  • 11. Data: 2006-01-07 22:46:49
    Temat: Re: wynagorodzenie a umowa o dzielo
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    maja wrote:
    > Jednak moj problem polega na tym, ze pracodawca oczekuje pracy 8 godzin
    > codziennie u niego, w warunkach dosc niemilych, a praca polega na robieniu
    > wiazanek. Wiec rozumiem, ze nie mozna formalnie wymagac w umowie o dzielo
    > wymiaru godzin, ale pracodawca wlasnie tego wymaga. Stad wlasnie moje
    > zdziwienie, ze za taka prace moze swobodnie placic 400 zl. Chcialam sie
    > tylko upewnic czy takie rzeczy sa legalne w tym kraju.

    Co to znaczy legalne?

    Czy strony (firma i wiązankoróbca, żeby nie powiedzieć pracownik) umówiły
    się na 400 zł czy większą kwotę? Jeśli większą, to można na drodze cywilnej
    ściągnąć resztę kwoty. Jeśli umówiono się na 400zł, i ta umowa jest
    realizowana, to ossochodzi?

    Jeśli wiązankoróbca uważa, że to co robi kwalifikuje się jako stosunek
    pracy, przysługuje mu pozew o stwierdzenie istnienia stosunku pracy. Jak
    sąd takowy stwierdzi, to będzie działać płaca minimalna i inne tego typu
    ograniczenia swobody zawierania umów.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 12. Data: 2006-01-08 08:59:28
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

> [...]
    > wiazanek. Wiec rozumiem, ze nie mozna formalnie wymagac w umowie o dzielo
    > wymiaru godzin, ale pracodawca wlasnie tego wymaga.

    Jezeli wymaga pracy w okreslonym miejscu i czasie, to jest to umowa o prace
    (mimo ze nazwana "umowa o dzielo"). Zloz pozew o ustalenie istnienia
    stosunku pracy. Mysle, ze masz spore szanse. Po wygranej nalezy Ci sie
    oczywiscie wynagrodzenie minimalne za wszystkie przepracowane do tej pory
    miesiace

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 13. Data: 2006-01-09 03:30:36
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 7 sty o godzinie 23:30, na pl.soc.prawo, Paweł Sakowski napisał(a):

    > Owszem, można w ciągu roku wykonać tylko jedno dzieło i skasować za nie 10
    > zł, przy minimalnej płacy aktualnie ~10000 zł rocznie.

    Na czym opierasz swoje twierdzenie o jednej OuDz??

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 14. Data: 2006-01-09 03:41:41
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Artur Ch. wrote:

    > Na czym opierasz swoje twierdzenie o jednej OuDz??

    :)
    A pytanie w drugą stronę.
    A gdzie jest napisane, że musisz wykonać więcej, niż jedno w ciągu roku?
    Skoro nie musisz, to MOŻESZ wykonać tylko jedno, skasować ze niego tyle
    ile roczna średnia / minimalna i się cieszyć, że zarobiłeś tyle ile inny
    musi machać na kasie przez cały rok.

    Zajarzyłeś?

  • 15. Data: 2006-01-09 04:08:30
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 9 sty o godzinie 04:41, na pl.soc.prawo, witek napisał(a):

    > :)
    > A pytanie w drugą stronę.
    > A gdzie jest napisane, że musisz wykonać więcej, niż jedno w ciągu roku?
    > Skoro nie musisz, to MOŻESZ wykonać tylko jedno

    Z tonu Pawła wynikało że "można wykonać tylko jedno dzieło w ciągu roku".

    > Zajarzyłeś?

    No nie bardzo, nie było żadnego smile, ani niczego takiego - po prostu
    suchy tekst o jednej UoDz w ciągu roku - dlatego postanowiłem zapytać go
    skąd takie ograniczenie wynika.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 16. Data: 2006-01-09 04:09:51
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Artur Ch. wrote:

    > Z tonu Pawła wynikało że "można wykonać tylko jedno dzieło w ciągu roku".
    No można.
    Jak nie chcesz więcej to nie musisz :)

    > No nie bardzo, nie było żadnego smile, ani niczego takiego - po prostu
    > suchy tekst o jednej UoDz w ciągu roku - dlatego postanowiłem zapytać go
    > skąd takie ograniczenie wynika.

    można <> nie wolno.

  • 17. Data: 2006-01-09 08:43:39
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 7 sty o godzinie 22:47, na pl.soc.prawo, witek napisał(a):

    > W ogóle nie może wymagać od ciebie miejsca wykonywania dzieła.

    'Przedmiot umowy: malowanie elewacji kamienicy przy ul. PCK 12 w Łowiczu'
    Nie można w umowie o dzieło wskazać *miejsca* wykonania tego dzieła???

    --
    Herbi
    09-01-2006 09:43:37

  • 18. Data: 2006-01-09 21:24:57
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Artur Ch. wrote:

    >[...]
    >
    > Z tonu Pawła wynikało że "można wykonać tylko jedno dzieło w ciągu roku".

    Niejednoznaczność językowa. Miałem na myśli "prawo nie zabrania, żeby była
    dokładnie jedna umowa", a nie "zabronione jest wykonanie większej ilości".

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 19. Data: 2006-01-09 21:26:53
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Herbi wrote:
    > 'Przedmiot umowy: malowanie elewacji kamienicy przy ul. PCK 12 w Łowiczu'
    > Nie można w umowie o dzieło wskazać miejsca wykonania tego dzieła???

    Można to dzieło wykonywać będąc w Krakowie, o ile oczywiście ma się spray o
    odpowiednio dużym zasięgu, no i dobrego cela ;)

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 20. Data: 2006-01-09 21:58:23
    Od: "regent..." <r...@T...o2.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Można to dzieło wykonywać będąc w Krakowie, o ile oczywiście ma się spray o
    > odpowiednio dużym zasięgu, no i dobrego cela ;)

    czy to nie wykonywanie "usługi" na odległość??? ;)

    --
    regent...
    (tojuż???)