  • 11. Data: 2003-03-18 12:26:42
    Temat: Re: wypowiedzenie o prace ...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Mar 2003, Jureq wrote:
    [...]
    >+ 2. Porzucić pracę. Ale niektóre konsekwencje porzucenia są niezbyt
    >+ przyjemne

    wKF: nie ma AFAIK (już) w KP pojęcia "porzucenia".
    Pracodawca ma prawo nie rozwiązywać umowy (to że pracownik
    postanowił nie przychpdzić to nie powód). Może dochodzić
    odszkodowania z tytułu "nieprzychodzenia".
    Prawdę mówiąc - nie sądzę żeby komuś się *chciało*.
    Ale... przy działaniu "na złość" to i motywacja do
    przeciwdziałania wzrasta :> !

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2003-03-18 15:32:38
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    napisał:Pine.WNT.4.50.0303181324300.-35477749-100000
    @k6-2.portezjan.zabrze.p
    l...
> [...]
    > Pracodawca ma prawo nie rozwiązywać umowy (to że pracownik
    > postanowił nie przychpdzić to nie powód).

    nie pomyliłes się ? czy miałes na mysli art. 48 k.p ?

    Sandra

  • 13. Data: 2003-03-18 17:32:51
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 18 Mar 2003 16:32:38 +0100, "Sandra"
    <J...@w...pl> zakodował:

    >nie pomyliłes się ? czy miałes na mysli art. 48 k.p ?

    Nie, faktycznie w KP nie ma takiego pojęcia - podpada to pod
    naruszenie podstrawowych obowiązków pracownika i takie info będzie w
    świadectwie pracy (ale to pracodawca musi rozwiązać umowę)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 14. Data: 2003-03-18 23:13:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Mar 2003, Sandra wrote:

> [...]
    >+ > Pracodawca ma prawo nie rozwiązywać umowy (to że pracownik
    >+ > postanowił nie przychpdzić to nie powód).

    Nie pomyliłem. Mam na myśli przypadek że pracodawca w ramach
    "odgzyzania się" *nie* chce ze swojej strony zastosować
    żadnej sankcyjnej metody rozwiązania stosunku pracy.

    >+ czy miałes na mysli art. 48 k.p ?

    Nie.
    Art. 30 wymienia szczegółowo rodzaje dopuszczalnych sposobów
    rozwiązania umowy o pracę - "porzucenia" tam nie ma.
    Art. 55 opisuje przypadki kiedy pracownik może rozwiązać
    umowę bez wypowiedzenia - niewątpliwie żaden z nich nie
    zachodzi.
    Wniosek: pracownik może rozwiązać umowę (w omawianym
    przypadku) wyłącznie za wypowiedzeniem.
    Jeśli tego nie zrobi - umowa nie staje się nieważna i pracodawca
    ma prawo tolerować ten stan jak długo chce, takoż może domagać
    się odszkodowania.

    Nie podejrzewaj mnie że sam to wymyśliłem :), komentarze
    w prasie czytałem w okresie kiedy właśnie "porzucenie" zostało
    skreślone z KP !

    Poza konkursem pozostaje sprawa czy komukolwiek z pracodawców
    *chce się* wziąć pracownika "na zmęczenie i sądy" - ale IMHO
    sprawa jest czysta. To nie jest tak że *tylko pracodawca*
    jest związany KP !
    I - zdaje się o to poszło - pracownik na świadectwo pracy
    może sobie w takim stanie prawnym czekać. Do zmiany ustawy
    pewnie...
    Nieistotne że świadectwo z "rozwiązaniem umowy bez wypowiedzenia
    z powodu cięzkiego naruszenia..." jest mniej więcej tyle
    samo warte co jego brak ;>, ale różnica jest :)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2003-03-18 23:17:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Mar 2003, Kaizen wrote:

> [...]
    >+ naruszenie podstrawowych obowiązków pracownika i takie info będzie w
    >+ świadectwie pracy (ale to pracodawca musi rozwiązać umowę)

    Właśnie, właśnie. A przedostatnim ruchem pracodawcy jest
    cytat: "ale najpierw będziesz przychodził przez czas wypowiedzenia".
    Jedyną obroną jest "lewe" zwolnienie. Tylko jest problem:
    jeśli już pracuje gdzie indziej... to nie może tam również
    pracować w tym samym czasie :)
    Pat !

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2003-03-19 00:48:01
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 19 Mar 2003 00:17:20 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> zakodował:

    > Jedyną obroną jest "lewe" zwolnienie. Tylko jest problem:
    >jeśli już pracuje gdzie indziej... to nie może tam również
    >pracować w tym samym czasie :)

    To zwyczajnie nie chodzisz do pracy. Jak Cię nie chce zwolnić
    "dyscyplinarnie" to jego problem. Ale jak Ty nie będziesz chodził, do
    pracy a pracodawca nie wypłaci Ci wynagrodzenia w terminie, to (skoro
    ciągle jesteś pracownikiem) nie wywiązuje się ze swojego podstawowego
    obowiązku i pracownik może ją rozwiązać bez wypowiedzenia.
    Więc jeżeli pracodawca nie chce zwolnić praconika, to musi mu płacić
    wynagrodzenie :)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 17. Data: 2003-03-19 00:48:02
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 19 Mar 2003 00:13:52 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> zakodował:

    > I - zdaje się o to poszło - pracownik na świadectwo pracy
    >może sobie w takim stanie prawnym czekać. Do zmiany ustawy
    >pewnie...

    Po pierwszej niewypłacie/nieterminowej wypłacie pracownik rozwiązuje
    umowę bez wypowiedzenia i pracodawca wychodzi jak Zabłocki na mydle.
    Jak nie wystawi wtedy świadectwa, to jeszcze w PIPie i w sądzie ma
    przechlapane.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 18. Data: 2003-03-19 06:01:23
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    napisał:P...@k...por
    tezjan.zabrze.pl...
    > On Tue, 18 Mar 2003, Kaizen wrote:
    . Tylko jest problem:
    > jeśli już pracuje gdzie indziej... to nie może tam również
    > pracować w tym samym czasie :)
    > Pat !

    no wlasnie to nie pat to art.48 §2 k.p czyż nie?

    Sandra

  • 19. Data: 2003-03-19 09:17:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Mar 2003, Kaizen wrote:
    [...]
    >+ Po pierwszej niewypłacie/nieterminowej wypłacie pracownik rozwiązuje
    >+ umowę bez wypowiedzenia i pracodawca wychodzi jak Zabłocki na mydle.

    Jesteś pewien ?? ;)

    pzdr, Gotfryd