  • 1. Data: 2004-11-30 13:49:20
    Temat: pomówienie,przeszukanie i co dalej?
    Od: "afi777" <a...@g...pl>

    witam
    moja siostra została pomówiona o włamanie a jako, że nie znam się na prawie
    chciałbym prosić o radę...
    otóż w związku z tym niemiłym incydentem policja zrobiła mi przeszukanie w
    domu i zostały mi zabrane wszystkie kasety magnetofonowe , zarówno jej jak i
    moje...czy mieli prawo zabierać moje rzeczy? pozatym przeszukanie odbyło się
    z polecenia komendanta jednostki i jak rozumiem mają obowiązek mi
    przedstawić nakaz prokuratorski do 7dni? czy też mam się sam po tenże nakaz
    zgłosić? proszę o rade.

  • 2. Data: 2004-11-30 21:36:28
    Temat: Re: pomówienie,przeszukanie i co dalej?
    Od: "Sonn" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "afi777" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jak i
    > moje...czy mieli prawo zabierać moje rzeczy?

    Tak, tym bardziej jeśli przedmiotem włamania były m.in. np. kasety. Np
    jeśli chodziło o kradzież z włamaniem do samochodu i zabór z niego kaset

    > pozatym przeszukanie odbyło się
    > z polecenia komendanta jednostki i jak rozumiem mają obowiązek mi
    > przedstawić nakaz prokuratorski do 7dni?

    Przeszukanie może odbyć się na polecenie komendanta jednostki i na
    podstawie legitymacji służbowej. Nie jest konieczne wydanie
    postanowienia o przeszukaniu przez prokuratora. W związku z tym
    policjanci nie mają obowiązku przedstawiać ci jakiegoś "nakazu". Możesz
    żądać jedynie doręczenia postanowienia prokuratora zatwierdzającego
    przeszukanie, o ile zgłosiłeś takie żądanie przy przeszukaniu. W
    przeciwnym razie nic może nie zostać ci doręczone

    --
    "Ignorantów pouczaj..... w poszukiwaniu dobra, piękna i prawdy"

    Pozdrawiam: Sonn