  • 11. Data: 2002-06-07 21:19:55
    Temat: Re: wykup działki przez gminę
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.21.0206070003500.6562-100000@irys.st
    anpol.com.pl...

    <wycinam wszystko>

    Doskonale to rozumiem.
    W biznesie "prywatnym" sprawa jest jasna - cena jest tajemnicą
    handlową.
    W samorządach - poddaję się. Nie znam problemu, nie wiem czy na każde
    żądanie obywatela Gmina musi podać cenę sprzedaży określonych terenów
    (co z ochroną danych osobowych?) czy też dokonywanych transakcjach.
    Istnieje przecież Regionalna Izba Rozrachunkowa (?), nadzorująca
    budżety gmin. Oczywiście wiem o konieczności organizowania przetargów,
    ich przebiegu, obowiązkach itd. , ale tutaj chodzi o kupno konkretnej
    (tej a nie innej działki) od konkretnego właściela (tego a nie
    innego). Procedura przetargowa nie ma tutaj zastosowania, można mówić
    chyba tylko o negocjacjach i w ostateczności sądownym ustaleniu ceny.
    Mamy przecież świadomość, że nawet znana cena sąsiedniej działki
    niekoniecznie musi być zastosowana w kolejnym przypadku. Jest dla mnie
    oczywiste, że właściciel chce jak najwięcej, Gmina zaś jak najmniej
    zapłacić (i słusznie, bo działa w interesie "ogółu"). Właściciel,
    powołując się na ten interes "ogółu" żąda dostępu do danych drugiej
    strony. Mimo wszystko coś mi tu nie pasuje. W takich sytuacjach jedna
    ze stron jest niejako uprzywilejowana.

    Sorry, nie mogę odnieść się do podanych klinków, ale mam kłopoty z
    przeglądarką, dopiero jutro pobawię się z jej rekonfiguracją.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 12. Data: 2002-06-10 22:23:04
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jun 2002, Stanisław Pikul wrote:
    [...]
> [...]
    >+ (tej a nie innej działki) od konkretnego właściela (tego a nie
    >+ innego). Procedura przetargowa nie ma tutaj zastosowania, można mówić

    Ależ nie o to chodzi.
    Chodzi o uzyskanie informacji "przetargowej" :) (czyli takiej,
    która *powinna* być jawna) celem zapytania czy przypadkiem
    nie kpią. Bo jeśli proporcja cen będzie 20zł/1,20 zł to
    odpowiedź jest dość oczywista.
    [...]
> [...]
    >+ strony. Mimo wszystko coś mi tu nie pasuje. W takich sytuacjach jedna
    >+ ze stron jest niejako uprzywilejowana.

    Oczywiście: strona która może przeprowadzić transakcję pod
    przymusem (wywłaszczenie).
    Pomyśl że trafiłoby na ciebie.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2002-06-11 07:09:51
    Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > No własnie, dlatego próbuję dokopac sie do cen działek sprzedawanych przez
    moją gminę. Na stronie internetowej urzędu sa tylko aktualne przetargi, jak
    na złość akurat teraz maja na zbyciu tylko lokale. Sprawdziłam w archiwum
    lokalnej gazety, znalazłam kilka podobnych działek oferowanych przez gminę w
    różnych cenach, wszystkich sporo wyższych od tej które mi zaproponowano ale
    faktycznie nizszych od cen rynkowych. W zwiazku z tym mam pytanie: czy wiecie
    może jak się maja ceny wywoławcze proponowane w przetargu do "prawdziwych"
    czyli tych za które działka naprawdę jest zbywana? Chodzi mi o to jak to
    wygląda w praktyce, bo teoria jest jasna.
    Pozdrawiam, Ewa.

  • 14. Data: 2002-06-11 13:39:22
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Jun 2002, Ewa Nilsson wrote:
    [...]
> [...]
    >+ czyli tych za które działka naprawdę jest zbywana? Chodzi mi o to jak to
    >+ wygląda w praktyce, bo teoria jest jasna.

    A nie mogłabyś udać się śladem wskazanego linku do dziennika urzędowego ?
    Skoro Zabrze podało co, kto i za ile - to tak sobie podejrzewam
    że również twoja gmina *musi* tam być wpisana... ;)
    (to NIE były dokumenty "w Zabrzu", link był ze Zabrza - a archiwum
    w urzędzie centralnym !)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2002-06-12 13:11:48
    Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl>

> [...]

    > że również twoja gmina *musi* tam być wpisana... ;)
    > (to NIE były dokumenty "w Zabrzu", link był ze Zabrza - a archiwum

    Dzieki, ale link o którym mówisz prowadzi do strony o zamówieniach
    publicznych i nie ma tam przetaegów na zakup nieruchomosci, niestety :-((
    Zreszta mojego miasta tam też nie ma, tak jak kilku innych z mojego
    województwa.
    Pozdrawiam, Ewa

  • 16. Data: 2002-06-14 01:17:17
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jun 2002, Ewa Nilsson wrote:
    [...]
    >+ Dzieki, ale link o którym mówisz prowadzi do strony o zamówieniach
    >+ publicznych i nie ma tam przetaegów na zakup nieruchomosci, niestety :-((

    Nie mam zdrowia walczyć ze szczegółami :(, tak dla porządku
    (wszystkim obawiającym się że takie dane to są tajne/poufne)
    zapodam że w ostatnim wydaniu lokalnej gazety jest info
    ile i za ile gruntu nabył (z zamianą kawałka terenu) ZUS.
    BTW: Cena nie odbiega rażąco od tego co ja płaciłem za działkę
    "do mieszkania" :)

    --
    Pozdrowienia, Gotfryd