  • 1. Data: 2006-01-07 21:23:25
    Temat: Allegro-problem
    Od: "Przemek" <p...@i...pl>

    Witam,
    Mam taki kłopot - dość poważny.
    Wczoraj zadzwonili do mnie z Allegro i nakazali wpłacić 1500 zł prowizji do
    sprzedaży samochodu.
    Na początku myślałem, że to ktoś żarty sobie robi, ale okazało się, że to
    nie są wygłupy. Po prostu ktoś zalogował się na Allego jako ja i sprzedał
    samochód.
    Po długich negocjacjach dali się przekonać, że to było włamanie się na moje
    konto i (podobno) sprawa zostanie zgłoszona policji. Jednak nakazali wpłacić
    pieniądze za prowizję, bo ktoś musi zapłacić. Jezeli nie wpłacę w przeciągu
    tygodnia, to przyślą windykatora.
    Teraz mam pytanie: Czy wpłacać, czy czekać i gdzie moge szukać pomocy?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi

    Przemek

  • 2. Data: 2006-01-07 21:27:31
    Temat: Re: Allegro-problem
    Od: scream <n...@p...pl>

    Przemek napisał(a):
    > Teraz mam pytanie: Czy wpłacać, czy czekać i gdzie moge szukać pomocy?

    Jesli to naprawde nie Ty, to:
    1) nie wplacac
    2) zglosic wlamanie na policji
    3) wyslac do allegro pismo ZPO, ze nastapilo wlamanie
    4) czekac na rozwoj sprawy

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-01-07 21:38:54
    Od: "Przemek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "scream" :
    > Jesli to naprawde nie Ty, to:
    > 1) nie wplacac
    > 2) zglosic wlamanie na policji
    > 3) wyslac do allegro pismo ZPO, ze nastapilo wlamanie
    > 4) czekac na rozwoj sprawy

    A czy Allegro samo z siebie (tzn. bez żadnych wyroków sądu itp.) może
    przysłać windykatora, żeby ściągnął należność?
    --------------
    Pozdrawiam
    Przemek

  • 4. Data: 2006-01-07 21:40:28
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > tygodnia, to przyślą windykatora.
    > Teraz mam pytanie: Czy wpłacać, czy czekać i gdzie moge szukać pomocy?

    Nie szukać. Czekać, aż udowodnią, że to Ty się zalogowałes. Będzie
    trudno.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 5. Data: 2006-01-07 21:40:42
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Użytkownik "scream" :
    >
    > A czy Allegro samo z siebie (tzn. bez żadnych wyroków sądu itp.) może
    > przysłać windykatora, żeby ściągnął należność?

    Nie. :)

  • 6. Data: 2006-01-07 21:45:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przemek [###p...@i...pl.###] napisał:

    > A czy Allegro samo z siebie (tzn. bez żadnych wyroków sądu itp.)
    może
    > przysłać windykatora, żeby ściągnął należność?

    Pewnie, że może przysłać. poczęstuj go kawą po chrześcijańsku i wywal
    za drzwi, jak się już posili. Daj mu uprzednio szansę na samodzielne
    wyjście. :-)

  • 7. Data: 2006-01-07 21:46:23
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Wczoraj zadzwonili do mnie z Allegro i nakazali wpłacić 1500 zł prowizji do
    > sprzedaży samochodu.

    Zadzwonili? A skad wiesz ze z Allegro?

    > Po długich negocjacjach dali się przekonać, że to było włamanie się na moje
    > konto i (podobno) sprawa zostanie zgłoszona policji. Jednak nakazali wpłacić

    http://allegro.pl/show_user.php?uid=565215

    Podaj link do aukcji w ktorej sprzedales ten samochod. Widac po Twoim
    koncie ze jestes *bardzo aktywna osoba* na Allegro, wiec taka aukcja
    nie powinna Ci przejsc kolo nosa niezauwazona, tym bardziej ze prowizja
    1500 zl raczej nie zostala naliczona od malucha :)

    > Teraz mam pytanie: Czy wpłacać, czy czekać i gdzie moge szukać pomocy?
    > Z góry dziękuję za odpowiedzi

    Tak jak Ci scream napisal.

    Zasadniczo sa trzy opcje:
    - sciemniasz i uciekasz przed prowizja ;)
    - ktos Cie chce zrobic w jajo i wycwelowac na 1500 zl
    - faktycznie wlamano Ci sie na konto, dziwne tylko ze nie zauwazyles

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 8. Data: 2006-01-07 21:48:53
    Od: "Przemek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Samotnik" napisał:
    > Nie szukać. Czekać, aż udowodnią, że to Ty się zalogowałes. Będzie
    > trudno.

    Czyli nawet jak sprawa zostanie zgłoszona policji to i tak szanse
    znalezienia oszusta są niewielkie, tak?
    BTW: A czy Allegro jest w stanie sprwadzić z kąd się dana osobab logowała?
    -------------
    Pozdrawiam
    Przemak

  • 9. Data: 2006-01-07 21:49:14
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Przemek wrote:

    > A czy Allegro samo z siebie (tzn. bez żadnych wyroków sądu itp.) może
    > przysłać windykatora, żeby ściągnął należność?

    Nie może.
    To tylko straszenie, że może się przestraszysz.
    Raczej nawet nie mają kogo wysłać
    a nawet jak mają jakiegoś buca to należy wywalić za drzwi.
    W przypadku próby zablokowanie drzwi nogą lub wręcz niechęci wyjścia z
    domu dzowni się na policję i robi mu sprawę za naruszenie miru domowego.

  • 10. Data: 2006-01-07 21:51:15
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Czyli nawet jak sprawa zostanie zgłoszona policji to i tak szanse
    > znalezienia oszusta są niewielkie, tak?
    > BTW: A czy Allegro jest w stanie sprwadzić z kąd się dana osobab logowała?

    A czemu martwisz się o znalezienie oszusta? Przeciez Tobie nie powinno
    zależeć na szukaniu oszusta, tylko na niezapłaceniu cudzej prowizji.

    Coś mi się wydaje, że to nie Tobie się włamano na konto, tylko chcesz
    uniknąć płacenia prowizji Allegro. No to sorry, my ci nie pomożemy