  • 1. Data: 2006-05-26 08:13:56
    Temat: Zakup w sklepie internetowym - brak gwarancji i dokumentu zakupu
    Od: "Nigel" <n...@i...pl>

    Witam

    jakis czas temu kupilem TV w sklepie interneowym (dosyc sporym). TV
    dotarl bez problemow, jednak w paczce nie bylo gwarancji oraz
    jakiegokolwiek dokumentu zakupu. Kontaktowalem sie z firma
    kilkakrtonie. Zapewniali ze przesla brakujace dokumenty. Niestety do
    dnia dzisiejszego nic nie otrzymalem. Znudzilo mi sie juz proszenie ich
    o rzecz, ktora w moim mniemaniu bezwzglednie mi sie nalezy.
    W zwiazku z tym mam pytanie, jakie sa inne drogi rozwiazania tej sprawy
    ? (mam na mysli jakas federacje konsumentow czy cos w tym stylu,
    poniewaz nie mam ochoty procesowac sie z nimi przez 2 lata z powody
    gwarancji).
    Czy w ogole moge w jakis sposob wywrzec na nich presje ?

    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    Pozdrawiam
    Macin

  • 2. Data: 2006-05-26 16:39:50
    Od: "anakonda" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Nigel" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    .com
> [...]
    > powody gwarancji).
    > Czy w ogole moge w jakis sposob wywrzec na nich presje ?

    Napisz im, że wysyłasz skargę do Urzędu skarbowego - zapewne to będzie
    właściwa droga.

    abul

  • 3. Data: 2006-05-26 17:44:47
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 26 May 2006 01:13:56 -0700, Nigel napisał(a):

    > Czy w ogole moge w jakis sposob wywrzec na nich presje ?

    1. Udzielenie gwarancji to jedynie ich dobra wola, a nie Twoje święte
    prawo.

    2. Gwarancji udzielił prawdopodobnie producent (prawdopodobnie, ponieważ
    tez nie musiał) - karta gwarancyjna powinna być w opakowaniu z TV. Jeśli
    dostałeś sprzęt w rozerwanym/otwartym pudle, lub czegokolwiek brakowało -
    trzeba było nie przyjmować.

    3. Nie bardzo rozumiem tekstu o braku dowodu zakupu... W takim razie na
    podstawie czego zapłaciłeś za towar?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2006-05-26 21:31:54
    Od: <t...@n...pl>

> [...]
    > gwarancji).
    > Czy w ogole moge w jakis sposob wywrzec na nich presje ?

    Jak nie dali gwarancji to przeciez i tak masz rekojmie. Ale jakis dowod
    zakupu miec musisz, chociazby od kuriera pokwitowanie odbioru... inaczej bez
    sensu odbierac cokolwiek.

    Pozdrawiam,
    Talthen

  • 5. Data: 2006-05-26 21:54:16
    Od: krasiek <y...@o...pl>

    Nigel napisał(a):
> [...]
    > gwarancji).
    > Czy w ogole moge w jakis sposob wywrzec na nich presje ?

    Jeżeli kupiłeś go od przedsiębiorcy handlującego na allegro to możesz
    zastosować przepisy z ustawy o ochronie praw konsumentów a ściślej o
    zawieraniu umów na odległość.
    Art.7p1 daje Ci 10 dni na odstąpienie od umowy bez podania przyczyn a
    przedsiębiorca ma obowiązek zwrotu zapłaconej ceny.