  • 1. Data: 2004-11-30 11:52:40
    Temat: Canal + POMÓŻCIE
    Od: "Janko Walsky" <w...@k...pl>

    Wtam,
    Wlasnie dostalem pisemko z firmy windykacyjnej od Canal +, wzywajace mnie do
    zaplacenia kwoty 81 PLN, ktora powstac miala z tytulu niezaplaconych
    rachunkow wobec Canalu+ analogowego.

    Zadzwonilem do wrazego dzialu windykacji Canalu i dowiedzialem sie co
    nastepuje: niezplacone rachunki dotycza rzekomo miesiecy: grudzień 1997,
    luty 1998, lipiec 1998 i sierpien 1998. Umowe zakonczylem we wrzesniu 1998.
    Nastepnie po jakims czasie "przesiadlem sie" na Wizje TV, ktora po jakims
    czasie przepoczwarzyla sie w Canal+. Pozniej, w tym roku od nich odszedlem.
    W trakcie korzystania z uslug Canalu cyfrowego nie bylo nigdy mowy o
    rzekomym dlugu z przeszlosci.

    W dziale windykacji dowiedzialem sie, ze jedyna forma odwolania jest
    napisanie pisma do ichniego dzialu reklamacji powolanie sie na paragraf o
    przedawnineniu (jaki??).

    Nie wiem, co w chwili obecnej zrobic, nie mam juz od dawna papierkow z przed
    7 lat. Nie potrafie wiec udowodnic, ze te rachunki zaplacilem. Wydaje mi
    sie, ze gdybym byl ich dluznikiem, nie wypusciliby mnie z Canalu
    analogowego, ani pozniej cyfrowego.

    Czy moglibyscie mi jakos pomoc?

    ---
    Pozdrawiam

    Jurek

  • 2. Data: 2004-11-30 12:06:12
    Temat: Re: Canal + POMÓŻCIE
    Od: "xmarcel" <x...@b...pl>

    Użytkownik "Janko Walsky" <w...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Wtam,
    > Wlasnie dostalem pisemko z firmy windykacyjnej

    he he ;)

    > Czy moglibyscie mi jakos pomoc?

    roszczenie wierzyciela sie przedawnilo po 3 latach( art 118 KC)
    firme windykacyjna poprostu mozesz olac ;)

    pozdro

  • 3. Data: 2004-11-30 12:11:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Janko Walsky" <w...@k...pl> napisał w wiadomości

    Są dwie szkoły. Pierwsza z nich twierdzi, że nie należy na takie pisma
    reagować, aż do momentu, gdy nie przyjdzie coś z sądu. Wówczas dopiero sie
    powołać na przedawnienie. Jej wyznawcy zauważają - nie bez racji - że jak
    odpowiesz, to takie firmy windykacyjne orientują się, że się przejmujesz i
    zaczynają Cię obrabiać bzdurną korepodencją.

    Druga szkoła utrzymuje, że należało by jednak na pismo odpowiedzieć. Chociaż
    raz wyjaśniając, że przecież sie to przedawniło już dawno. Ja osobiście
    przychylam się do tego poglądu. I nie powołuj się na żadne podstawy prawne,
    bo nie jesteś urzędem i nie wydajesz decyzji administracyjnej. napisz im, że
    z tego co pamiętasz, to zapłaciłeś, dowody wpłat wyrzuciłeś, bo to już było
    dawno, a samo roszczenie się przedawniło.

  • 4. Data: 2004-11-30 12:51:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 30 Nov 2004 13:11:36 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Druga szkoła utrzymuje, że należało by jednak na pismo odpowiedzieć. Chociaż
    > raz wyjaśniając, że przecież sie to przedawniło już dawno. Ja osobiście

    W zdecydowanej większości dostaniesz odpowiedź, że oni w dokumentach mają,
    że zalegasz i masz zapłacić. To niestety zazwyczaj kmioty, za
    przeproszeniem. Ostatnio w rozmowie z jednym takim podałem mu paragrafy,
    konkretne zresztą oraz orzeczenia NSA, to odpowiedział, że ich to nie
    obowiązuje.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 5. Data: 2004-11-30 15:03:56
    Od: "Big Jack" <m...@h...aw>

    W wiadomości: news:cohogm$ps8$2@news.onet.pl
    użytkownik *Robert Tomasik* napisał(a):

    > I nie powołuj się na żadne
    > podstawy prawne, bo nie jesteś urzędem

    A dlaczego nie? To tylko urzędy mogą się powoływać na podstawy prawne???
    A osoba fizyczna, to sroce spod ogona wyleciała?
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 6. Data: 2004-11-30 15:44:45
    Od: "Paweł" <u...@w...pl>

    Jak sprawa trafi do Sądu to
    wtedy dostaniesz z Sądu zawiadomienie,
    o nakazie zapłaty.
    Wówczas odwołaj się (nie przegap terminu odwołania)
    i wnieś ZARZUT PRZEDAWNIENIA(PAMIĘTAJ !!! SĄD NIE BADA
    PRZEDAWNIENIA TERMINÓW I DZIAŁA NA WNIOSEK, A NIE Z URZĘDU).
    pozdrawiam
    pka

  • 7. Data: 2004-11-30 19:05:33
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Waldek Godel wrote:
    > przeproszeniem. Ostatnio w rozmowie z jednym takim podałem mu paragrafy,
    > konkretne zresztą oraz orzeczenia NSA, to odpowiedział, że ich to nie
    > obowiązuje.

    nawet miał rację...

    KG

  • 8. Data: 2004-11-30 23:32:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <m...@h...aw> napisał w wiadomości

    Zanim Ci odpowiem, to napisz na podstawie jakiego prawa urzędy mają sie
    powoływać na podstawę prawną.

  • 9. Data: 2004-11-30 23:34:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > przeproszeniem. Ostatnio w rozmowie z jednym takim podałem mu paragrafy,
    > konkretne zresztą oraz orzeczenia NSA, to odpowiedział, że ich to nie

    I o tyle miał rację, ze orzeczenie pewnie było w innej sprawie. Orzeczenie
    może wyznaczać kierunek wykładni, ale samo w sobie prawem nie jest.

  • 10. Data: 2004-12-01 07:52:40
    Od: "Big Jack" <m...@h...aw>

    W wiadomości: news:coj17e$17s$11@news.onet.pl
    użytkownik *Robert Tomasik* napisał(a):

    > Zanim Ci odpowiem, to napisz na podstawie jakiego prawa urzędy mają
    > sie powoływać na podstawę prawną.

    Nie, to Ty mi napisz na jakiej podstawie osoba fizyczna ma się nie
    powoływać na zapisy prawa. W końcu sam twierdzisz, że *Janko Walsky* ma
    się nie powoływać na podstawy prawne, bo nie jest urzędem. Czy urzędy
    (instytucje) mają na to monopol? Związku z wydawaniem decyzji
    administaracyjnych tu nie widzę i sprawa ma szerszy aspekt niż potyczki
    z Canal+.
    Big Jack

    --
    //////