  • 1. Data: 2006-02-08 21:13:25
    Temat: Wpisowe i wykupienie udziałów w spółdzielni mieszkaniowej
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Posiadam spółdzielcze własnościowe prawo do mieszkania i garażu. Budynek
    należy do SM, do któej chciałbym wstąpić z racji na niższe comiesięczne
    opłaty dla członków SM.

    Status tejże SM wydaje mi się jakiś bardzo archaiczny - otóż jest tam taki
    rozdział "Wpisowe i udziały" gdzie na dobrą sprawę nie pisze nic o osobach,
    które mają już mieszkanie i chcą przystąpić do SM. Jeden z punktów mówi:
    X. Członkowie zobowiązani są wnieść do SM następującą ilość udziałów:
    - ubiegający się o lokal mieszkalny: 1 udział,
    - ubiegający się o lokal użytkowy typu garaż: 5 udziałów (...)
    Udziały są liczone odrębnie dla każdego prawa.

    Według mojej interpretacji w/w fragment nie zobowiązuje mnie jako posiadacza
    spółdzielczego prawa do lokalu do wniesienia tych udziałów - co Wy na to?

    Tym bardziej, że 1 udział = ok.300zł co w przypadku mieszkania byłoby do
    zniesienia ale w przypadku mieszkania i garażu stanowiłoby to kwotę
    6x300zł=1800zł!

    Pani w SM twierdzi jednak, że muszę nabyć owe 6 udziałów...