  • 1. Data: 2006-05-26 08:53:48
    Temat: wymuszenie rozbójnicze i obronca z urzedu?
    Od: "rudagertruda" <r...@o...pl>

    Witam
    Troszku przegladalam ostatnio posty w Waszwj (juz naszej ;)) grupie.
    Szczerze mówiac nawet nie przypuszczalam jak pomocne moga byc w
    zyciu codziennym.

    Tym razem sama mam problem i prosilabym o pomoc.

    Mój maz zostal oskarzony (podejrzany) o czyn z art 13 kk par 1 art
    282 kk, oraz art 11 kk i art 286 kk. Na obecnym etapie sledztwa
    (dochodzenia) zglosila sie osoba, która przyznala sie do tych
    zarzutów i potwierdzila wyjasnienia meza, ze on nie ma nic z tym
    wspólnego. Zostal zastosowany wobec niego areszt tymczasowy (sprawca,
    który sie przyznal nie zostal aresztowany). Mezowi przydzielono
    obronce z urzedu (od ponad roku leczyl sie psychiatrycznie).

    Maz sam nie wystepowal o obronce ani z urzedu ani sam nie szukal
    adwokata, poniewaz jest przekonany o swojej niewinnosci, jednak w
    tych okolicznosciach nie rozumiem postepowania prokuratury. Dlaczego
    mimo posiadania zeznan "prawdziwego" sprawcy maz nadal jest
    aresztowany i co zrobic aby obronca z urzedu zajal sie rzetelnie
    ta sprawa?

    Pozdrawiam wszystkich

  • 2. Data: 2006-05-26 11:49:39
    Temat: Re: wymuszenie rozbójnicze i obronca z urzedu?
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

[...]

    A kto powiedzial, ze "prawdziwy" jest "prawdziwy" ? Z calym szacunkiem to
    Twoje subiektywne zdanie, prokurator ma prawo do swojego subiektywnego
    zdania. Podzieli Was sad.
    A co do obroncy z urzedu to nic nie da sie zrobic, poza tym ze mozna wziac
    obronce z wyboru. Z obroncami z urzedu jest tak jak z NFZ - w kwietniu
    zapisalem sie do alergologa, termin na listopad mam.

    Cezar

  • 3. Data: 2006-05-26 18:57:53
    Od: Magdalena<m...@g...pl>

    obrońca z urzędu przydzialny jest niemal automatycznie w przypadku, gdy
    podejrzany podlega jednorazowemu badaniu psychiatrycznemu - z uwagi na jego
    wcześniejsze leczenie.
    co do poczynań prokuratury to informuję, że areszt stosuje sąd a nie prokuratura.
    jesli taki areszt został zastosowany to musi być coś nie tak w wersji podawanej
    przez twojego męża, bo i sąd i prokurator oraz policjia mają więcej wiedzy niż inni
    uczestnicy postępowania, to nie jest żadna złośliwość czy jakieś kumoterstwo ale
    skoro areszt zastosowany to jest duże prawdopodobieństwo, że mąż coś
    nawywijał; proponuje udać się do prokuratora, który prowadzi sprawę po widzenie
    z mężem i może powie jak było naprawdę (oprócz wersji twojego męża i kolegi
    sąjeszcze zeznania pokrzywdzonego lub pokrzywdzonych ewentualnie świadków)
    jeśli współsprawca mówi prawdę i potwierdzi się to w śledztwie mąż zostanie
    zwolniony.
    natomiast z osobistych doświadczeń mogę powiedzieć tylko tyle, że najbliźsi często
    nam nie mówią wszystkiego o sobie a dotyczy to zwłaszcza relacji mąż- żona i syn-
    matka; no i obrońca z urzędu też pracuje, ale można go zdopingować np. częstymi
    telefonami do kancelarii \z pytaniem co w sprawie męża/
    M.

    -> http://usenet.pomocprawna.info