  • 11. Data: 2008-07-18 08:42:42
    Temat: Re: wynajem mieszkania emerytce z chorym dzieckiem
    Od: m...@g...com

    On Jul 18, 10:37 am, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Takim, którzy legalnie zarabiają. Też ich łatwo nie wyrzucisz, ale
    > przynajmniej komornik będzie miał z czego ściągać należność.
    >
    > --
    > Pozdrawiam!
    > Liwiusz

    Emerytka z dzieckiem (ktorej planuje wynajac) otrzymuje emeryture -
    podobno wysoka.
    Czy komornik takze moze sciagnac naleznosc z emerytury ?
    Jesli tak to jaka jest procedura uruchomienia sciagnia naleznosci w
    ten sposob ?

  • 12. Data: 2008-07-18 08:47:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    m...@g...com pisze:

> [...]
    > Czy komornik takze moze sciagnac naleznosc z emerytury ?
    > Jesli tak to jaka jest procedura uruchomienia sciagnia naleznosci w

    Trzeba wnieść do sądu pozew o zapłatę zaległego czynszu i po wygraniu
    sprawy zlecić ściągnięcie należności komornikowi z emerytury dłużnika.
    Jest jakaś minimalna kwota z emerytury, która ma zostać dłużnikowi, nie
    pamiętam już dokładnie ile to jest, przypuszczam że coś koło 400zł, im
    więcej dłużnik ma ponadto, tym więcej co miesiąc komornik będzie zabierał.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-07-18 08:58:18
    Od: m...@g...com

    On Jul 18, 10:47 am, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > pamiętam już dokładnie ile to jest, przypuszczam że coś koło 400zł, im
    > więcej dłużnik ma ponadto, tym więcej co miesiąc komornik będzie zabierał.

    dzieki za odp. Wyglada na to ze najlepszym pomyslem jest
    wynajecie formalnie tylko jedego pokoju (jak Zbyszek pisal).
    Podejrzewam, ze zabawa w sady to dzialania na granicy oplacalnosci.
    pozdrawiam

  • 14. Data: 2008-07-18 09:00:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    m...@g...com pisze:

> [...]
    > wynajecie formalnie tylko jedego pokoju (jak Zbyszek pisal).
    > Podejrzewam, ze zabawa w sady to dzialania na granicy oplacalnosci.

    Ale co Ci to da? Eksmisja z jednego pokoju wygląda tak samo jak z
    mieszkania. Możesz nawet w ogóle nie wynajmować, a jak emerytka tam
    jednak zamieszka, to będziesz musiał ją eksmitować zgodnie z prawem.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 15. Data: 2008-07-18 09:07:27
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    > W takim razie jakiej grupie spolecznej najbezpieczniej jest wynajac
    > mieszkanie ?

    moja tesciowa wynajmowala studentom mieszkanie wiele lat, ja tez wynajmuje
    studentce, nigdy nie bylo z nimi problemow :)

  • 16. Data: 2008-07-18 09:24:03
    Od: m...@g...com

    On Jul 18, 11:00 am, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > mieszkania. Możesz nawet w ogóle nie wynajmować, a jak emerytka tam
    > jednak zamieszka, to będziesz musiał ją eksmitować zgodnie z prawem.

    To ze moge "dokwaterowac jakiegos gbura z którym nie da sie mieszkac
    pod jednym
    dachem." i kobiete mam z glowy, a przynajmniej mam 1 pokoj.

    W sumie to gdybym byl na miejscu tej kobiety to nie podpisal bym
    takiej umowy (1 pokoj),
    takze niestety wyglada na to ze trzeba zaufac ....:/

  • 17. Data: 2008-07-18 09:26:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    m...@g...com pisze:

> [...]
    > takiej umowy (1 pokoj),
    > takze niestety wyglada na to ze trzeba zaufac ....:/

    Ale jeśli na początku kobieta będzie mieszkała sama, to wystarczy, że
    zmieni zamki i nici z dokwaterowania.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 18. Data: 2008-07-18 09:32:33
    Od: m...@g...com

    On Jul 18, 11:26 am, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Ale jeśli na początku kobieta będzie mieszkała sama, to wystarczy, że
    > zmieni zamki i nici z dokwaterowania.
    >
    > --
    > Pozdrawiam!
    > Liwiusz

    jak tak zagra to przejde do metody innej,
    przyczaje sie na klatce i sila wymienie zamki na swoje.

  • 19. Data: 2008-07-18 09:35:04
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 18 Jul 2008 10:47:20 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > pamiętam już dokładnie ile to jest, przypuszczam że coś koło 400zł, im
    > więcej dłużnik ma ponadto, tym więcej co miesiąc komornik będzie zabierał.

    Na podstawie art. 139 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 roku o emeryturach i
    rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. nr 162, poz. 1118 ze
    zm.) po odliczeniu składki na ubezpieczenie zdrowotne oraz zaliczki z
    tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych - podlegają potrąceniu między
    innymi sumy egzekwowane na mocy tytułów wykonawczych na pokrycie należności
    innych niż świadczenia alimentacyjne. Potrącenia mogą być dokonywane w
    następujących granicach:
    a) świadczenia alimentacyjne - do wysokości 60 proc. świadczenia,
    b) należności egzekwowane w związku z:
    - odpłatnością za pobyt w domach pomocy społecznej,
    - odpłatnością za pobyt w zakładach opiekuńczo-leczniczych,
    - odpłatnością za pobyt w zakładach pielęgnacyjno-opiekuńczych,
    do wysokości 50 proc. świadczenia,
    c) inne egzekwowane należności - do wysokości 25 proc. świadczenia.
    Wysokość części świadczenia podlegającego egzekucjom oraz wysokość
    potrąceń, a także wysokość części świadczenia podlegającego potrąceniom
    ustala się od kwoty świadczenia przed odliczeniem miesięcznej zaliczki na
    podatek dochodowy od osób fizycznych.
    Przy potrąceniu sum egzekwowanych na mocy tytułów wykonawczych na pokrycie
    należności innych niż alimentacyjne, emerytury i renty są wolne od
    egzekucji i potrąceń, w części odpowiadającej 50 proc. najniższej emerytury
    lub renty.

  • 20. Data: 2008-07-18 09:36:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jul 2008, Liwiusz wrote:

    > Ale co Ci to da? Eksmisja z jednego pokoju wygląda tak samo jak
    > z mieszkania.

    Za to wypowiedzenie umowy jest jakby łatwiejsze.
    Jak mniemam, numer z wynajmem pokoj(ów/u) ma głównie na celu
    umożliwienie wypowiedzenia najmu z *innych* niż niepłacenie
    powodów.

    Tak przy okazji: siakoś tak słabo do różnych "urzędowych ochraniaczy
    ustawą" trafia, że taka "ochrona" obraca się przeciw rzekomo
    ochranianym.
    Jak państwo chce być "dobre" to niech weźmie ryzyko ew. udostępnienia
    lokalu socjalnego na siebie - na dobrą sprawę całość się przecież
    sprowadza do tego, kto ma (w razie problemów z wypłacalnością
    czy innych) zapewnić ów lokal!
    Niewątpliwie przypadki takie (potrzeby pomocy) się zdarzają,
    niewątpliwie niektórzy z nich korzystają, dlaczego TEN najemca
    (który wynajął mieskanie w lokalu prywatnym) ma mieć inne
    warunki?
    Ale nie, najlepiej jak państwo losowo nałoży obowiązki a później
    narzeka nad losem dyskryminowanych.
    A wynajmującym każe grać w totolotka: "będzie płacił, nie będzie
    płacił, niekiedy będzie płacił...".

    pzdr, Gotfryd