  • 1. Data: 2005-08-30 10:32:36
    Temat: wymiana dowodu osobistego - odpis aktu małżeństwa
    Od: "Elvis" <n...@n...tpi.pl>

    Witam,

    Chciałbym złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego (w związku z
    zameldowaniem), do wniosku dołącza się m.in. odpis aktu małżeństwa. Czy
    urząd gminy ma prawo zatrzymać ten odpis?

    Gdy żona składała wniosek o dowód, odpis aktu małżeństwa został w urzędzie
    gminy, więc nie wystarczy im jeden? Teraz ode mnie znów go wymagają i chcą
    go zatrzymać. Dodam, że jest to ostatni odpis z trzech, które posiadaliśmy,
    nie chcę się go pozbywać, bo może się przydać (jechanie 400 km do USC gdzie
    braliśmy ślub po kolejne odpisy może być kłopotliwe).

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2005-08-30 10:34:03
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > posiadaliśmy, nie chcę się go pozbywać, bo może się przydać (jechanie 400
    > km do USC gdzie braliśmy ślub po kolejne odpisy może być kłopotliwe).

    Jak ja wymienialem dowod, to zrobili sobie sero mojego AM
    i oryginal mi oddali.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-08-30 11:57:45
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM>

    Witam
    Wystarczy napisać do własciwego URZĘDU STANU CYWILNEGO podanie o wydanie
    odpisu aktu małzeńswta w celu przedłożenia do nowego dowodu osobistego i
    przyślą pocztą za darmo taki dokument.

    pozdr
    Krzysztof Bajorek

  • 4. Data: 2005-08-30 13:27:25
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Baczek napisał(a):

    > Jak ja wymienialem dowod, to zrobili sobie sero mojego AM
    > i oryginal mi oddali.

    Jak zmieniałem DO zostałem poproszony o odpis do wglądu, dane
    wprowadzono do (chyba) PESEL-a i parę miesięcy później żona nie miała
    już żadnych problemów.

    A tak apropos przepisów
    http://www.mswia.gov.pl/index.php?dzial=72&id=30

    Do wniosku załącza się:

    4. odpis skrócony aktu małżeństwa wraz z adnotacją o aktualnie używanym
    nazwisku. Przy wymianie dowodu osobistego, jeżeli dane zawarte w
    dowodzie osobistym nie uległy zmianie, a w dokumentacji dowodowej
    znajdują się odpisy akt stanu cywilnego wnioskodawcy ponowne złożenie
    odpisów skróconych aktów stanu cywilnego nie jest wymagane;

    M.

  • 5. Data: 2005-08-30 13:46:03
    Od: "Elvis" <n...@n...tpi.pl>

> [...]
    > odpisy akt stanu cywilnego wnioskodawcy ponowne złożenie odpisów
    > skróconych aktów stanu cywilnego nie jest wymagane;

    Czyli dotyczy to przypadku, gdy wymieniasz dowód osobisty - wtedy nie musisz
    ponownie załączać odpisu aktu małżeństwa.
    Przepis jednak mówi: "Do wniosku załącza się odpis skrócony aktu
    małżeństwa", co sugeruje, że odpis AM musi pozostać w teczce wnioskodawcy w
    urzędzie gminy.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 6. Data: 2005-08-30 14:43:03
    Od: Glorius Glory <e...@q...cy>

    Dnia Tue, 30 Aug 2005 15:46:03 +0200, Elvis napisał(a):

> [...]
    > Przepis jednak mówi: "Do wniosku załącza się odpis skrócony aktu
    > małżeństwa", co sugeruje, że odpis AM musi pozostać w teczce wnioskodawcy w

    Absolutnie to tego nie sugeruje....

    --
    Pozdrawiam,
    Glorius Glory

  • 7. Data: 2005-08-30 14:54:12
    Od: "draculka" <d...@n...lubie.spamu.autograf.pl>

    Użytkownik "Elvis" <n...@n...tpi.pl> napisał w wiadomości
    [ciach...]
    >Dodam, że jest to ostatni odpis z trzech, które posiadaliśmy, nie chcę się
    >go pozbywać, bo może się przydać (jechanie 400 km do USC gdzie braliśmy
    >ślub po kolejne odpisy może być kłopotliwe).

    Ostatni oryginał sobie zostaw bezwzględnie, jeśli "nie uśmiecha się"
    udawanie do odległego USC.
    Rozwiązaniem będzie z pewnością sporządzenie kopii wierzytelnej u
    notariusza. Zwykle od ręki i jeśli stawki się nie zmieniły to kosztuje to
    7,32PLN za 1 stronę. Kopię wierzytelną notariusz wykona jedynie z oryginału,
    a sama kopia będzie posiadała jego moc.

    pozdrawiam
    draculka

  • 8. Data: 2005-08-30 14:56:27
    Od: "Elvis" <n...@n...tpi.pl>

    > Absolutnie to tego nie sugeruje....

    Raczej sugeruje, bo przepis mówi, że do wniosku załącza się również m.in.
    dwie fotografie - znaczy to, że te fotografie zostają (a nie np. urzędnik
    robi sobie ksero). Tak rozumując, wszystko co się *załącza* do wniosku
    zostaje w urzędzie.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 9. Data: 2005-08-30 16:10:00
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Elvis napisał(a):
> [...]
    > nie chcę się go pozbywać, bo może się przydać (jechanie 400 km do USC gdzie
    > braliśmy ślub po kolejne odpisy może być kłopotliwe).

    Zazwyczaj wymaga się odpisu nie starszego niż 3 miesiące, więc i tak
    będziecie musieli brać nowy, jakby był kiedyś potrzebny.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 10. Data: 2005-08-30 16:16:42
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Beniamin napisał(a):
    > Zazwyczaj wymaga się odpisu nie starszego niż 3 miesiące,

    a co niby zmienia się w odpisie starszym niż 3 miesiące?

    KG