  • 1. Data: 2005-06-15 10:14:39
    Temat: rozwiazanie umowy na zwolnieniu lekarskim i wymuszenie podpisania oswiadczenia
    Od: "werdom" <w...@i...pl>

    Czesc,

    Pracodawca wypowiedzial mi umowe (osobiscie podpisalem) na zwolnieniu
    lekarskim (straszyl, ze nie zaplaci pensji jak nie podpisze).

    Teraz po zakonczeniu stosunku pracy domaga sie abym podpisal oswiadczenie, w
    ktorym podpisze sie pod stwierdzeniem, ze nie roszcze zadnych prestensji co
    do zakonczonej pracy jak i wyplaconych pieniedzy (jest jedna kontrowersyjna
    sprawa-wcale nie oczywista- dotyczaca premii za ostatni okres kiedy
    pracowalem w firmie).

    Pytanie:
    1. czy umowa jest wypowiedziana prawidlo czy jeszce moge (w marcu
    wypowiedziana) zglosic sie do sadu? czego moge zadac? przywrocenia do pracy?
    wyplacenia rekompensaty?

    2. czy jesli podpisze to oswiadczenie (kusi mnie dalsza wspolpraca na innych
    zasadach ale pod warunkiem podpisania oswiadczenia, wie, ze jestem w
    ciezkiej sytuacji i kazda wspolpraca nawet na kiepskich warunkach mnie
    ratuje) bede mogl pozniej wystapic do sadu pracy o zasadzenie spornej kwoty?
    czy wogole takie osiadczenie jest wazne?

    3. wlasnie otrzymalem swiadectwo pracy - ile mam czasu aby podac firme do
    sadu w zwiazku z wykonywana praca?

    Wieslaw

  • 2. Data: 2005-06-15 12:37:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    werdom napisał(a):
> [...]
    > 1. czy umowa jest wypowiedziana prawidlo czy jeszce moge (w marcu
    > wypowiedziana) zglosic sie do sadu? czego moge zadac? przywrocenia do pracy?

    Nie możesz. Bo nawet jeśli wypowiedzenie było niezgodne z prawem to
    termin do wniesienia odwołania dawno minął.

> [...]
    > ratuje) bede mogl pozniej wystapic do sadu pracy o zasadzenie spornej kwoty?
    > czy wogole takie osiadczenie jest wazne?

    Pewnie że ważne. Teoretycznie będziesz mógł żądać mimo wszystko spornych
    pieniędzy, ale udowodnienie roszczenia wbrew twojemu oświadczeniu będzie
    graniczyć z cudem.

    > 3. wlasnie otrzymalem swiadectwo pracy - ile mam czasu aby podac firme do
    > sadu w zwiazku z wykonywana praca?

    Jeśli chodzi o sprostowanie świadectwa pracy to masz na nim pouczenie.
    Czytaj, zamiast zadawać durne pytania.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-06-15 15:55:24
    Od: "werdom" <w...@i...pl>

    > Nie możesz. Bo nawet jeśli wypowiedzenie było niezgodne z prawem to termin
    > do wniesienia odwołania dawno minął.

    a jesli o tym ze wypowiedzenie jest niezgodne z prawem nie wiedzialem i
    teraz sie dopiero dowiedzialem?
    juz sie przedawnilo?

    > Pewnie że ważne. Teoretycznie będziesz mógł żądać mimo wszystko spornych
    > pieniędzy, ale udowodnienie roszczenia wbrew twojemu oświadczeniu będzie
    > graniczyć z cudem.
    na jakiej podstawie?
    strasza brakiem podpisania nowej umowy o wspolprace tym razem... wiec maly
    szantaz.

    > Jeśli chodzi o sprostowanie świadectwa pracy to masz na nim pouczenie.
    > Czytaj, zamiast zadawać durne pytania.
    jest 7 dni.
    pracodawca wpisal mi urlop (zreszta na wypowiedzeniu w tresci wypowiedzenia
    tez mi wpisal, ze musze wykorzystac w okresie wypowiedzenia), na ktory ja
    nie wypisalem wniosku.
    mam isc do sadu pracy?

    wer