  • 1. Data: 2005-06-15 12:32:18
    Temat: wykup mieszkania spółdzielczego
    Od: "ibe" <i...@w...pl>

    Witam,
    Czy ktoś może mi poradzić, w związku projektem nowej ustawy o
    spółdzielniach:
    Mam mieszkanie spółdzielcze (niedawno kupione) i chjce je przekształcić na
    społdz- własn.:
    Czy warto poczekać na wejście w/w ustawy w życie?
    W tej chwili w mojej spółdzielni zlikwidowali wszystkie ulgi przy wykupie a
    ustawa przewiduje 50% ulgi,
    ale dodatkowo podobno trzeba będzie zapłaćić za grunt (mieszkam w
    keslingu -60 mieszkań więc chyba nie będzie to duża kwota).
    Dodatkowo cena wymiany okien, którą w tej chwili zwracają mi od razu przy
    wykupie, po wejściu ustawy nie bedzie już oddawana wcale.
    Tak usłyszałem od wszechwiedzących pań w spółdzielni.

    Właśnie wydrukowałem sobie całą ustawe(starą) i projekt nowej, i bedę sie
    męczył (jak ja nie nawidze takich tekstów czytać, a jeszcze ze zrozumieniem,
    uff.)
    Może ktoś już to przeprabiał, to mi kilka dni z życia uratuje.

    sorry za format i ew. błędy ale to mój pierwszy raz ;)

    ibe

  • 2. Data: 2005-06-15 12:39:48
    Temat: Re: wykup mieszkania spółdzielczego
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ibe napisał(a):

    {ciach ...]

    Kolejny taki pomysł posłów by dzielić czyjeś pieniądze - tu członków
    spółdzielni - poprzez przyznanie ulg wybranemu członkowi może okazać się
    niekonstytucyjny.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-06-15 14:03:15
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    ibe wrote:

> [...]
    > Mam mieszkanie spółdzielcze (niedawno kupione) i chjce je
    > przekształcić na społdz- własn.:
    > Czy warto poczekać na wejście w/w ustawy w życie?

    Mogę się mylić, ale coś mi chodzi po głowie, że w projekcie nie ma
    możliwości przekształcenia na spółdzielcze własnościowe. Tylko
    wyłącznie na własnościowe.

  • 4. Data: 2005-06-16 05:38:22
    Od: "ibe" <i...@w...pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości
    > Mogę się mylić, ale coś mi chodzi po głowie, że w projekcie nie ma
    > możliwości przekształcenia na spółdzielcze własnościowe. Tylko
    > wyłącznie na własnościowe.

    Fakt. Pół nocy czytałem ustawy (tę i obecną) i żadne ze stwierdzeń jakie
    usłyszałem w spółdzielni nie jest prawdziwe.
    Ja to się zacznę zwracać do nich chyba pisemnie.
    ale dalej nie wiem, czy odliczą mi jeszcze te okna, czy nie.

    ibe