  • 1. Data: 2005-08-30 10:08:17
    Temat: Samochod z ojca na syna
    Od: "Pszczółek" <k...@o...pl>

    Czesc,

    prosze o porade w nastepujacej sytuacji.

    Moj ojciec jest wlascicielem samochodu (wartosc powiedzmy 12 000 zl), ojciec
    jest
    wspolnikiem w rodzinnej spolce cywilnej a samochod ten jest wpisany do
    ewidencji srodkow trwalych (po to zeby wpisywac koszty). W najblizszym
    czasie chce kupic nowy samochod, a 'stary' oddac/sprzedac mi.

    No i tutaj mam pytanie, jak jest lepiej to zrobic. Umowa sprzedazy?
    Darowizna? Jak wyglada sprawa z podatkami jakie trzeba zaplacic przy kazdej
    z tych form umowy? Jakie to moga byc kwoty podatku?
    Czy sa jakies ograniczenia jesli chodzi o darowizne, jesli jeszcze 'przed
    chwila' samochod byl jako srodek trwaly w spolce?

    Prosze o porady na co zwrocic uwage, zeby bylo zgodnie z prawem
    i najbardziej oplacalnie. Jesli trzeba, sluze szczegolami.

    pozdrawiam
    Pszczolek
    PS Jesli to ma cos do rzeczy, to ja zamierzam ten samochod w pozniejszym
    czasie rowniez wciagnac ten samochod do ewidencji srodkow trwalych (prowadze
    jednoosobowa dzial. gosp.).