  • 1. Data: 2005-08-30 10:06:03
    Temat: Niesmiertelne alimenty raz jeszcze
    Od: "PawelT" <p...@p...onet.pl>

    Prosze o odpowiedz, czy obowiazek alimentacyjny wobec
    absolwenta studiow konczy sie w czerwcu, po obronie pracy magisterskiej,
    czy we wrzesniu?
    Pozdrawiam wszystkich
    PawelT

  • 2. Data: 2005-08-30 10:07:58
    Temat: Re: Niesmiertelne alimenty raz jeszcze
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > Prosze o odpowiedz, czy obowiazek alimentacyjny wobec
    > absolwenta studiow konczy sie w czerwcu, po obronie pracy magisterskiej,
    > czy we wrzesniu?
    > Pozdrawiam wszystkich

    Po uprawomocnieniu się wyroku Sądu dotyczącego zwolnienia z obowiązku
    alimentacyjnego.

  • 3. Data: 2005-08-30 10:33:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michał napisał(a):

    > Po uprawomocnieniu się wyroku Sądu dotyczącego zwolnienia z obowiązku
    > alimentacyjnego.

    Tyle że ten wyrok może określać, że obowiązek alimantacyjny ustał np.
    rok temu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2005-08-30 10:43:09
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > Tyle że ten wyrok może określać, że obowiązek alimantacyjny ustał np.
    > rok temu.

    No i wówczas ojciec musi płacić, czy nie musi? Pytanie za 100 punktów :P

  • 5. Data: 2005-08-30 10:58:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michał napisał(a):

    > No i wówczas ojciec musi płacić, czy nie musi? Pytanie za 100 punktów :P

    Musi płacić do tego momentu, do kiedy sąd uznał, że obowiązek
    istniał. Na przykład w czerwcu 2005 sąd w wyroku uzna, że obowiązek
    alimentacyjny ustał w czerwcu 2004, i do tamtego momentu alimenty się
    należały.

    W moim przypadku ostatnim miesiącem był właśnie czerwiec (skończyłem
    studia zgodnie z planem).

    Jak ojciec płaci regularnie, zwłaszcza pod okiem komornika, to w
    interesie ojca jest jak najszybsze złożenie pozwu o ustanie obowiązku
    alimentacyjnego, ponieważ wyłącznie na tej podstawie komornik może
    zakończyć dalsze ściąganie (pomijając ruchy wierzyciela).

    Natomiast jeśli ojciec nie płaci i nie ma komornika na karku, to w
    praktyce może zwlekać z takim sądownym ustaleniem, co w niczym nie
    ogranicza jego praw (tzn. w przyszłości sąd ustali wygaśnięcie obowiązku
    z datą przeszłą).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2005-08-30 12:16:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michał napisał(a):

    > Po uprawomocnieniu się wyroku Sądu dotyczącego zwolnienia z obowiązku
    > alimentacyjnego.

    Obowiązek alimentacyjny ustaje z mocy prawa, gdy przestaną być spełnione
    przesłanki alimentacyjne. Wyrok nie jest konieczny, czyli tym bardziej
    prawomocny.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam