  • 11. Data: 2006-02-11 19:59:58
    Temat: Re: wypracowane godziny a etat - pomocy!
    Od: "bublik" <b...@f...com>

    Użytkownik "Ania" <xanis[bezx]@op.pl> napisał w wiadomości
    news:dskhbb$pjv$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Dorota D." <d...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > A czy nadgodziny z poprzedniego miesiaca moga przejsc na nestepne miesiace
    > w ktorych sa nie wyprocowane?
    > Albo czy jesli w ciagu calego roku beda niedogodziny to czy pracodawca
    > moze je uzupelnic z urlopu wypoczynkowego (przez co zmniejszyc jego
    > wymiar) ?

    Urlop wypoczynkowy nie moze byc wykorzystywany do "uzupelniania" brakujacych
    godzin.
    Za nadgodziny moze byc wyplacony ekwiwalent pieniezny, lub przyznany urlop:

    - na pisemny wniosek pracownika w ilosci godzin odpowiadajacej ilosci
    przepracowanych nadgodzin
    - bez pisemnego wniosku pracownika i wtedy w ilosci godzin o polowe wiekszej
    od ilosci przepracowanych nadgodzin.

    wtedy pracodawca nie musi wyplacac dodatku do wynagrodzenia za przepracowane
    godziny nadliczbowe.

    Dodatkowy urlop za nadgodziny bez pisemnego wniosku pracownika musi byc
    przyznany do konca biezacego okresu rozliczeniowego.
    Dodatek do wynagrodzenia za nadgodziny jest doliczany do wynagrodzenia za
    biezacy okresl rozliczeniowy.

    .

  • 12. Data: 2006-02-11 20:14:22
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    bublik napisał(a) :

    > Urlop wypoczynkowy nie moze byc wykorzystywany do "uzupelniania" brakujacych
    > godzin.
    > Za nadgodziny moze byc wyplacony ekwiwalent pieniezny,

    Racja.

    > lub przyznany urlop:

    A te rewelacje to skąd??

> [...]
    > przepracowanych nadgodzin
    > - bez pisemnego wniosku pracownika i wtedy w ilosci godzin o polowe wiekszej

    Coś Ci się pokręciło. Jaki urlop? Jaki przelicznik? Jaki wniosek?
    Urlopu nie dostanie, ale może dostać inne dni/godziny wolne od
    pracy. W proporcji 1:1. Czyli w sumie wyjdzie i tak jakby
    pracowała w normalnym wymiarze godzin.

    > wtedy pracodawca nie musi wyplacac dodatku do wynagrodzenia za przepracowane
    > godziny nadliczbowe.

    Racja.

    > Dodatkowy urlop za nadgodziny bez pisemnego wniosku pracownika musi byc
    > przyznany do konca biezacego okresu rozliczeniowego.

    Bzdury.

    > Dodatek do wynagrodzenia za nadgodziny jest doliczany do wynagrodzenia za
    > biezacy okresl rozliczeniowy.

    Lub jeśli w firmie jest stosowane kwartalne rozliczanie godzin,
    to po tym terminie. W szczególnych przypadkach może być, bodajże,
    roczny okres rozliczeniowy.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 13. Data: 2006-02-11 20:16:45
    Od: "bublik" <b...@f...com>

    > Czyli jest tak, jak ja myślałam - 3/4 to MINIMUM, które przy takiej umowie
    > muszę wypracować, a nie maksimum i mogę mniej (...)

    Tzn, mozesz tez wiecej, tylko to juz beda nadgodziny. Za norme przyjmuje
    sie 8 godzin na dobe (caly etat) oraz ok 40 godzin na tydzien.
    3/4 etatu to 6 godzin, w 5-dniowym tygodniu pracy twoj limit to 30 h.
    Tygodniowy wymiar pracy, lacznie z nadgodzinami, nie moze przekraczac 48
    godzin.

    .

  • 14. Data: 2006-02-11 20:21:17
    Od: "bublik" <b...@f...com>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dslgij$5g0$1@inews.gazeta.pl...

    > A te rewelacje to skąd??
    >
    > (...)

    > Bzdury.

    Rewelacje sa z KP - Art 151, § 1, § 2.
    Przepros za "bzdury"

    .

  • 15. Data: 2006-02-11 23:54:01
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    bublik napisał(a) :
    > Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:dslgij$5g0$1@inews.gazeta.pl...

    > Rewelacje sa z KP - Art 151, § 1, § 2.
    > Przepros za "bzdury"

    Chyba Cię pokręciło, żebym przepraszał za to, że nie masz racji.
    Wiesz co to jest urlop, a co to czas wolny od pracy?
    Wiesz, że te pojęcia są rozgraniczone?
    Na dodatek nie potrafisz poprawnie przytoczyć numeru artykułu.

  • 16. Data: 2006-02-12 09:26:24
    Od: "bublik" <b...@f...com>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dsltef$osr$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Wiesz, że te pojęcia są rozgraniczone?
    > Na dodatek nie potrafisz poprawnie przytoczyć numeru artykułu.

    Nastepny pieniacz, do tego jeszcze poucza mnie z dziedziny, o ktorej sam ma
    nikle pojecie - dobranoc kolego.

    Do Doroty D.:
    rzeczywiscie, slowo "urlop" ma pewne okreslone znaczenie, jest jednak takze
    uzywane w jezyku potocznym do okreslenia czasu wolnego od pracy,
    niezwiazanego z przyslugujacymi dniami wolnymi, obliczanymi na podstawie
    stazu pracy i wyksztalcenia. W mojej wypowiedzi piszac "urlop" mialem na
    mysle wlasnie te dodatkowe wolne dni, a nie urlop ustawowy. Jesli wywolalo
    to zamieszanie to przepraszam.

    .

  • 17. Data: 2006-02-12 09:49:09
    Od: "Ania" <xanis[bezx]@op.pl>

> [...]
    > przyznany do konca biezacego okresu rozliczeniowego.
    > Dodatek do wynagrodzenia za nadgodziny jest doliczany do wynagrodzenia za

    To co ma zrobic pracodawca jesli w caly roku wyjda niedogodziny?
    I czy jesli w jednym miesiacu bede pracowac 150 godzin, a w nastepnym 170 to
    sa wtedy nadgodziny?

    Pozdrawiam
    Ania

  • 18. Data: 2006-02-12 09:58:49
    Od: "bublik" <b...@f...com>

    > To co ma zrobic pracodawca jesli w caly roku wyjda niedogodziny?

    Pracodawca ma wtedy usprawnic zarzadzanie firma tak, aby wykorzystywac w
    sposob jak najbardziej efektywny dostepne zasoby zgodnie z ustalonym
    harmonogramem pracy. Moze tez zmienic ten harmonogram.

    > I czy jesli w jednym miesiacu bede pracowac 150 godzin, a w nastepnym 170
    > to sa wtedy nadgodziny?

    Ja nie wiem dokladnie jaki wymiar czasu masz tutaj na mysli, ale dla pelnego
    etatu (8h/doba, 40h/tydzien) miesiac zamyka sie w ilosci 160h (zakladajac,
    ze miesiac ma srednio 4 pelne tygodnie).
    Dla 3/4 etatu (6h/dobra, 30h/tydzien) jest to odpowiednio 120h. Radze jednak
    rozliczac czas wzgledem tygodnia - jest wtedy latwiej pilnowac przekroczenia
    wyznaczonego wymiaru czasu pracy.

    .

  • 19. Data: 2006-02-12 10:16:08
    Od: "Ania" <xanis[bezx]@op.pl>

    > Pracodawca ma wtedy usprawnic zarzadzanie firma tak, aby wykorzystywac w
    > sposob jak najbardziej efektywny dostepne zasoby zgodnie z ustalonym
    > harmonogramem pracy. Moze tez zmienic ten harmonogram.

    Czyli to nie moj problem i pracodawca nie moze mi odliczyc te godziny od
    urlopu. Mozesz mi podac podstae prawna?

> [...]
    > jednak rozliczac czas wzgledem tygodnia - jest wtedy latwiej pilnowac
    > przekroczenia wyznaczonego wymiaru czasu pracy.
    Jestem zatrudniona na caly etat i zalozmy ze powinnam pracowac 160h w
    miesiacu. I teraz jesli w jednym miesiacu bede pracowac znacznie mniej a w
    nastepnym znacznie wiecej niz 160h to czy to beda nadgodziny? Czy pracodawca
    ma prawo wyrownac tymi nadgodzinami poprzedni miesiac?

  • 20. Data: 2006-02-12 10:38:27
    Od: "bublik" <b...@f...com>

    Użytkownik "bublik" <b...@f...com> napisał w wiadomości

    > Art 92, punkt 2 KP precyzuje obowiazki pracodawcy w zakresie organizacji
    > czasu pracy.

    Przepraszam, blad, chodzi o Art 94

    .