  • 1. Data: 2006-01-07 20:45:18
    Temat: wynagorodzenie a umowa o dzielo
    Od: "maja" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam pytanie, czy bedac zatrudnionym na umowe o dzielo mozna zarabiac mniej
    niz wynosi minimalna stawka?
    pozdrawiam i prosze o wyjasnienie tego problemu:)
    Maja

  • 2. Data: 2006-01-07 20:52:13
    Temat: Re: wynagorodzenie a umowa o dzielo
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    maja napisał(a):
    > Mam pytanie, czy bedac zatrudnionym na umowe o dzielo mozna zarabiac mniej
    > niz wynosi minimalna stawka?

    minimalna stawka dotyczy umowy o pracę

    KG

  • 3. Data: 2006-01-07 21:00:56
    Od: "maja" <m...@p...onet.pl>

    > minimalna stawka dotyczy umowy o pracę
    >
    > KG
    Czyli rozumiem, ze pracujac na umowe o dzielo mozna pracowac w pelnym
    wymiarze godzin za stawke mniejsza niz minimalna:(
    dziekuje za odpowiedz
    Maja

  • 4. Data: 2006-01-07 21:12:14
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    maja napisał(a):
    > Czyli rozumiem, ze pracujac na umowe o dzielo mozna pracowac w pelnym
    > wymiarze godzin za stawke mniejsza niz minimalna:(

    tylko jak przy umowie o dzieło można mówić o pełnym wymiarze godzin???

    KG

  • 5. Data: 2006-01-07 21:12:41
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    maja napisał(a):

    > Czyli rozumiem, ze pracujac na umowe o dzielo mozna pracowac w pelnym
    > wymiarze godzin za stawke mniejsza niz minimalna:(

    Z formalnego i prawnego punktu widzenia, nie można PRACOWAĆ na umowę o
    dzieło, tym bardziej nie można "pracować w jakimkolwiek wymiarze godzin".

    M.

  • 6. Data: 2006-01-07 21:27:16
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Czyli rozumiem, ze pracujac na umowe o dzielo mozna pracowac w pelnym
    > wymiarze godzin za stawke mniejsza niz minimalna:(

    Umowa o dzielo powinna dotyczyc konkretnego dziela a nie
    widzimisie jakiegos cwaniaka, ktory w ten sposob chce zaoszczedzic
    na ZUSie i podatkach.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 7. Data: 2006-01-07 21:36:41
    Od: "maja" <m...@p...onet.pl>

    > Z formalnego i prawnego punktu widzenia, nie można PRACOWAĆ na umowę o
    > dzieło, tym bardziej nie można "pracować w jakimkolwiek wymiarze godzin".

    Ok, rozumiem.
    Jednak moj problem polega na tym, ze pracodawca oczekuje pracy 8 godzin
    codziennie u niego, w warunkach dosc niemilych, a praca polega na robieniu
    wiazanek. Wiec rozumiem, ze nie mozna formalnie wymagac w umowie o dzielo
    wymiaru godzin, ale pracodawca wlasnie tego wymaga. Stad wlasnie moje
    zdziwienie, ze za taka prace moze swobodnie placic 400 zl. Chcialam sie
    tylko upewnic czy takie rzeczy sa legalne w tym kraju.
    Maja

  • 8. Data: 2006-01-07 21:45:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    maja wrote:

    > Czyli rozumiem, ze pracujac na umowe o dzielo mozna pracowac w pelnym
    > wymiarze godzin za stawke mniejsza niz minimalna:(
    > dziekuje za odpowiedz
    > Maja

    W ogóle nie ma mowy o jakimkolwiek pracowaniu.
    Ty dla "dziełodawcy" po prostu wykonujesz konkretne dzieło.
    Nawet nie jesteś jego pracownikiem.

  • 9. Data: 2006-01-07 21:47:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    maja wrote:

> [...]
    > zdziwienie, ze za taka prace moze swobodnie placic 400 zl. Chcialam sie
    > tylko upewnic czy takie rzeczy sa legalne w tym kraju.

    W ogóle nie może wymagać od ciebie miejsca wykonywania dzieła.
    Chyba, że w umowie masz na napisane, że będziesz to robić u niego.
    Ale w żaden sposób nie da się określić czasu.
    Masz mu w określonym terminie za określoną kwotę zrobić określoną liczbę
    wiązanek. Jak i kiedy to zrobisz to twój własny biznes. Masz się wyrobić
    na czas.
    I dopiero wówczas wygląda to na umowę o dzieło.

  • 10. Data: 2006-01-07 22:30:03
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    maja wrote:
    > Czyli rozumiem, ze pracujac na umowe o dzielo mozna pracowac w pelnym
    > wymiarze godzin za stawke mniejsza niz minimalna:(

    Owszem, można w ciągu roku wykonać tylko jedno dzieło i skasować za nie 10
    zł, przy minimalnej płacy aktualnie ~10000 zł rocznie. Natomiast jeśli ktoś
    spędzi nad tym dziełem 2000 godzin ("pełny wymiar godzin"), to jest to
    tylko i wyłącznie jego problem (na pewno nie zleceniodawcy).

    Chyba, że umowa jest umową o dzieło tylko z nazwy.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>