  • 1. Data: 2004-11-30 14:29:24
    Temat: wypowiedzenie + ciąża
    Od: "zorka5" <m...@g...pl>

    Witam, problem nie dotyczy mnie osobiście ale mojej "prawie bratowej".
    Otóż wspomniana "prawie bratowa" złożyła w połowie października wymówienie z
    dwutygodniowym okresem wypowiedzenia. Teraz okazało się, że była już wtedy w
    ciąży (w mniej więcej 3 tygodniu). Pytanie brzmi : czy ma prawo wystąpić do
    pracodawcy o przywrócenie do pracy? Gdzieś, kiedyś, nie wiem gdzie i kiedy
    czytałam, że takie prawo ma ale oczywiście mogę się mylić. Czy ktoś wie i
    pomoże?

    Z góry dzięki
    Marta

  • 2. Data: 2004-11-30 14:40:28
    Temat: Re: wypowiedzenie + ciąża
    Od: e...@o...pl

    zabawne wprost !!

  • 3. Data: 2004-11-30 15:19:52
    Od: "Pawel Jakusz" <p...@v...com.wytnij>

    Użytkownik <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > zabawne wprost !!

    A potem sie dziwia ze kobiet nie chca zatrudniac :)

    pawel

  • 4. Data: 2004-11-30 15:58:17
    Od: "Paweł" <u...@w...pl>

    > Otóż wspomniana "prawie bratowa" złożyła w połowie października wymówienie
    > dwutygodniowym okresem wypowiedzenia.

    Ale z Twojego postu wynika,
    że pracodawca jej nie zwolnił.
    Ona SAMA się zwolniła
    Więc nie bardzo rozumiem.

    pozdrawiam
    pka

  • 5. Data: 2004-11-30 18:44:39
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    No wiecie co, nie rozumiecie?

    skoro sie zama zwolnila to chyba proste ze sie moze sama zatrudnic :D

    ogolnie, ROTFL

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 6. Data: 2004-11-30 19:13:38
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik zorka5 napisał:

> [...]
    > ciąży (w mniej więcej 3 tygodniu). Pytanie brzmi : czy ma prawo wystąpić do

    Prawo ma (czytaj. nikt jej tego nie zabrania). Tyle, ze pracodawca nie
    ma obowiazku jej zatrudnic.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 7. Data: 2004-11-30 20:17:14
    Od: "sandra" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości
    > Użytkownik zorka5 napisał:
    > Prawo ma (czytaj. nikt jej tego nie zabrania). Tyle, ze pracodawca nie
    > ma obowiazku jej zatrudnic.

    mysle , ze powinna wniesc do pracodawcy wniosek o przywrocenie dol zasw. o
    wysokosci ciazy , moze sie myle? Słyszalam ,ze SN uwaza inaczej wg. niego
    rozwiazanie takie obojetnie kto z nim wystapil , moze byc wowczas skuteczne
    , gdy istnieje przekonanie i pewnosc , ze kobieta zna przyslugujace jej
    uprawnienia wynikajace z tej sytuacji.

    Sandra

  • 8. Data: 2004-11-30 20:21:43
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik sandra napisał(a) w wiadomości

> [...]
    > , gdy istnieje przekonanie i pewnosc , ze kobieta zna przyslugujace jej

    2002.03.19 wyrok SN I PKN 156/01 M.Prawn. 2003/1/11

    1. Błąd pracownicy, która złożyła pracodawcy ofertę rozwiązania umowy o pracę na
    mocy porozumienia stron, nie wiedząc, że jest w ciąży, polega na wadliwym
    powzięciu woli (mylnym wyobrażeniu o istniejącym stanie rzeczy).

    2. Pracownica, która nie wiedząc, że jest w ciąży, złożyła oświadczenie woli
    zmierzające do rozwiązania umowy o pracę może się uchylić od skutków tego
    oświadczenia niezależnie od tego, czy błąd został wywołany przez pracodawcę, czy
    wiedział on o błędzie lub mógł go z łatwością zauważyć.

    3. Pracownicy, która uchyliła się od skutków oferty rozwiązania umowy o pracę na
    mocy porozumienia stron złożonej pod wpływem błędu przysługuje wynagrodzenie za
    pracę na podstawie art. 81 KP.

    4. Oświadczenie pracownicy o uchyleniu się od skutków oświadczenia woli
    zmierzającego do rozwiązania umowy o pracę złożonego pod wpływem błędu, powinno
    być złożone pracodawcy w terminie przewidzianym do zgłoszenia gotowości podjęcia
    pracy po przywróceniu do niej, licząc od chwili wykrycia błędu.

    Ja się z tym nie zgadzam, ale jest,

    --
    JOHNSON :)

  • 9. Data: 2004-11-30 21:33:03
    Od: "sandra" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > Ja się z tym nie zgadzam, ale jest,

    a ja powiem tak :) jesteś dobry

    Sandra

  • 10. Data: 2004-12-01 08:11:29
    Od: "zorka5" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    > użytkownik sandra napisał(a) w wiadomości

    ITD...

    dzieki wielkie.
    już się zastanawiałam, czy nie zadałam pytania w rodzaju "czy jeśli stane na
    szynach i chwycę rękoma przewodów trakcyjnych to pojadę jak tramwaj":)
    kawałek czasu temu, sama będąc w ciąży przekopywałam sie przez masę stron i
    forów o tematyce okołociążowej i trafiłam na podobny problem ale ponieważ
    nie dotyczył mnie w żadnym stopniu, nie poświęciłam mu wiele uwagi. Jednak
    coś mi się wydawało, że nasze polskie prawo dla ciężarnych jest łaskawe. I,
    jak widać, dobrze mi się wydawało.

    > Ja się z tym nie zgadzam, ale jest,

    Też mam wątpliwości, czy to w porządku. Nie wiem też, czy zainteresowana
    osoba zdecyduje się na powrót do pracy. Nie rozstawała się z pracodawcami w
    przyjaźni, niestety. Podeślę jej otrzymane od Ciebie informacje do
    rozważenia.

    jeszcze raz wielkie dzięki.

    pozdrawiam
    Marta