  • 1. Data: 2006-02-08 20:27:08
    Temat: Fotografowanie osob przy ich sprzeciwie
    Od: "Echo" <m...@i...pl>

    Witam
    mam pytanie do szanownych grupowiczow:
    czy robiac zdjecie osobie ktora na to sie nie zgadza lamie prawo?? (jeli tak
    to czy mozecie podac odpowiedzni paragraf??)
    np:
    [na ulicy] wyciagam aparat, 'Gosc' widzi to i mowi, ze sobie nie zyczy, abym
    robil mu zdjecia, a ja pstrykam fotke
    1. zlamalem prawo czy nie??
    2. czy 'Gosc' moze wezwac policje i co policja moze zrobic w takiej
    sytuacji??
    3. jezeli 'Gosc' zlozy doniesienie na policji (pod co moze to podciagnac??
    naruszenie dobr osobistych??) to jakie to moze miec konsekwencje prawne dla
    mnie??

    chodzi mi o sam fakt wykonania zdjecia, przy sprzeciwie sosby fotografowanej
    (cakowicie pomijajac sprawy zwiazane z publikacja)

    pozdrawiam
    Echo

  • 2. Data: 2006-02-08 20:32:33
    Temat: Re: Fotografowanie osob przy ich sprzeciwie
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 8 Feb 2006 21:27:08 +0100, Echo napisał(a):

    > czy robiac zdjecie osobie ktora na to sie nie zgadza lamie prawo??

    Nie, zdjęcia możesz robić wszystkiemu co widzą Twoje oczy (za wyjątkiem
    niektórych obiektów). Inna sprawa z publikacją takich fotek.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-02-08 22:39:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.02.2006 scream <n...@p...pl> napisał/a:
    > Nie, zdjęcia możesz robić wszystkiemu co widzą Twoje oczy (za wyjątkiem
    > niektórych obiektów). Inna sprawa z publikacją takich fotek.

    Po ostatniej dyskusji nt. dopuszczalności rejestracji wykładu, ja bym
    jednak dodał, że nie mozesz fotografować osób których strój lub forma
    ekspresji ich postaci stanowi utwór w rozumieniu prawa autorskiego :)
    /o ile nie był on wcześniej rozpowszechniony/

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2006-02-08 23:04:37
    Od: "lux" <u...@w...pl>

    > Nie, zdjęcia możesz robić wszystkiemu co widzą Twoje oczy (za wyjątkiem
    > niektórych obiektów).
    ```````````
    o ile nie naruszasz ich dobr osobistych, czlu np nie chodzisz za nimi z
    apartem, nie podstawiasz go pod nos, i byskasz lampą w oczy itp

    --
    ======
    lux

    www.atest.prv.pl

  • 5. Data: 2006-02-08 23:05:56
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    Echo napisał(a):

    > 1. zlamalem prawo czy nie??

    nie zlamales - nawet jak to bedzie jego portret

    > 2. czy 'Gosc' moze wezwac policje i co policja moze zrobic w takiej
    > sytuacji??

    wezwac zawsze moze :D

    > 3. jezeli 'Gosc' zlozy doniesienie na policji (pod co moze to podciagnac??

    pod nic :)

    Jacek

  • 6. Data: 2006-02-08 23:09:57
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 9 Feb 2006 00:04:37 +0100, lux napisał(a):

    > o ile nie naruszasz ich dobr osobistych, czlu np nie chodzisz za nimi z
    > apartem

    A co konkretnie mi zabrania chodzenia za kimś i robienia mu zdjęć?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2006-02-09 00:09:41
    Od: "Echo" <m...@i...pl>

    > ```````````
    > o ile nie naruszasz ich dobr osobistych, czlu np nie chodzisz za nimi z
    > apartem, nie podstawiasz go pod nos, i byskasz lampą w oczy itp

    ale z tego co wyczytałem w KC to:
    Art. 23. Dobra osobiste człowieka, jak w szczególności zdrowie, wolność,
    cześć, swoboda sumienia, nazwisko lub pseudonim, wizerunek, tajemnica
    korespondencji, nietykalność mieszkania, twórczość naukowa, artystyczna,
    wynalazcza i racjonalizatorska, pozostają pod ochroną prawa cywilnego
    niezależnie od ochrony przewidzianej w innych przepisach.

    Wiec chyba robiac zdjecie zednego w wymienionych nie naruszam??

    Echo

  • 8. Data: 2006-02-09 08:07:32
    Od: Michał Wilk <m...@o...pl>

    > A co konkretnie mi zabrania chodzenia za kimś i robienia mu zdjęć?

    Jesli bedziesz to robil wyjatkowo uporczywie, dodatkowo fotografujac go w
    intymnych sytuacjach, gdy np. zalatwia potrzeby fizjologiczne;-), albo
    obcalowuje sie w wybranka serca - to naruszasz jego dobra osobiste, czy to
    prywatnosc, czy to wolnosc.

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 9. Data: 2006-02-09 09:51:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > ekspresji ich postaci stanowi utwór w rozumieniu prawa autorskiego :)
    > /o ile nie był on wcześniej rozpowszechniony/

    Bzdura. Równie dobrze można by stwiedzić, że nie wolno patrzeć osobom o
    dobrej (a zwłaszcza tzw. fotograficznej pamięci).

  • 10. Data: 2006-02-09 10:33:01
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 9 Feb 2006 09:07:32 +0100, Michał Wilk napisał(a):

> [...]
    > intymnych sytuacjach, gdy np. zalatwia potrzeby fizjologiczne;-), albo
    > obcalowuje sie w wybranka serca - to naruszasz jego dobra osobiste, czy to

    Więc wszyscy prywatni detektywi łamią prawo?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl