jest mądry i nie zawsze ma racje. Zwłaszcza SR.

  • 5. Data: 2006-02-10 15:36:05
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Sąd nie
    > zawsze jest mądry i nie zawsze ma racje. Zwłaszcza SR.

    nie napisalem ,ze zawsze ma racje tylko ,ze czesciej niz sie nam wydaje

  • 6. Data: 2006-02-10 15:59:27
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

> [...]
    > sąd rejonowy na zarzut pozwanego stwierdził się niewłaściwy miejscowo.
    > Dopiero po wniesieniu przeze mnie zażalenia okręg uchylił postanowienie

    hehe.. to wcale nie musi wynikac z "brakow" sadu :)