  • 1. Data: 2006-02-10 16:45:50
    Temat: Re: Rejestracja samochodu z dodanym współwłaścicielem
    Od: "Andżelika Tokarska" <a...@c...pl>

    wygląda to tak jakbyś swoje dane dopisała tylko na swojej umowie..wygląda na
    to, że sprzedający i Pani macie różne umowy ...a deklarację pewnie wypełniał
    do US...i wpisał dane kupującego...
    niestety nie jestem biegła w temacie, to co wiem to z własnego doświadczenia
    też kupowałam auto razem z ..ojcem, ale podpisując umowę wpisałam dane nas
    obojga:) więc i ja i sprzedający mieliśmy jednakowe umowy

    pozdrawiam

    Użytkownik <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Witam,

    Mam problem który pojawił się przy rejestracji auta. Zakupiłam
    samochód podpisując umowę na
    moją mamę gdyż nie posiadałam w tym czasie numeru NIP. Jednakże
    zostałam poinformowana
    przez agenta ubezpieczeniowego że mogę się dopisać jako
    współwłaścicielka pojazdu i uzyskać tym
    samym zniżkę ubezpieczeniową. W wyniku tego dopisałam się do umowy
    kupna - sprzedaży.
    Niestety urząd komunikacji zakwestionował taką czynność i
    zgłosił wniosek do prokuratury o wyjaśnienie
    sprawy. Poinformowano mnie że grożą mi za to sankcje prawne.

    Czy rzeczywiście mogę zostać ukarana nawet w przypadku gdy
    właściciel czyli moja mama potwierdzi
    że sama nabyłam auto a umowa była podpisana przez nią tylko ze
    względu na brak mojego NIPu?
    Ewentualnie jakie są możliwości wybrnięcia z tej nieprzyjemnej dla
    mnie sytuacji.