  • 1. Data: 2007-06-06 09:12:04
    Temat: Praca w porze nocnej i w godzinach nadliczbowych
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Przeglądałem archiwum, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na
    moje pytania.

    Od dwóch miesięcy jestem zatrudniowny na jednej ze stacji paliw na umowę
    o pracę. Umowa na pełen etat ze stawką godzinową 5zł brutto na godzinę. Jest
    to praca w systemie zmian 12 godzinnych. Dniówka (7-19), nocka (19-7) i
    następnie dwa dni wolnego. Często się jednak zdarza, że ktoś zachoruje i w
    rzeczywistości pracuje się więcej.

    Pierwsza sprawa to wynagordzenie za nocki. Wg kwitka z wypłaty wynika iż
    za nocke dostaję 12x5zł (płaca zasadnicza) + 8x5,32zł (praca w porze
    nocnej). Jednak wg KP dodatek do nocek wynosi 20% od najniższej płacy -
    czyli powinno być o wiele mniej. Czy pracodawca (a raczej księgowy)
    popełnia błąd, czy ja źle rozumuje?

    Druga sprawa to godziny nadliczbowe i praca w dni świąteczne. Mimo iż w
    kwietniu przepracowałem 192h to nie dostałem żadnego dodatku za godziny
    nadliczbowe. W maju 216h i też żadnego dodatku za nadgodziny nie będzie. Jak
    w przypadku takiego systemu pracy (12-24-12-48) liczyć nadgodziny? Bo
    rozumiem, że za każdą godzinę pracy w niedziele lub święto należy się
    dodatek 100% do podstawy, a za zwykłą nadgodzinę 50%.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski