    From: "Elvis" <n...@n...tpi.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wymiana dowodu osobistego - odpis aktu małżeństwa
    Date: Tue, 30 Aug 2005 12:32:36 +0200

    Witam,

    Chciałbym złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego (w związku z
    zameldowaniem), do wniosku dołącza się m.in. odpis aktu małżeństwa. Czy
    urząd gminy ma prawo zatrzymać ten odpis?

    Gdy żona składała wniosek o dowód, odpis aktu małżeństwa został w urzędzie
    gminy, więc nie wystarczy im jeden? Teraz ode mnie znów go wymagają i chcą
    go zatrzymać. Dodam, że jest to ostatni odpis z trzech, które posiadaliśmy,
    nie chcę się go pozbywać, bo może się przydać (jechanie 400 km do USC gdzie
    braliśmy ślub po kolejne odpisy może być kłopotliwe).

    Pozdrawiam,
    Marcin