  • 1. Data: 2008-07-24 10:16:48
    Temat: zadłuzenie lokalu komunalnego
    Od: m...@g...com

    Witam.
    Mam problem w związku z zadłużeniem lokalu mieszkalnego, którego
    najemcą był mój tato. Prosiłabym o poradę czy wskazówki, co można
    zdziałać w takiej sytuacji.
    Otóż sytuacja wygląda następująco.
    Głownym najemcą był moj tato i jego brat. Brat jednak od dłuższego
    czasu nie zamieszkuje w lokalu od ok. roku. Nigdy nie dokładał sie do
    żadnych opłat i powiedział ze robic tego nie będzie. Straszy również
    moich rodziców ze zamelduje w tym mieszkaniu kilka osób. W związku z
    trudną sytuacją finansową moich rodziców, powstało zadłużenie na ok 3
    500 zl. W tym czasie ja wyprowadziłam się. Nie mieszkam tam juz jakies
    pół roku. Jestem tam jednak caly czas zameldowana na stałe a od dzis
    bede mieć tez zameldowanie czasowe w faktycznym miejscu zami8eszkania.
    Troche po moim wyprowadzeniu sie, zarządca wypowiedzial najemcom umowę
    najmu. W tej chwili zadłużenie za bezumowne zajmowanie lokalu wynosi
    ok 1 800 zl. Razem daje to ok 5 300 zl.
    Za jakiś czas sprawa może trafić do komornika. I tu pojawia sie
    problem, poniewaz oboje moich rodziców nie mają stałego źródła
    dochodu. Mam go natomiast ja. Czy w takim razie komornik zajmie moją
    pensję? Czy mogę się jakoś od tego uchronić? Dodam jeszcze że tato
    wyraził chęć spłaty zadłużenia w ratach, na dniach będziemy składać
    podanie z prośbą o rozłożenie na raty.

  • 2. Data: 2008-07-24 11:12:15
    Temat: Re: zadłuzenie lokalu komunalnego
    Od: m...@o...pl

    U nas Zarządca ściąga zadłużenia ze wszystkich zameldowanych osób,
    które posiadają jakieś źródło dochodu...

  • 3. Data: 2008-07-24 21:46:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Jul 2008, m...@g...com wrote:

    > Prosiłabym o poradę czy wskazówki

    O poradzie nie ma mowy (nie jestem prawnikiem), zamiast
    wskazówek proponuję wędkę ;)

> [...]
    > pół roku. Jestem tam jednak caly czas zameldowana na stałe a od dzis
    > bede mieć tez zameldowanie czasowe w faktycznym miejscu zami8eszkania.
    [...]
    > problem, poniewaz oboje moich rodziców nie mają stałego źródła
    > dochodu. Mam go natomiast ja. Czy w takim razie komornik zajmie moją
    > pensję?

    _117.html
    +++
    Art. 6881
    § 1. Za zapłatę czynszu i innych należnych opłat odpowiadajš solidarnie
    z najemcš stale zamieszkujšce z nim osoby pełnoletnie.

    § 2. Odpowiedzialnoœć osób, o których mowa w § 1, ogranicza się
    do wysokoœci czynszu i innych opłat należnych za okres ich stałego
    zamieszkiwania.
    ---

    Fakt niewymeldowania stanowi IMO poważną trudność dowodową na
    dictum "pół roku już tam nie mieszkam".
    A co to jest odpowiedzialność solidarna też znajdzieś w tym
    Kodeksie - streszczając, "wierzyciel kasuje od kogo zechce,
    a skasowany sam się użera ze współzobowiązanymi we własnym
    zakresie".

    > Czy mogę się jakoś od tego uchronić?

    Nie sądzę. Oprócz wersji ugodowych :)

    > Dodam jeszcze że tato