  • 1. Data: 2006-02-08 21:04:28
    Temat: Księga wieczysta - o co chodzi z jakimś żytem?
    Od: l...@p...onet.pl

    Witam.

    Kilka lat temu zakupiłem grunt (kawałek z całości o księdze wieczystej np.
    111111). Teraz staram się o kredyty hipoteczny, a więc była potrzebna księga
    wieczysta - wyrobiłem ją (dajmy na to nr. 2222222). Ale intryguje mnie jedna
    rzecz:

    W mojej (2222222) księdze wieczystej:
    Dział III - "prawa, roszczenia i ograniczenia"
    Podrubryka 3.4.1 - Treść prawa, roszczenia, ograniczenia, ostrzeżenia
    Treść wpisu: "Należność w ilośći 53,13 kwintali żyta z tytułu ceny nabycia
    nieruchomości, podlegająca spłacie w 20 ratach rocznych"
    Pod spodem: pk 6.1 Lista nieruchomości współobciążonych (księga wieczysta
    11111111)

    O co w tym chodzi? Bo przyznam szczerze zgłupiałem
    w umoiwem sprzedaży - w akcie notarialnym mam:
    " Stawający XXXX oświadcza, że dział IV księgi 1111111 jest wolny od wpisów, a
    w dziale III tej księgi wieczystej wpisany jest ciężar realny w ilości 53,13 q
    żyta na rzecz Skarbu Państwa, który został już spłacony i wobec tego opisana
    wyżej nieuchomość wolna jest od wszelkich obciążeń i ograniczeń na rzecz osób
    trzecich"......

    Martwi mnie to troszkę :/

  • 2. Data: 2006-02-09 12:56:01
    Temat: Re: Księga wieczysta - o co chodzi z jakimś żytem?
    Od: l...@p...onet.pl

> [...]
    > wyżej nieuchomość wolna jest od wszelkich obciążeń i ograniczeń na rzecz

    Czyżby nikt nie wie? ;(

  • 3. Data: 2006-02-09 13:03:34
    Od: " b" <b...@W...gazeta.pl>

    l...@p...onet.pl napisał(a):

    > Czyżby nikt nie wie? ;(

    Musisz uzyskać zaświadczenie prawdopodobnie ze Starostwa, że ciężar został
    zapłacony i złozyć wniosek o wykreślenie ciężaru załączając zaświadczenie.

    b.

  • 4. Data: 2006-02-09 13:05:34
    Od: l...@p...onet.pl

    > Musisz uzyskać zaświadczenie prawdopodobnie ze Starostwa, że ciężar został
    > zapłacony i złozyć wniosek o wykreślenie ciężaru załączając zaświadczenie.

    A skąd ja mam wiedzieć gdzie to się płaci (Wrocław) ?

  • 5. Data: 2006-02-09 13:22:20
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 9 Feb 2006 13:03:34 +0000 (UTC), b napisał(a):

    > Musisz uzyskać zaświadczenie prawdopodobnie ze Starostwa, że ciężar został
    > zapłacony i złozyć wniosek o wykreślenie ciężaru załączając zaświadczenie.
    >
    > b.

    z reguły robi to notariusz...

  • 6. Data: 2006-02-09 14:08:23
    Od: "Sewer" <s...@e...pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nieruchomości, podlegająca spłacie w 20 ratach rocznych"
    > Pod spodem: pk 6.1 Lista nieruchomości współobciążonych (księga wieczysta

    Musisz wystąpić do właściwego Starosty na wydanie zgody na wykreślenie tego
    obciążenia.
    A wiąże sie to najczęściej z jego spłatą. Możesz być spokojny bo nie jest to
    duża kwota.

> [...]
    > opisana
    > wyżej nieuchomość wolna jest od wszelkich obciążeń i ograniczeń na rzecz

    A na jakiej podstawie oświadczono ze ciężar ten został spłacony?? Masz na to
    papier ??

    --
    z pozdrowieniami Seweryn

  • 7. Data: 2006-02-09 14:10:36
    Od: "Sewer" <s...@e...pl>

    > A skąd ja mam wiedzieć gdzie to się płaci (Wrocław) ?

    Jeżeli Wrocław to kasa urzędu miasta

    --
    z pozdrowieniami Sewer

  • 8. Data: 2006-02-09 14:36:04
    Od: " b" <b...@W...gazeta.pl>

    Rafał Święch <r...@g...pl> napisał(a):

    > z reguły robi to notariusz...

    Tylko wtedy, gdy ma kwit. Jeśli nie ma to nie składa wniosku o wykreślenie bo
    brak jest podstawy. Natmiast strony w treści aktu mogą sobie oświadczyć, że
    ciężar ten został spłacony i zadłużenie nie istnieje. To się czesto zdarza.
    Tu jeszcze nie jest problem bo w przypadku należności Skarbu Państwa kwit
    można łatwo uzyskać, ale niedawno był wątek na temat wykreślenia hipoteki
    sprzed kilkudziesięciu lat.

    b.

  • 9. Data: 2006-02-09 15:11:27
    Od: l...@p...onet.pl

> [...]
    > obciążenia.
    > A wiąże sie to najczęściej z jego spłatą. Możesz być spokojny bo nie jest to
    A ile? Tysiące? setki zł?

    > A na jakiej podstawie oświadczono ze ciężar ten został spłacony?? Masz na to
    > papier ??

    Napisał to notariusz - nie ja

  • 10. Data: 2006-02-09 15:26:36
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 9 Feb 2006 14:36:04 +0000 (UTC), b napisał(a):

> [...]
    > można łatwo uzyskać, ale niedawno był wątek na temat wykreślenia hipoteki

    Tak oczywiście, zgadzam się z Tobą.