  • 1. Data: 2006-05-26 06:01:11
    Temat: Zakup samochodu - prosba o pomoc
    Od: "wchpikus" <W...@w...com>

    Witam!
    W piatek zakupilem auto, niestety nie w moim rodzimym miescie.
    Jako ze jestem zielony w technice samochodowej, pierwszy raz kupuje
    samochod, oczywiscie dalem sie naciagnac.
    Opisze dokladnie sytuacje.
    Auto jest z roku 2000, fiat Punto
    W rozmowie sprzedajacy opisal mi usterki, o ktorych wiedzialem:
    - nie podlaczona klimatyzacja
    - kolo kierownicze krzywe (przesuniete,kwestia odkrecenia i przesuniecia)
    - kluczyk jeden nie dziala
    - nie dziala centralny zamek

    Niestety na stacji diagnostycznej, po przyjechaniu do domu, okazalo sie ze
    jest wiecej problemow
    - uklad jezdny troche jest do zrobienia, ale to jestem w stanie doplacic
    (normalne zuzycie)
    - katalizator do wymiany
    - przekroczona emisja spalin (ok 7 krotnie)
    - brak swiatel drogowych, przeciwmgielnych, cofania
    - uklad kierowniczy jest wybity (wymiana tulej)
    - auto ma instalacje gazowa, niestety od sprzedajacegonie dostalem
    certyfikatu na gaz (nie wiem czy wogole go ma)
    W dowodzie nie ma pieczatki ze jest gaz.
    Sytuacja jest taka, ze teraz nie moge tego auta uzytkowac, nie mowiac o
    rejestracji.
    Chcialbym zostawic sobie to auto, ale chce wymusic na sprzedajacym znizenia
    ceny sprzedazy bym mogl doprowadzic go do stanu "sprawny".
    Z tego co sie zorientowalem, auto jest nie sprawne, mam wyniki ze stacji
    diagnostycznej Fiata i dwoch innych.
    Jak moze ubiegac sie o zalatwienie tej sprawy?
    Prosze o pomoc.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-05-26 06:47:39
    Temat: Re: Zakup samochodu - prosba o pomoc
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.plzzz>

    > Witam!
    > W piatek zakupilem auto, niestety nie w moim rodzimym miescie.
    [...]
    > Niestety na stacji diagnostycznej, po przyjechaniu do domu, okazalo sie ze
    > jest wiecej problemow

    Po przeczytaniu twojego posta rece mi opadly. Skoro nie znasz sie na
    samochodach to dlaczego przed podpisaniem umowy nie zrobiles dokladnego
    przegladu. Nie zabrales na ogladanie samochodu kogos kto moglby ci doradzic.

    > - auto ma instalacje gazowa, niestety od sprzedajacegonie dostalem
    > certyfikatu na gaz (nie wiem czy wogole go ma)
    > W dowodzie nie ma pieczatki ze jest gaz.

    Auto ma gaz i co tak jezdzilo bez adnotacji w DR ? Bedziesz musial zrobic
    przeglad jaki robi sie po zaistalowaniu instalacji gazowej. Obawiam sie ze
    musisz miec homologacje na butle.

    > Jak moze ubiegac sie o zalatwienie tej sprawy?
    > Prosze o pomoc.

    Jesli w umowie K-S masz zapis ( a na 99,9 % masz) ze znany ci byl stan
    techniczny w momencie zakupu to mozesz jedynie liczyc na dobra wole
    sprzedajacego. Trudno tu mowic o szczegolach bo nie wiemy ile zaplaciles za
    to auto, co jest dokladnie do zrobienia itd.
    Generalnie z tego co piszesz nie zachowales sie profesjonalnie i po prostu
    dales sie naciagnac, no ale coz czlowiek uczy sie na bledach.

    --
    pozdrawiam
    pawelWN

  • 3. Data: 2006-05-26 06:56:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    wchpikus napisał(a):

    > W piatek zakupilem auto, niestety nie w moim rodzimym miescie.
    > Jako ze jestem zielony w technice samochodowej, pierwszy raz kupuje
    > samochod, oczywiscie dalem sie naciagnac.

    Jest więc nadzieja, że następnym razem będziesz mądrzejszy. Swoją drogą
    co pisze w umowie apropo stanu technicznego auta?

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 4. Data: 2006-05-26 07:21:55
    Od: "wchpikus" <W...@w...com>

    Sprzedawca oswiadcza ze sprzedaje auto w stanie "sprawny"
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-05-26 07:31:15
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    wchpikus napisał(a):

> [...]
    > certyfikatu na gaz (nie wiem czy wogole go ma)
    > W dowodzie nie ma pieczatki ze jest gaz.

    Człowieku!!
    Wymienione usterki (za wyjątkiem katalizatora i "emisji" spalin) byłeś w
    stanie stwierdzić przed zakupem.
    No ja rozumiem, że do wyczucia luzów w układzie jezdnym i kierowniczym
    trzeba trochę wyczucia ale niesprawność świateł i brak wpisu w dowodzie
    o LPG to już chyba każdy zauważy.

    Szczerze mówiąc to masz maaarne szanse udowodnić sprzedającemu, że ukrył
    pewne usterki przed Tobą a o nich wiedział.

    --
    M.
    GG 1119311

  • 6. Data: 2006-05-26 07:38:18
    Od: "wchpikus" <W...@w...com>

    No tak, nie kazdy zna sie na tym.
    Zreszta nie chodzi o to czy dalem ciala czy nie, chyba ze chcecie mnie
    postawic przed pregierz.
    Zwracam sie tylko z pytaniem czy taka usterka to wada ukryta.
    Niestety teraz pojazd jest niesprawny, z gazem czekam az znajdzie dokumenty.
    Jesli nie znajdzie, to znaczy ze pojazd ma wade prawna, a w umowie jest ze
    pojazn nie posiada wad prawnych.
    Jesli zle mysle to prosze o sprostowanie.

  • 7. Data: 2006-05-26 07:55:06
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.plzzz>

> [...]
    > pojazn nie posiada wad prawnych.
    > Jesli zle mysle to prosze o sprostowanie.

    Skoro nie ma wpisu w DR o gazie to sprzedawca powie, ze zadnego gazu tam nie
    bylo :) i sam sobie go zainstalowales.
    Masz zapis w umowie ze znany ci jest stan techniczny w momencie zakupu ?
    Z wada ukryta mozesz miec do czynienia jesli w momencie zakupu nie mogles
    jej zlokalizowac.
    Ponadto nie widze tu zadnej wady prawnej. Usterki, na ktore sie powolujesz
    sa to oznaki zuzycia eksploatacyjnego. Sprzedawca powie, ze usterki na ktore
    sie powolujesz ujawnily sie po dniu zakupu. I nic nie zrobisz. Zaden sad nie
    przyzna ci racji.
    Jesli jestes w stanie udowodnic, ze sprzedawca ewidentnie cie oszukal do
    pozostaje sad.
    Wg mnie wszystkie wymienione usterki byly do zdiagnozowania przed zakupem,
    wiec nic nie zrobisz.
    Taki Life.

    --
    pozdrawiam
    pawelWN

  • 8. Data: 2006-05-26 08:28:02
    Od: "wchpikus" <W...@w...com>

    Czy taka opowiedz jest potwierdzona prawnie czy to tylko przypuszczenia?
    Kontaktowalem sie z prawnikiem, rzeczoznawca samochodowym mowia co innego.
    Jest szansa na zalatwienie sprawy,szczegolnie ze data zakupu jest tydzien
    temu.
    Chcialem siezapytac na grupie, moze jest ktos kto siedzi w sprawach
    cywilnych.
    Opinie typu "dales ciala" i nic nie zrobisz nie sa pomocne.
    Urzad ochrony konsumenta tez twierdzi ze jest szansa na odzyskanie czesci
    pieniedzy, chocby na doprowadzenie do stanu uzywalnosci.

    Jesli ktos spotkal sie z takim problemem, moze ma jakies doswiadczenia?

  • 9. Data: 2006-05-26 09:22:37
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 26 May 2006 08:47:39 +0200, pawelWN napisał(a):

    > Jesli w umowie K-S masz zapis ( a na 99,9 % masz) ze znany ci byl stan
    > techniczny w momencie zakupu to mozesz jedynie liczyc na dobra wole
    > sprzedajacego.

    Bzdura.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 10. Data: 2006-05-26 09:23:36
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 26 May 2006 10:28:02 +0200, wchpikus napisał(a):

    > Jesli ktos spotkal sie z takim problemem, moze ma jakies doswiadczenia?

    Przejrzyj wątki z ostatniego tygodnia, pisałem o tym.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl