  • 1. Data: 2006-08-27 18:08:41
    Temat: wykupienie wierzytelnosci i ich egzekucja z bylego zarzadu
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Witam
    Chce wykupic wierzytelnosci pewnej spolki z o.o.
    Zarzad nie zlozyl w terminie wniosku o upadlosc (mam pelna
    dokumentacje)i kombinuje sciagnac kase wlasnie z zarzadu. Dodatkowym
    utrudnieniem jest fakt, ze to obcokrajowcy.
    W rozmowie z wierzycielami w/w spolki otrzymalem zapewnienie, ze
    sprzedadza mi wierzytelnosci za najwyzej 20% ich wartosci, co mi
    wybitnie odpowiada. O bylym zarzadzie wiem tyle, ze sa ludzmi dosc
    zamoznymi i dobrze im sie powodzi i ze mieszkaja tam, gdzie mieszkali;
    sa uchwytni.

    Jak sie zabrac do zadania? W jaki sposob kupuje sie wierzytelnosci?
    Jaka jest szansa z polskim wyrokiem egzekwowanie komornicze w unii?
    Ewentualnie jak podejsc do sprawy "po dobroci"

    MarcinJM
    _________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 2. Data: 2006-08-28 18:23:57
    Od: stern <s...@0...pl>

    MarcinJM napisał(a):
> [...]
    > wybitnie odpowiada. O bylym zarzadzie wiem tyle, ze sa ludzmi dosc
    > zamoznymi i dobrze im sie powodzi i ze mieszkaja tam, gdzie mieszkali;

    1. pozew przeciwko spółce
    2. wniosek do komornika o wszczęcie egzekucji
    3. czekasz na postanowienie o bezskuteczności egzekucji
    4. pozywasz członków zarządu z 299 ksh
    5. wniosek o egzekucję z majątku członków zarządu
    6. jak sie udało zapraszasz mnie na piwo :)

    > W jaki sposob kupuje sie wierzytelnosci?

    spisuje się umowę i płaci. :)

    > Jaka jest szansa z polskim wyrokiem egzekwowanie komornicze w unii?

    najpierw stwierdzenie wykonalności w kraju ich zamieszkania (w
    odpwoiednim sądzie)
    pózniej wniosek u komornika

    > Ewentualnie jak podejsc do sprawy "po dobroci"

    list musisz im napisać z propozycją dobrowolnej spłaty :)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2006-08-29 05:17:08
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    stern napisał(a):
    > 1. pozew przeciwko spółce
    > 2. wniosek do komornika o wszczęcie egzekucji
    > 3. czekasz na postanowienie o bezskuteczności egzekucji

    te punkty biezacy wlasciciel wierzytelnosci juz ma
    Czy po zmianie wlasciciela wierzytelnosci trzeba cala procedure przejsc
    ponownie?

    > 4. pozywasz członków zarządu z 299 ksh
    > 5. wniosek o egzekucję z majątku członków zarządu
    > 6. jak sie udało zapraszasz mnie na piwo :)

    Mysle, ze jak sie uda starczyloby na stawienie ci piwa do konca zycia.
    Twojego, lub mojego. W gre wchodza powazne kwoty.

    > spisuje się umowę i płaci. :)

    Taka normalna? Umowa sprzedazy? Pomiedzy firma a firma?

    > najpierw stwierdzenie wykonalności w kraju ich zamieszkania (w
    > odpwoiednim sądzie)
    > pózniej wniosek u komornika

    Proste :)

    > list musisz im napisać z propozycją dobrowolnej spłaty :)

    Nadal nie wierza, ze tu jest kraj w miare cywilizowany, dla nich to juz
    azja ze swymi dzikimi prawami. Odsylaja mnie na drzewo.

    MarcinJM
    _________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 4. Data: 2006-08-29 13:50:23
    Od: stern <s...@0...pl>

    MarcinJM napisał(a):

    > te punkty biezacy wlasciciel wierzytelnosci juz ma
    > Czy po zmianie wlasciciela wierzytelnosci trzeba cala procedure przejsc
    > ponownie?

    wydaje mi się, że nie, bo musiałbyś się procesować o to samo ze spółką,
    a to jest niedopuszczalne.

    Jeżeli podpiszesz umowę przelewu wierzytelności (art. 509 i nn k.c.), to
    - moim zdaniem - możesz wystąpić z powództwem przeciwko członkom zarządu
    na podstawie 299 ksh. Będziesz wszak wierzycielem spółki.

    > Mysle, ze jak sie uda starczyloby na stawienie ci piwa do konca zycia.
    > Twojego, lub mojego. W gre wchodza powazne kwoty.

    no nie wiem, długo zamierzam żyć :)

    > Taka normalna? Umowa sprzedazy? Pomiedzy firma a firma?

    Umowę przelewu wierzytelności, formalnie rzecz biorąc.

    > Proste :)

    ano proste, ale jeśli to powazne kwoty, to proponowałbym wizytę u fachowca.

    > Nadal nie wierza, ze tu jest kraj w miare cywilizowany, dla nich to juz
    > azja ze swymi dzikimi prawami. Odsylaja mnie na drzewo.

    :) a zatem nieś cudzozemcom oświaty kaganek :)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 5. Data: 2006-08-30 05:00:51
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    stern napisał(a):
    > ano proste, ale jeśli to powazne kwoty, to proponowałbym wizytę u fachowca.

    Ino, ze fachowiec chce szmal juz, a je ten szmal MAM MIEC dopiero.
    A, ze moje poprzednie kontakty z mecenasami wspominam niemilo, bede
    szukal takiego za % od udoju.

    > :) a zatem nieś cudzozemcom oświaty kaganek :)

    Niesie sie, niesie. Bedzie duzy, acz mam nadzieje niemily.

    MarcinJM
    gg: 978510, Skype: marcin.jm